جریمه و نمره منفی عاقبت تمکین نکردن رانندگان به فرمان پلیس مدرسه

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: جریمه ۶۳ هزار تومانی و اختصاص سه نمره منفی به رانندگانی که از فرمان پلیس مدرسه سرباز بزنند، اعمال می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در همایش رونمایی از طرح پلیس مدرسه که با همکاری شهرداری و اداره آموزش و پرورش شهرستان نجف‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: پلیس مدرسه توسط مدیران مدارس انتخاب و از سوی کارشناسان پلیس راهور آموزش داده می‌شوند و پس از آزمونی که از آن‌ها به عمل می‌آید تجهیزات موردنیاز را دریافت کرده و بر اساس قوانین و مقرراتی که به آن‌ها آموزش داده شده است، عمل می‌کنند.

او با بیان اینکه پلیس مدرسه از بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی انتخاب می‌شود، ادامه داد: پلیس مدرسه این اختیار را دارد که خودرو‌های عبوری را متوقف کند تا دانش‌آموزان در کمال آرامش و امنیت به صورت پشت سرهم از عرض خیابان عبور کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه رانندگان موظف هستند به فرمان پلیس مدرسه عمل کنند، تصریح کرد: ۱۸۰ تخلف رانندگی داریم که ۲۰ تخلف جزو تخلفات حادثه‌ساز به شمار می‌روند، یکی از این تخلفات حادثه‌ساز توجه نکردن به فرمان پلیس مدرسه است.

او اضافه کرد: در صورتی که راننده‌ای از فرمان پلیس مدرسه سر باز بزند شماره پلاک خودروی او توسط پلیس مدرسه به مدیر مدرسه ارائه و از آن طریق این شماره پلاک به پلیس راهور ارجاع داده می‌شود که در نهایت راننده خودرو با جریمه ۶۳ هزار تومانی مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در تخلفات حادثه‌ساز برای راننده متخلف نمره منفی در نظر گرفته می‌شود، گفت: در خصوص تخلف توجه نکردن به فرمان پلیس مدرسه یا مراقبان و پرچم‌داران مدرسه برای خودروی دارای پلاک شخصی سه نمره و برای خودرو‌های دارای پلاک عمومی پنج نمره منفی در نظر گرفته می‌شود.

او گفت: رانندگان باید مدنظر داشته باشند که بر اساس قانون اگر نمره منفی آن‌ها به عدد ۳۰ برسد برای مرتبه نخست گواهینامه رانندگی آن‌ها به مدت شش ماه ضبط و برای مرتبه دوم به‌طور کامل ابطال شده و از رانندگی آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.