عبور یک سیارک بزرگ از بالای زمین

ناسا اعلام کرد که به زودی یک سیارک بزرگ "بالقوه خطرناک" از بالای زمین عبور خواهد کرد.

یک سیارک «بالقوه خطرناک» تازه کشف شده تقریباً به اندازه بلندترین آسمان خراش جهان در از بالای زمین عبور خواهد کرد. این سیارک به نام ۲۰۲۲ RM۴، قطری بین ۱۰۸۳ تا ۲۴۲۸ فوت (۳۳۰ تا ۷۴۰ متر) دارد.

این سیارک با سرعتی در حدود ۵۲۵۰۰ مایل در ساعت (۸۴۵۰۰ کیلومتر در ساعت) یا تقریباً ۶۸ برابر سرعت صوت زمین را طی خواهد کرد.

ناسا هر شی فضایی را که در فاصله ۱۲۰ میلیون مایلی (۱۹۳ میلیون کیلومتری) زمین قرار دارد، به عنوان "شیء نزدیک به زمین" تعریف می‌کند و هر جسم بزرگی را که در فاصله ۴.۶۵ میلیون مایلی (۷.۵ میلیون کیلومتری) سیاره ما قرار دارد، به عنوان "خطر بالقوه" طبقه بندی می‌کند. این تهدیدات بالقوه توسط اخترشناسان به دقت زیر نظر گرفته می‌شوند و آن‌ها را با رادار برای هر گونه انحراف از مسیر مورد انتظارشان بررسی می‌کنند.

ناسا مکان‌ها و مدار‌های نزدیک به ۲۸۰۰۰ سیارک را با استفاده از آخرین سیستم هشدار برخورد زمین (ATLAS) ردیابی و شناسایی می‌کند. از زمان راه اندازی سامانه اطلس به صورت آنلاین در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۰۰ سیارک نزدیک به زمین و ۶۶ دنباله دار شناسایی شده است. خوشبختانه، آن سیارک‌ها کوچک بودند و هیچ آسیبی ایجاد نکردند.

به گفته ناسا، خبر خوب این است که زمین حداقل تا ۱۰۰ سال آینده با هیچ خطر شناخته شده‌ای از برخورد هولناک سیارک مواجه نخواهد شد. اما این بدان معنا نیست که اخترشناسان فکر می‌کنند که باید از جستجو دست بردارند.

منبع: الیوم السابع

برچسب ها: سیارک ، زمین ، ناسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار