صنعتگر:

انرژی ترانه‌های جنوبی مدیون دریاست

یک خواننده گفت: انرژِی در ترانه‌های جنوبی عموما مدیون دریاست همه جنوبی‌ها دستی بر ساز دارند یا حال خوب هنری دارند که همه را از دریا می‌گیرند.

غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ و نامدار موسیقی ایران در برنامه موسیقی محور «صباهنگ» درباره اردت به ائمه و معصومین علیهم السلام در ترانه هایش توضیح داد: این ارادت و عشق از تکیه‌ای که از کودکی در آنجا به عنوان موذن و مکبر حضور داشتم شکل گرفت، تا کم کم با رشد و بلوغ فکری با خوانندگی برای ائمه و معصومین به دنبال حال خوب بودم.

صنعتگر اشاره به سال‌هایی کرد که درگیر بیماری بود و گفت: همین عشق و ارادت به ائمه و معصومین (ع) باعث شد من روز‌های سخت بیماری را با توکل و توسل به معصومین به راحتی پشت سر بگذارم.

خواننده جنوبی کشورمان درباره انرژِی و حال خوب در ترانه‌های جنوبی و کار‌های خوانندگان هم خطه خود توصیح داد: این انرژی و حال خوب را عموما مدیون دریا هستیم همه جنوبی‌ها دستی بر ساز دارند یا صدای خوب و حال خوب هنری دارند که همه را از دریا می‌گیرند.
صنعتگر از هنرمندان هم خطه خود یادی از زنده یاد ناصر عبدللهی، رضا صادقی و عمران طاهری کرد ودرباره ترانه‌های جنوبیش توضیح داد، مردم بیشتر کار‌های تلفقی من را که ترکیبی از لهجه جنوبی و موسیقی است را بیشتر می‌پسندند.
وی افزود: من به مدت دوسال روی موسیقی محلی و قدیمی جنوبی تحقیق کردم و تلاش کردم برخی از آن‌ها را بازخوانی کنم که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به ترانه «میناب گلستانن» ساخته استاد خالو قنبرراستگو از برزگان موسیقی محلی جنوب اشاره کرد.
صنعتگر در پایان به معرفی ترانه «میهن» پرداخت و درباره آن گفت: ارق به وطن از ویژگی‌های فردی هر آدمی است، هر کس دوست دارد محبت و عشق خود به میهن را به روشی نشان دهد من هم تلاش کردم با خواندن این ترانه دینم به وطن را ادا کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.