صدور رایگان سند تک برگی برای اراضی کشاورزی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در قالب طرح حدنگاری و کاداستر صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی کاملا رایگان است.

نادر تقی‌زاده گفت: مهمترین رسالت جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذایی است که اهمیت این موضوع بعد از جنگ روسیه با اکراین بیش از گذشته مشخص شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه حتی با عبور از تأمین امنیت غذایی و اقتدار غذیی، امروز حاکمیت غذایی و تأمین نیاز مردم مطرح شده است، می گوید: در کنار تأمین نان، باید دام مورد نیاز نیز تأمین شده تا مواد پروتئینی مردم به دست آنها برسد.

او از اجرای طرح حدنگاری در اراضی کشاورزی با هدف تثبیت مالکیت خبر داد و گفت: وجود اراضی کشاورزی اعم از زراعی و باغی به گوش می‌رسد در حالی که در قالب طرح حدنگاری به راحتی می‌توانیم حدود و محدوده اراضی کشاورزی را مشخص کنیم.

تقی زاده در ادامه می گوید: جهاد کشاورزی نیز به سرعت پرونده‌های مربوط به رفع تداخلات را پاسخ داده و در صدور سند تک برگی به یاری ثبت اسناد و املاک می‌شتابد.

او به کشاورزی قراردادی به عنوان نقطه قوت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با همکاری تعاون روستایی و غله و در قالب قرارداد با کشاورزان سعی بر تأمین نهاده‌ها اعم از بذر، کود و سم است تا بعد از تولید محصول و خرید آن هزینه‌های اولیه کسر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: در استان اردبیل طرح کشاورزی قراردادی با استقبال خوبی روبه‌رو شده و ما از تولیدکنندگان می‌خواهیم تا در کشت محصولات اساسی و خودکفایی در این حوزه پیشقدم شده و زمینه خوداتکایی بیشتر کشور را فراهم کنند.

تقی‌زاده طرح سوم وزارت جهاد کشاورزی را توسعه و ترویج الگوی کشت اعلام کرد و گفت: با توجه به تغییر اقلیم و آب و هوا و کاهش منابع آب باید به سمت کشت محصولات استراتژیک و با ارزش افزوده حرکت کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.