فرماندارگناوه:

ساخت و ساز در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها ممنوع است

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران گناوه گفت: مسئولان مربوطه به هیچ وجه اجازه ندهند در محدوده مسیر رودخانه‌ها و پل‌های این شهرستان، ساخت و ساز صورت گیرد.

محمدتقی صفری فرماندار گناوه روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان گفت: دستگاه‌های مربوطه موظف هستند، ساخت و ساز‌ها را در هر مسیری که مانع از جریان آب می‌شود، اصلاح و بازگشایی کنند.

وی اظهارداشت: در این ارتباط درصورت هرگونه واردشدن خسارت، مسئولیت آن برعهده مسئول دستگاه مربوطه و مقصر است.

فرماندار گناوه گفت: شهرستان همه ساله در فصل بارندگی به علت طغیان رودخانه‌های فصلی بالادست دچار مشکل می‌شود و نباید در مسیر روان آب‌ها که به دریا می‌ریزند، مانعی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: باتوجه به شکسته شدن سد پشت باغ‌های روستای عباسی به علت حجم بالای بارندگی، مشکلات عدیده‌ای را از جمله آب گرفتگی شدید منازل این روستا و مسدود شدن جاده دسترسی بیمارستان ایجاد کرد که برای پیشگیری از تکرار چنین اتفاقاتی دستگاه‌های مربوطه در صورت نیاز به سد در بالادست و یا انحراف مسیر، برنامه ریزی کنند.

فرماندارگناوه: ساخت و ساز در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها ممنوع است

صفری افزود: در مسیر پروژه در دست احداث زندان بیرون شهر، موانعی برای عبور آب بارندگی و رواناب‌های بالادست ایجاد شده است و باید هرچه زودتر بازگشایی شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران گناوه گفت: شهرداری نسبت به بازگشایی کانال‌های دفع آب‌های سطحی تا قبل از بارندگی اقدام و اداره منابع آب تمامی مسیر‌های مسدود شده رودخانه‌ها را اصلاح و ایمن سازی کند.

وی اظهارداشت: بارندگی رحمت الهی در این شهرستان، نگرانی‌های کمبود آب را تا حدودی برطرف کرده و فرصتی مناسب برای ما مسئولان است که آسیب‌های وارده را شناسایی و برای حل آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

صفری بیان کرد: دستگاه‌های مربوطه، خسارت و آسیب‌های وارد شده ناشی از بارندگی و تندباد را بررسی، جمع بندی و به فرمانداری به صورت مکتوب تحویل دهند تا در گزارشی به مرکز استان بوشهر ارایه شود.

فرماندار گناوه از مدیرانی که در زمان آماده باش در منطقه حضور داشتند تقدیر کرد و گفت: با آن دسته از مدیرانی که در این مدت بدون اطلاع و مجوز از شهرستان خارج شدند، برخورد خواهد شد.

بارندگی شدید و تندباد همراه با رعد و برق روز پنجشنبه هفته گذشته در شهرستان گناوه موجب آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌ها، قطع چندین اصله درخت و برق در سطح شهر و برخی نقاط روستایی شد.

میزان بارندگی هفته گذشته در برخی روستا‌های شهرستان گناوه بالاتر از میانگین سالانه و کم سابقه بود که بیشترین آن مربوط به روستای عباسی به میزان ۱۲۶ میلی متر است.

برچسب ها: ساخت و ساز ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.