طرح یکساله ثبت نام خودرو و دردسر‌های آن برای مشتریان

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از مشکلات خود در طرح ثبت نامی شرکت سایپا گلایه کرد.

شرکت خودروسازی سایپا به منظور رفاه حال مشتریان اقدام به پیش فروش خودرو به مدت یکساله کرده است، در طرح یکساله مشتریان باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز و مابقی را در زمان تحویل و به نرخ روز آن زمان پرداخت کنند. اما موضوعی که آن‌ها را گلایه‌مند کرده است فارغ از اینکه مشتریان مبلغی را به عنوان پیش پرداخت ثبت نام کردند، مشتریان موظفند برای تسویه حساب به نرخ روز پرداخت کنند و شرکت تخفیفی را به عنوان پیش پرداخت برای آن‌ها در نظر نگرفته است.
شهروند خبرنگار ما که به تازگی خودروی ساینا اس از این شرکت خریداری کرده از این موضوع ابراز گلایه کرده و خواستار رسیدگی به این مشکل شده است.


متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام وخسته نباشید. اینجانب بعداز چندین بار نام نویسی و عدم موفقیت در خرید فوق العاده، ناچار به ثبت نام بصورت پیش فروش یکساله شدم. هرچه می‌توانستم را فروختم و با قرض و پسانداز ساینا اس ثبت نام کردم. یک دستگاه خودرو در این نوع فروش کارخانه نیمی از قیمت روز خودرو را از مشتری دریافت می‌کند و مابقی آن را باید در موقع تحویل، به حساب کارخانه واریز کند. اما نکته جالب توجه اینجاست که مابقی را باید به نرخ روز به کارخانه پرداخت کرد و این یعنی هیچ گونه امتیازی بابت وجه پیش پرداخت نشده که حدود ۸۵میلیون تومان است و یکسال کمتر یا بیشتر دست تولید کننده است، به مشتری داده نمی‌شود و مشتری را در یک موقعیتی قرار می‌دهند که به ناچار یا باید انصراف دهد یا بخرد. باتوجه به تورم موجود در کشور، قطعا قیمت‌ها ظرف یکسال بالا می‌رود و مبلغ واریزی پیش پرداخت دیگر ارزش روز خرید را ندارد. ازشما خواهشمندیم که رسیدگی شود.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۲۱:۴۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
از شرکت سایپا خواهش داریم بدون قرعه کشی پیش فروش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۵ دی ۱۴۰۱
اصلا نباید یک ساله خرید، قیمت به روز یعنی قرارداد یکطرفه بدون درنظر گرفتن شرایط مالی خریدار و مصرف کننده
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۰۹:۱۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
پدرم خودرو پیکان داره ثبت نام کردم برای اسقاط بعد اسمش در آمده بعد چند روز پیامک امده بعد اسقاط خودرو همه کار انجام شد و به کارخانه اعلام شد یک سال بعد خودرو تحویل داده میشه ، و قیمت خودو در روز تحویل مثل شرایط بالا می باشد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۴:۱۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
این مشکل برا من هم بود که دوبار افزایش قیمت خورد و قیمت تیبا2 92 میلیونی به 126 میلیون رسید که همه را پرداخت کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
دوست عزیز من طرفدار سایپا نیستم.ولی وقتی تو اطلاعیه فروش می نویسه قیمت قطعی زمان تحویل باید فکر اون رو میکردید.
آخرین اخبار