۲ درصد کل دانش آموزان کشور سمپادی هستند

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: ۲ درصد کل دانش آموزان کشور در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند.

فتحی نژاد معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در آیین تجلیل از دانش‌آموزان سرآمد استعداد‌های درخشان در بیرجند گفت: طبق آمار ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استعداد‌های درخشان سطح کشور تحصیل می‌کنند که ۲ درصد کل دانش‌آموزان را شامل می‌شوند.

او افزود: از میانگین جمعیت دانش‌آموزی هر کشور ۲ درصد استعداد‌های برتر تلقی می‌شوند که سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان با برگزاری آزمون و شناسایی دانش‌آموزان مستعد آن‌ها را به این مدارس هدایت می‌کند.

فتحی نژاد بیان کرد: بدیهی است نظام آموزشی کشور باید پاسخگوی همه نیاز‌های دانش‌آموزان باشد و نباید استعداد‌های آموزشی دانش‌آموزان مغفول بماند.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان اظهار کرد: مأموریت‌های این سازمان در تحولات سه سال اخیر دچار تحولاتی شده و اعتقاد ما بر این است که در نظام تعلیم و تربیت باید به نحوی تلاش کنیم که مدارس ما از نهاد‌های آموزشی به نهاد‌های فرهنگی اجتماعی و مولد نیروی انسانی تبدیل شود.

او گفت: باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان از کنترل بیرونی به ارزش مداری عقلانی متمایل شوند.

فتحی‌نژاد گفت: برخی مدارس به سمت تربیت دانش‌آموزان منفعل حرکت کردند که در سمپاد جدید این روش تغییر کرده و با روش‌های نوین از این مرحله در آن مدرسه عبور خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان تصریح کرد: دانش‌آموزان استعداد درخشان باید در تمامی ساحت‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و اخلاقی رشد کنند تا فرد توانایی مواجهه با دنیای متغیر بیرون را داشته باشد.

او افزود: مدارس سمپاد باید نیرو‌هایی را تربیت کند که به زیست‌بوم خود احترام بگذارند.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: توجه به ساحت‌های تعلیم و تربیت از نیاز‌های اصلی جامعه امروز است که مدارس استعداد‌های درخشان می‌توانند الگویی مناسب در این زمینه باشند.

او افزود: مدارس استعداد‌های درخشان جزو مدارس مطرح آموزش و پرورش هستند که مطالعه آموزش و پرورش تطبیقی دیدگاه‌های متفاوتی را در رابطه با این موضوع مطرح می‌کند.

موسوی نژاد گفت: برخی کشور‌ها به تفکیک دانش‌آموزان نخبه از سایر دانش‌آموزان قائلند، اما برخی کشور‌ها این نظر را ندارند و امروز توجه ویژه رهبر معظم انقلاب در استفاده از ظرفیت موجود برای دانش‌آموزان نخبه و استفاده بهینه از امکانات و همیاری است تا استعداد‌ها شکوفا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر آموزه‌های انبیا و قرآن‌کریم استوار است و تاکید همه آیات قرآن کریم جایگاه خاصی به موضوع علم دارد.

او گفت: خراسان جنوبی دارای نیروی انسانی باسواد است و شما دانش‌آموزان باید با همتی استوار و باور بزرگ بتوانید خوب بدرخشید و قله‌های موفقیت را فتح کنید.

در این آیین ۱۶۴ دانش‌آموز سمپاد برتر جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری خوارزمی، نانو، تربیتی، قرآنی، هنری و ورزشی مورد تجلیل قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.