مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام خبر داد

نقش مهم کتابخانه‌های مشارکتی در توسعه فرهنگ کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از نقش ارزنده کتابخانه‌های مشارکتی در توسعه فرهنگ مطالعه خبر داد.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام به همراه رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و همکاری‌ها و کارشناس امور همکاری این اداره کل، به منظور بررسی انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک با پرویز ناصری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام دیدار نمود.

حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این دیدار با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز به همراهی و همدلی همه مسئولین و مردم در سطح جامعه دارد، گفت: توسعه فرهنگ عمومی جامعه و در راس آن کتاب و کتابخوانی وظیفه‌ای همگانی است و امکانات و توان انسانی یک دستگاه خاص که متولی رسمی این امور است به تنهایی کفایت نمی‌کند و دیگر ارگان‌ها و گروه‌های مردم نهاد نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیز با تأکید بر اهمیت ترویج کتابخوانی، اظهار کرد: این شرکت اهتمام ویژه‌ای به مسئله کتابخوانی در بین همکاران و خانواد‌های آن‌ها دارد که برگزاری چندین مسابقه کتابخوانی در طول سال دلیلی بر این ادعا است.

ناصری افزود: کتابخانه مشارکتی شرکت آب و فاضلاب که در محل همکف ساختمان ستاد قرار دارد گنجینه بسیار خوبی از کتاب‌های تخصصی به ویژه در حوزه آب و فاضلاب را شامل می‌شود که عضویت در کتابخانه فقط مختص همکاران نیست و سایر مردم و ارباب رجوع هم می‌توانند از کتابخانه و سالن مطالعه آن استفاده نمایند.

کتابخانه مشارکتی شرکت آب و فاضلاب استان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام و با منابعی بالغ بر چهار هزار نسخه در سال ۱۳۹۱ تاسیس گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.