تعیین تکلیف کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در انتظار دستور رییس قوه‌قضاییه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: دستور وزیر میراث فرهنگی و رییس سازمان زندان‌ها گرفته شد و فقط منتظر دستور رییس قوه قضاییه برای تغییر کاربری و تخریب ساختمان دادگاه انقلاب هستیم.

مدیرکل مدیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان روند پیچیده‌ای داشت که با مطالبه عمومی مردم و رسانه‌ها و تلاش‌های استاندار، مسوولان دولتی و مدیریت شهر سمنان تخلیه و قسمتی از  دیوارها نیز برداشته شد.

امیر کرم‌زاده افزود: اکنون توافق‌نامه‌ای بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی، دادگستری و استانداری سمنان منعقد شد که هر هزینه‌ای که اداره کل زندان‌ها و دادگستری در حوزه تخلیه این بنا دارد توسط دولت و بخش خصوصی پرداخت شود.

وی ادامه داد: در این روند، هزینه خرید دادگاه انقلاب و اجاره سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری توسط اداره کل میراث فرهنگی پرداخت می‌شود.

به گفته وی، ساختمان خانه تدین نیز تا زمانی که ساختمان اداره کل زندان‌ها توسط دولت ساخته می‌شود، در اختیار سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سمنان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان تصریح کرد: کاروانسرای شاه‌عباسی باید هرچه زودتر تحویل سرمایه‌گذار شود، چرا که با گران شدن مصالح و خدمات، روز به روز به هزینه‌های مرمت کاروانسرا افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان معتقدند سرمایه‌گذار می‌تواند تا ۳۷ سال از این بنا بهره‌برداری کند، افزود: بنای اداره کل زندان‌ها و دادگاه انقلاب تخریب و با مرمت کاروانسرا، یک مجموعه گردشگری ایجاد می‌شود.

کرم‌زاده ادامه داد: با اجرای این طرح نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه وارد استان سمنان و برای ۹۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و این طرح، مرمت بهترین بنای تاریخی داخل شهر سمنان است که جزو مطالبات اصلی مردم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار