در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«جهان بانو» قدرت زنان را نشان می‌دهد

راد گفت: بخش اولیه که مربوط به نمایش خلقت حضرت آدم و حوا است را بسیار دوست داشتم و برایم خاطره انگیز بود.

نمایش میدانی جهان بانو به تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بزرا از روز یکشنبه ۱ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در بوستان ولایت اجرای خود را آغاز کرد. نمایش «جهان بانو» درباره زنان تاثیرگذار و تاریخ ساز است و از ابتدای عالم تا زمان حال را در بر می‌گیرد. این نمایش از خلقت حضرت حوا آغاز می‌شود و در ادامه قصه زندگی حضرت هاجر، حضرت آسیه، حضرت مریم، حضرت خدیجه، حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) را روایت می‌کند. بعد از آن نمایش وارد تاریخ معاصر ایران می‌شود و نقش زنان تاثیرگذار در ماجرای کشف حجاب دوره رضاخان، دوران انقلاب، دفاع مقدس و در نهایت عصر حال را به تصویر می‌کشد.

آزاده راد مجری تلویزیون و مدرس دانشگاه گفت: به عقیده من نمایش میدانی «جهان بانو» بر اصالت و قدرتمند بودن زنان تاکید دارد و این مفهوم بخوبی در نمایش به تصویر کشیده شده است.

تئاتر جهان بانو

او افزود: من به عنوان استاد فلسفه نکته‌ای را عرض می‌کنم. ما در فلسفه چیزی به اسم اصالت داریم؛ اصالت وجود و اصالت ماهیت که بخشی از اصالت وجود را به عنوان رجعت و بازگشت می‌شناسیم. من همواره معتقدم که ما به وجود خود برمی گردیم و در این نمایش بار‌ها و بار‌ها ما به خودمان رجوع می‌کنیم؛ در خودمان بازنگری می‌کنیم و بخش‌هایی را می‌شناسیم که قبل از آن به آن آن‌ها توجهی نداشتیم.

راد همچنین گفت: در حین تماشای «جهان بانو» لحظات شور انگیزی را تجربه کردم. بخش اولیه که مربوط به نمایش خلقت حضرت آدم و حوا است را بسیار دوست داشتم و برایم خاطره انگیز بود، چون خودم در نوجوانی به خاطر بازی در همین نقش جایزه گرفتم.

این مجری و کارشناس برنامه‌های تلویزیونی ادامه داد: غم عجیبی را در طول نمایش تجربه کردم؛ یک غم خوشایند و دلتنگی عجیبی را احساس کردم. این یادآوری برایم خوشایند بود.

آزاده راد در پایان گفت: من «جهان بانو» را سبز و سفید می‌بینم. این رنگ‌ها رویش و روشنی را تداعی می‌کنند و من اعتقاد دارم پایانی روشن در انتظار همه زنان سرزمینمان است.

«جهان بانو» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه کنندگی علی اسماعیلی تازه‌ترین نمایش میدانی سازمان اوج است که تا ۲۵ آبان هر روز ساعت ۱۸ در بوستان ولایت پذیرای علاقمندان است. 

برچسب ها: نمایش ، جهان بانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.