​مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

امکانات موجود برای حفاظت از طبیعت کافی نیست

مزینانی گفت: تلاش محیط بانان برای بقا و حفاظت از حیات وحش و برخورد با تصرفات غیرقانونی و انجام سایر ماموریت‌ها قابل ستایش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه اولویت کاری در حوزه محیط زیست طبیعی استان تهران، ارتقای ضریب حفاظت مناطق و برطرف کردن مشکلات مربوط به زیستگاه‌های حیات وحش است، گفت: جلساتی برای کاهش تعارضات در مناطق با مسئولان و نهاد‌های ذیربط برگزار شده و مجموعه مدیریت محیط زیست استان تهران امیدوار است که این جلسات نتیجه‌بخش باشد.

مزینانی با اشاره به ضرورت و حساسیت حفاظت از منابع آبی و حوضه‌های آبریز استان همچون سد‌های ماملو، لتیان، ماملو و رودخانه جاجرود افزود: از موضوعات دیگری که در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد، رسیدگی به وضعیت پاسگاه‌های محیط بانی و انجام اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت کمی و کیفی محیط بانان و ماموران اجرایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران برخورداری از امکانات به‌روز در امر حفاظت را در کاهش مشکلات مربوط به کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت مهم دانست و تصریح کرد: تلاش محیط بانان برای بقا و حفاظت از حیات وحش و برخورد با تصرفات غیرقانونی و انجام سایر ماموریت‌ها قابل ستایش است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که عده و امکانات موجود جوابگوی همه مسایل نیست.

مزینانی در پایان خاطر نشان کرد: اهمیت موضوعات حوزه طبیعی در استان تهران قطعا کمتر از موضوعات محیط زیست انسانی نیست و در این خصوص نیازمند توجه بیشتر و حمایت مالی و پشتیبانی از سوی سایر دستگاه‌های مسئول و متولی است.

برچسب ها: محیط زیست ، ذخایر ژنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار