مدیرعامل بیمه ایران:

تحول در فرآیند‌ها و بیمه گری هوشمند آغاز شده است

شریفی گفت: حرکت در مسیر تحول در فرایند‌ها و بیمه‌گری هوشمند آغاز شده و از اردیبهشت امسال روند خدمت رسانی هوشمند را از خسارت اتومبیل شروع کردیم.

حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران اظهار داشت: امروز بیمه ایران وارد ۸۸ سال خدمت به مردم ایران می شود.همواره در بحران‌های مختلف از جمله جنگ نفتکش‌ها، بحران بیمه توسعه و حادثه تلخ منا و موارد بیشمار دیگر، یاری رسان مردم بودیم و توانمندی بیمه ایران در این مسیر خدمت رسانی بر کسی پوشیده نیست. به همین جهت در مواقع بروز حادثه و تمامی بحران‌ها، ذهن مردم به بیمه ایران معطوف می‌شود.

مدیر عامل بیمه ایران حضور شعب و نمایندگی‌ها در سراسر کشور، استفاده از نرم افزار‌های هوشمند و نیروی انسانی کاردان و همدل را از سرمایه‌ها و توانمندی‌های این مجموعه برشمرد و با تشریح اقدامات جدید بیمه ایران گفت: تمرکز و تاکید ما ارائه خدمات بهتر پس از فروش بنا شده است. این خدمات در رشته‌های مختلف در حال انجام است و در خسارت اتومبیل، نمونه‌ای از محصول جدید " اپلیکیشن سامانه بیمه ایران من " را امروز رونمایی خواهیم کرد. البته در خسارت درمان در استان تهران نیز اقدامات خوبی برای طراحی و راه اندازی نرم افزار درمان در دست اقدام است.

رئیس هیات مدیره در خصوص موضوع انتصابات در بیمه ایران تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در برنامه راهبردی بیمه ایران که همیشه باعث بروز اختلافات و حواشی بود، نحوه انتخاب افراد برای تصدی پست‌های سازمانی است، در دوره جدید مدیریت بیمه ایران، برای رعایت عدالت و جلوگیری از بروز انحرافات و شخصی سازی فرایند‌ها از ارزیابی ۳۶۰ درجه و فراخوان از همه همکاران متقاضی پست‌های مختلف مدیریتی استفاده شده و در این زمینه بازخورد‌های خوبی نیز از همکاران گرفته شده است.

شریفی با اشاره به اینکه همواره یکی از موانع توسعه فروش در صنعت بیمه تمرکز در تصمیم گیری و عدم اعطای اختیارات است، افزود: ما در بیمه ایران با فراهم کردن بستر‌های مناسب تفویض اختیار در بستر نرم افزار توانستیم علاوه بر افزایش کارایی، نظارت موثرتری بر فرآیند‌ها داشته باشیم. با این بستر، مدیرعامل بیمه ایران می‌تواند اختیارات خود را به نماینده و کارشناس واجد شرایط واگذار کند.


شریفی به تاکیدات وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکم انتصابش نیز اشاره کرد و افزود: در حکم انتصاب، مامور حرکت به سمت تحول در فرایند‌ها و آغاز بیمه‌گری هوشمند و دیجیتال شدیم، و برای اجرای آن این سوال را طرح کردیم که مسیر هوشمند سازی را چگونه و از کجا آغاز کنیم؟ با بررسی موضوع و در یک حرکت جهادی و منسجم با همدلی و هم افزایی از اردیبهشت ماه سال جاری روند خدمت رسانی را از خسارت اتومبیل شروع کردیم و با توسعه این فرآیند امروز شاهد عملیاتی شدن نسخه برنامه کاربری مخصوص گوشی تلفن همراه هستیم.

او افزود: این فرآیند بدون نگاه انتفاعی و صرفا بر اساس توسعه خدمات، کاهش ترافیک، کاهش رفت و آمد مردم و حذف کاغذ در کنار نقش حاکمیتی بیمه ایران در صنعت بیمه صورت گرفت.

شریفی گفت: هر چند که تحقق سود و داشتن مجمعی پربار مطلوب نهایی بیمه ایران است، اما نگاه زیست محیطی نیز مد نظر ما بوده است. همین رویکرد باعث شد بیمه ایران حضوری فعال در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند داشته باشد.

شریفی در ادامه تأکید کرد: برای اینکه آینده بهتری برای مردم در صنعت بیمه متصور باشیم نیاز داریم از حمایت‌های دولت در دسترسی به سامانه‌های راهبر برای تعیین اصالت گواهینامه و احراز هویت و نیز حمایت قوه قضاییه در دسترسی به سامانه احکام صادره برخوردار شویم.

وی نیاز اصلی صنعت بیمه کشور را انسجام و همدلی دانست و اظهار داشت: بیمه ایران سرمایه ملی و متعلق به همه اقشار کشور است. شرکت‌های بیمه می‌توانند با انسجام، همدلی و دوستانه، اندوخته‌های خود را برای خدمت رسانی هر چه بهتر در اختیار مردم قرار دهند. قطعا با همراهی همه شرکت‌های بیمه و یاری رسانی آن‌ها به همدیگر شاهد کاهش بسیاری از هزینه‌های اضافی تحمیل شده به صنعت بیمه خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار