طرح انگلیس برای اخراج پناهجویان به آمریکای جنوبی

انگلیس در صدد است پناهجویان را از این کشور اخراج و به کشور‌های آمریکای جنوبی اعزام کند.

سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس در صدد است پناهجویان را که به این کشور می‌آیند، از این کشور اخراج و به کشور‌های آمریکای جنوبی اعزام کند.

روزنامه دیلی اکسپرس با درج این مطلب افزود: سوئلا براورمن به منظور مبارزه با ورود پناهجویان از طریق دریا با مقامات سه کشور در آمریکای جنوبی گفتگو کرده است تا پناهجویانی را که به انگلیس می‌آیند، به آن کشور‌ها بفرستد.

به نوشته دیلی اکسپرس، پیش از این وزرای کشور انگلیس در تلاش بودند تا پناهندگانی را که به این کشور می‌آیند، به کشور‌های آفریقایی از جمله رواندا اخراج کنند، اما اکنون از اخراج پناهجویان به کشور‌های پاراگوئه، پرو و برزیل صحبت می‌شود.

این روزنامه نوشت ریشی سوناک، نخست وزیر جدید انگلیس دست وزیر کشورش را در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به انگلیس که با قایق‌های کوچک و از طریق آبراهه مانش صورت می‌گیرد، باز گذاشته است.

دولت انگلیس مدعی است در سال جاری حدود ۴۰ هزار نفر از طریق آبراهه، میان انگلیس و فرانسه موسوم به مانش، وارد انگلیس شده اند که هزینه نگهداری آنان در هتل ها، روزانه ۶.۸ میلیون پوند است.

اما نهاد‌های حامی حقوق مهاجران می‌گویند هزاران نفر از پناهجویان در اردوگاه‌ها و پادگان‌های متروک ارتش و بدور از امکانات بهداشتی و اقامتی سکنی داده شدند که پناهجویان از آن به عنوان زندان یاد می‌کنند.

سوئلا براورمن، عضو حزب حاکم محافظه کار از ۶ سپتامبر تا ۱۹ اکتبر امسال، وزیر کشور در دوران نخست وزیری لیز تراس بود که به خاطر نقض قوانین مربوط به وزیران در انگلیس،از جمله استفاده از رایانامه شخصی برای امور دولتی ناچار به استعفا شد. او ۶ روز پس از اینکه لیز تراس استعفا کرد و ریشی سوناک، نخست وزیر شد، دوباره به عنوان وزیر کشور برگزیده شد. پدر و مادر سوئلا باورمن، هندی هستند و در دهه ۱۹۶۰ میلادی از جزیره موریس و کنیا به انگلیس مهاجرت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار