پاسخگویی به ۱۵ هزار و ۲۶۱ تماس با مشاوره تلفنی ۱۴۸۰

امسال ۱۶ هزار و ۶۰۰ مورد تماس با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در استان چهارمحال و بختیاری برقرار شد.

مهشید سلیمانی معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۱۶ هزار و ۶۰۰ مورد تماس با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در استان گرفته شده که از این تعداد به ۱۵ هزار و ۲۶۱ مورد پاسخ داده شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت، شش هزار و ۸۷۶ نفر از مراکز مشاوره غیردولتی که تحت نظر بهزیستی استان هستند، خدمات دریافت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


سلیمانی اضافه کرد: یک هزار و ۶۰۰ نفر از مرکز دولتی که در شهرکرد واقع شده است خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۶۶ مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی مشاوره در استان فعال است.

سلیمانی گفت: این مراکز مشاوره به سه دسته مراکز مشاوره تخصصی، مراکز مشاوره عمومی و مراکز سطح سه که همان خانه‌هاس سلامت در روستا‌ها است تقسیم می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات خانوادگی، اضطراب و افسردگی، اختلالات روانی و روحی از مهمترین چالش‌های افراد برای مراجعه به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی است.

وی افزود: هزینه مشاوره برای مددجویان بهزیستی رایگان است و به افراد بی‌بضائت با ارائه معرفی‌نامه تخفیف داده می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: شماره ۰۹۶۲۸ در زمینه پیشگیری از اعتیاد و راه‌های درمان به متقاضیان مشاوره ارائه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.