مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

لزوم توجه به ورزش‌های همگانی در شهرستان‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی گفت: ورزش‌های همگانی در شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

آقای ستوده نژاد در نشست با جوانان، ورزشکاران و روسای هیات ورزشی شهرستان هشترود با بیان اینکه پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت تکمیل خواهند شد گفت: ۴۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام استان آذربایجان شرقی از مصوبات سفر ریاست جمهوری تصویب شده است.

وی گفت: هیچ پروژه جدید در شهرستان شروع نخواهد شد و اولویت با پروژه‌های نیمه تمام آن هم با پیشرفت بالای ۵۰ درصد خواهد بود.

آقای ستوده نژاد با بیان اینکه آمایش سرزمینی شهرستان‌ها در اولویت است گفت: بنا به دستور استاندار در مورد پروژه‌های عمرانی باید با برنامه ریزی مناسب بتوانیم نسبت به توسعه ورزش در رشته‌های ورزشی مختلف در شهرستان‌ها اقدام نماییم.

وی نسبت به برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان و کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی و اقدامات لازم برای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی انجام گیرد و همچنین انتظار داریم هیات‌های ورزشی شهرستان با تمام توان برنامه ریزی لازم را برای توسعه ورزش در رشته‌های مختلف ورزشی داشته باشند تا ورزشکاران بتوانند پله‌های ترقی را طی کنند.

فرماندار شهرستان هشترود هم گفت: ۷۰ درصد جمعیت شهرستان هشترود روستایی است که متاسفانه توجه جدی به ورزش روستایی این شهرستان نشده است.

آقای توری گفت: هر سال جام فوتبال نوروز در روستا‌های این شهرستان برگزار می‌شود که رتبه اول استانی را دارد و از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها می‌آیند اما متاسفانه در زمین‌های خاکی و غیر استاندارد بازی می‌کنند.

فرماندار هشترود خواستار احداث سالن‌های ورزشی در دهستان‌های این شهرستان شد.

آقای توری گفت: این شهرستان از نظر سرانه ورزشی رتبه اول استانی را دارد اما از لحاظ نگهداری اماکن ورزشی توجه جدی نشده است و اکثر اماکن متاسفانه بخاطر عدم توجه و نگهداری وضعیت خوبی ندارند.

آقای توری به وضعیت بد استادیوم ورزشی و سالن ورزشی شهر نظرکهریزی اشاره کرد و گفت: اکنون اگر بخواهید دوباره این سالن را احداث کنید باید هزینه میلیاردی بکنید که متاسفانه این سالن در حال تخریب است و محوطه این استادیوم به چرای حیوانات و محل جولان سگ‌های ولگرد تبدیل شده است.

وی خواستار حمایت جدی از ورزشکاران ملی پوش علی الخصوص در رشته‌های بدمینتون و بسکتبال را شد و گفت: حمایت مالی نکردن از این ورزشکاران باعث می‌شود ملی پوشان نتوانند به اردو‌های تیم ملی بروند.

مدیرکل ورزش و جوانان در سفر به هشترود از استادیوم شهر نظرکهریزی بازدید کرد و این استادیوم را به بخشداری این شهر واگذار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.