طرفداری رژیم بحرین از «عرب ستیزترین صهیونیست‌» صدای کارشناس عرب را درآورد

یکی از کارشناسان عرب با اشاره به نگرانی دولت آمریکا از روی کار آمدن کابینه راست افراطی در رژیم صهیونیستی نسبت به موضع رژیم آل خلیفه اعتراض کرد.

دکتر صالح النعامی کارشناس سرشناس عرب با اشاره به سخنان مقامات رژیم آل خلیفه درخصوص ادامه روابط با رژیم صهیونیستی حتی در صورتیکه که کابینه‌ای راست افراطی روی کار بیاید، در توییتر نوشت: « جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از روی کار آمدن جریان تندرو‌های مذهبی در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرده، اما با این حال پادشاه بحرین از عدم تاثیر روی کار آمدن آن‌ها در روابط با این کشور سخن گفته است.

او در ادامه گفت: این مسئله نشان دهنده آمادگی بحرین برای تعامل با جریانی است که «ایتمار بن غفیر» رهبر آن خواستار اخراج فلسطینیان از کشور و اعدام مقاومان بوده است.

ایتمار بن غفیر یکی از تندروترین اعضای کنست رژیم صهیونیستی بوده که یا در اکثر یورش‌ها به مسجدالاقصی شرکت دارد یا خودش شهرک نشینان را تحریک می‌کند به فلسطینیان هجوم ببرند. بن غفیر این بار با تشکیل یک ائتلاف با حزب راست افراطی لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو توانست به کابینه این رژیم نیز راه یابد. 

شایان ذکر است پیش از روی کار آمدن این کابینه تندرو و راست افراطی  «زیپی لیونی» وزیر امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در خصوص آن گفته بود «این (کابینه‌ای با ایدئولوژی خطرناک مسیحایی) یک پیشگویی با عصبانیت یا مواضعی ساختگی و یا اینکه بخشی از یک کمپین منفی مبتنی بر تصویرسازی و دروغ نیست. روز بعد از انتخابات اسرائیل، ممکن است در کشوری بیدار شویم که در آن سیستم‌های اجرای قانون و قضایی تضعیف شده و نوعی حکمرانی سرکش حاکم شده است. ممکن است وزرایی را ببینیم که روی بشکه‌ها مواد منفجره نشسته‌اند و به نام ایدئولوژی مذهبی مسیحایی وضعیت را منفجر خواهند کرد.»

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
رژ یم بحرین چقدر بد بخت است .
آخرین اخبار