محبی‌پور:

حادثه غم‌انگیز حرم شاهچراغ (ع) ناشی از عصبانیت دشمن بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در حال حاضر وضعیت امنیتی استان بسیار مطلوب است و حادثه غم‌انگیز اخیر ناشی از عصبانیت دشمن بود، چرا که شیراز در اغتشاشاتاخیر، آرام بوده است.  

اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و فعلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، بر جبران آسیب‌های ناشی از مجازی بودن آموزش‌های مهارت محور در دوران کرونا تاکید کرد.

او ضمن اشاره به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت: هفته گذشته اتفاق تلخی در استان افتاد و دلهایمان به درد آمد. وقتی در کتاب‌ها در مورد اهمیت این حرم مطهر می‌خوانیم، می‌بینیم که این مکان در دوره‌های مختلف حتی پناهگاه کسانی بوده که معترض بوده‌اند و تا کنون کسی به این محیط امن تعرض نکرده بود.

محبی‌پور گفت: در حال حاضر وضعیت امنیتی استان بسیار مطلوب است و حادثه غم‌انگیز اخیر ناشی از عصبانیت دشمن بود، چرا که شیراز در اغتشاشات اخیر، آرام بوده است.

او گفت: در این باره مردم باید هوشیار باشند و مراقبت کنند چرا که دشمن دست بردار نیست، ما هم همه سعی مان را برای حفظ آرامش و امنیت مردم می‌کنیم و امیدواریم شرمنده آن‌ها نباشیم.

محبی‌پور همچنین با اشاره به دستگیری تعدادی از افراد پشتیبان تیم تروریستی اخیر، عنوان کرد: ابعاد و جزییات مربوط به این دستگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فاری همچنین بر اهمیت فوق العاده محیط‌های علمی بر بهبود اوضاع تاکید کرد و گفت: اگر بر اصول ریشه‌های صحیح تبیین گری صورت نگیرد مشخص نیست چه واکنش‌هایی را دانشجو نشان دهد. همچنین نقش فکر و اندیشه بسیار مهم و اساسی است و تاثیر دانشگاهیان مهم است.

محبی‌پور با بیان اینکه در عین حال از آنجا که ایران ما هم داشته‌های فروانی دارد و هم دارای توان و پتانسیل بالایی است با فعالیت بیشتر در حوزه‌های علمی به اهداف مطلوب تری دست می‌یابیم، افزود: پس از یک دوره رکود و نزول، رشد مقالات علمی در استان در حال انجام است.

محمد شبستانی مدیر کل نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه به عمل کار بر آید گفت: جامعه از ما دانشگاه‌های مهارت محور توقع دارد مسایل را بشناسیم و برای رفع آن‌ها کار کنیم.

او گفت: ما باید تصمیم بگیریم هر آنچه را که مطرح می‌کنیم، متعهد به عملی کردن آن باشیم. در این باره اگر ادعا کردیم دانشگاه فنی حرفه‌ای فاصله بین دانشگاه و اشتغال را بسیار کوتاه می‌کند. باید همه سعی مان را به این منظور بکار گیریم.

شبستانی با بیان اینکه اشتغال از مولفه‌های امنیت پایدار است، گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای می‌تواند کارآفرین محور باشد؛ در این باره استان فارس از ظرفیت بالایی برای جهش در حوزه آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای برخوردار است و دکتر جامعی رییس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس بطور قابل توجهی در این حوزه فعالیت کرده اند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر ظرفیت سازی از جنس حمایت‌های اعتباری و معنوی گفت: باید از محقق شدن برنامه‌های دانشگاهی که می‌تواند در تحقق اهداف دولت موفق باشد، حمایت بیشتری کنیم.

جعفر ترک زاده سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای فارس نیز طی سخنانی با اشاره به حوادث اخیر گفت: دشمن از هر روزنه‌ای برای نفوذ و ضربه زدن استفاده می‌کند و ما باید هوشیاری بیشتری داشته باشیم.

او گفت: در این دانشگاه ما سعی می‌کنیم سرپنجه‌های قوی برای دانشجو بسازیم. دکتر ترک زاده تاکید کرد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قوی و گرانبهایی وجود دارد که می‌تواند مورد توجه در بعد داخلی و وجه بین المللی قرار گیرد.

ترک‌زاده گفت: امیدوارم بتوانیم ظرفیت‌هایی را ایجاد کنیم که فضا برای پذیرش دانشجوی خارجی هم فراهم شود، البته در این باره مذاکراتی انجام داده ایم.

این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: به دلیل ماهیت نهادی دانشگاهها، اگر دانشگاه در وجه درونی خود ضعف‌های ساختاری و کارکردی داشته باشد شانس موفقیت ما در امور بیرونی نیز کم خواهد شد. در این باره ما باید تلاش کنیم تا بر رکود ناشی از دوره کرونا فایق آییم و تعاملات برون دانشگاهی گسترده تری در ماه‌های آینده داشته باشیم.

رییس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز در این مراسم گفت: سرانه این دانشگاه سرانه دانش آموزی شده در صورتیکه امکانات مورد نیاز به مراتب در این دانشگاه بیشتر است.

محمد جامعی با ارائه فعالیت‌های خود در دوران ریاست دانشگاه گفت: با توجه به اینکه برخی اساتید به سال‌های بازنشستگی نزدیک می‌شوند باید به فکر جذب بیشتر هیات علمی جدید بود.

او گفت: با توجه به اینکه برخی از ورودی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دوران کرونا مجازی درس خوانده اند و در عین حال بر مهارت محوری تاکید داریم، باید برای جبران آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی نیز برنامه ریزی کرد.

در این مراسم دکتر جعفر ترک‌زاده به عنوان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و دانشکده فنی و حرفه‌ای باهنر معرفی و از زحمات رییس سابق این دانشگاه دکتر محمد جامعی تقدیر به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار