تجلیل از خانواده‌های شهید شهرستان برخوار

به مناسبت سالروز حماسه و ایثار مردم شهرستان برخوار، از خانواده‌های ۴۳ شهید عملیات محرم تجلیل شد.

 مراسم گرامیداشت ۱۱ آبان روز حماسه و ایثار شهرستان برخوار شامگاه سه‌شنبه در آستان مقدس حضرت ابراهیم بن موسی بن جعفر (ع) باحضور خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و عموم مردم و مسئولان برگزار شد.

۱۱ آبان سالروز شهادت ۴۳ تن از شهدای شهرستان برخوار در عملیات محرم در سال ۱۳۶۱ است که در سال ۱۳۹۳ با تصمیم شورای فرهنگ عمومی شهرستان، این روز به دلیل شهادت بیشترین تعداد از رزمندگان برخواری در یک روز، به عنوان روز حماسه و ایثار شهرستان برخوار نامگذاری می‌شود.

امام جمعه دولت‌آباد در این مراسم با بیان اینکه بهترین و دوست داشتنی‌ترین نحوه مرگ نزد خداوند متعال، شهادت است، اظهار کرد: وعده خداوند بر این است که هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏‌اند، مرده مپندار بلکه زنده‏‌اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند. (آیه ۱۶۹ سوره آل عمران)

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن میرافضلی افزود: شهادت یک مقامی است از خداوند تبارک و تعالی به بعضی از بندگان خاص خودش عنایت می‌کند و عالی‌ترین مقامی است که خداوند به انسان‌ها داده است.

او با اشاره به جمله معروف سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (شرط شهید شدن، شهید بودن است) بیان کرد: این یک جمله عرفانی و بسیار دقیق است و نشان از حکمت این مرد بزرگ و این مرد عارف است.

امام جمعه دولت‌آباد تصریح کرد: اثر خون شهید مردم را از جهلی که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیوفتد نجات می‌دهد و مردم با افزایش بصیرت، توان تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کنند.

او با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: دشمن هر روز عده‌ای را به عنوان کشته‌شدگان مطرح می‌کند و این نیازمند بصیرت بالای مردم است.

میرافضلی با اشاره به شعار آزادی آشوبگران، خاطرنشان کرد: اینجا خون شهدا تعیین کننده می‌شود و نشان می‌دهد که پشت این شعار‌ها یک تفکر داعشی وحشیانه است که می‌خواهد نوامیس و اموال مردم را در چنگال خود اسیر کند.

او اضافه کرد: برای رسیدن به این هدفشان هم فرقی نمی‌کند که در حرم مطهر شاهچراغ یا کف خیابان‌ها، سعی می‌کنند از جان جوانان‌ما کمک بگیرند و با کشته‌سازی و تعرض به امنیت و حیثیت و نوامیس مردم، به آن هدف شوم خود برسند.

امام جمعه دولت آباد با بیان اینکه در اتفاقات اخیر خون شهید، مسیر را باز و روشن کرد، افزود: خون شهید مردم را آگاه و حق و باطل را معین کرد و مردم فهمیدند که باید چکار کنند.

میرافضلی تاکید کرد: این حضور کم‌نظیر مردم در بسیاری از شهر‌ها سبب شد که این قائله‌ها جمع شود و این خط بطلان دشمن به برکت خون شهدا بر مردم نمایان شد.

امام جمعه دولت آباد گفت: اکنون کلیت دعوای کفر با اهل ایمان بر سر حذف فرهنگ شهادت از جامعه ایمانی ماست؛ امروز اساس ضربه‌ای که بر کفر وارد می‌شود از طریق جوانان مومنی است که در مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درحال تربیت شدن هستند و مادران عفیفه، محجبه و مومنه در واقع آن ندای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ارزش‌های اسلامی را در دل آن‌ها جای گزاری می‌کنند.

میرافضلی با اشاره به وجود قانون در جای جای جهان، بیان کرد: هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که انسان هرگونه که دوست دارد زندگی کند، هر جایی قوانین خاص خودش را دارد؛ مثلا یک کارمند نمی‌تواند بگوید من صبح‌ها در محل کار خود حاضر نمی‌شوم و، چون حقوق خودم است، از حقوقم کسر شود؛ بلاخره هرجایی نظم و انضباطات خودش را دارد.

او گفت: در اتفاقات اخیر، بحث حجاب و امثالهم مطرح نیست؛ بحث این است که امروز دشمن‌ما خاصه وهابیت، بهائیت و صهیونیست از وجود این روحیه شهادت طلبی جوانان‌ما که در دامن بانوان مومنه تربیت شده اند، خسته شده و راه مقابله با آن را انحراف و ابتذال می‌داند.

امام جمعه دولت آباد در پایان با بیان اینکه دشمنان نمی‌دانند در پشت این انقلاب اسلامی و پشتوانه ایمان مردم و این ایستادگی و عزم راسخ، نصرت خداوند تبارک و تعالی قرار دارد، تصریح کرد: این‌ها فکر کرده‌اند که با نقشه‌های شیطانی خود می‌توانند نور الهی را خاموش کنند، اما این وعده خداوند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار