مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

تسهیلات بافت فرسوده فرصت مناسبی برای نوسازی شهرهاست

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر نوسازی بافت فرسوده در شهرها گفت: در این راستا شهروندان می‌توانند از فرصت پرداخت تسهیلات بافت فرسوده استفاده کرده و ساختمان‌های خود در این بافت‌ها را نوسازی کنند.

آقای بخشی زاده در جلسه شورای مسکن شهرستان آذرشهر گفت: باید همه دستگاه‌های متولی در حوزه مسکن وارد کار شده و در تسهیل و بهبود وضعیت بافت فرسوده همکاری کنند.

وی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده در معرض خطر ناشی از بلایای طبیعی به ویژه زلزله قرار دارند، اظهار داشت: نوسازی این بافت‌ها باید در اولویت قرار گیرد و شهروندان ساکن در این بافت‌ها نیز با احساس خطرات احتمالی در این زمینه اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: باید از ظرفیت‌های قانونی جهش تولید مسکن که برای شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جهت گسترش شهر و شهرسازی پرداخت می‌شود استفاده کرد.

آقای بخشی زاده با بیان اینکه از شهر‌های کوچک اطراف تبریز باید برای سرزیر جمعیت این شهر استفاده کرد، ادامه داد: اجازه استفاده از موضوع تهاتر برای هزینه کرد در راستای اجرایی طرح مسکن  صادر شده و می‌توان در این راستا از این موضوع بهره برد.

آقای راشدی ملکی رئیس اداره راه و شهرسازی آذرشهر نیز در این جلسه گزارشی از روند ثبت نام و فعالیت‌های انجام شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ارائه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.