رییس انجمن پلیمر ایران:

حرکت در مرزهای دانش، هدف اصلی برگزاری سمینارهای علمی پلیمر در کشور است

رییس انجمن پلیمر ایران گفت:برگزاری همایش‌های بین المللی، سبب نمایش و اشتراک گذاری توانمندی های علمی محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور با محققان خارجی می شود.

مهدی نکومنش امروز در مراسم آغاز به کار پانزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمر (ISPST ۲۰۲۲) در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: گسترش مرز‌های دانش و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه رویکرد اصلی این رویداد علمی است.

او اظهار داشت: برگزاری همایش‌های بین المللی، سبب نمایش و اشتراک گذاری توانمندی‌های علمی محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور با محققان خارجی می‌شود.

نکومنش با بیان اینکه وظیفه ذاتی و اصلی محققان، حرکت در مرز‌های دانش و توسعه دانش و فناوری است، اضافه کرد: رسالت انجمن پلیمر، حفظ جایگاه علمی سمینار‌های پلیمر است و نتایج پژوهش‌های علمی دانشجویان و اساتید کشور، مستقیم یا غیر مستقیم به صنعت تزریق می‌شود.

او با اشاره به استقبال محققان از این سمینار، خاطرنشان کرد: در پانزدهمین دوره این رویداد، شاهد حضور شرکت‌های بزرگ و صنعتی کشور هستیم که سبب بهره مندی آن‌ها از دانش و آگاهی از پیشرفت فناوری‌های روز در صنعت خواهد شد.

دبیر اجرایی پانزدهمین سمینار علوم و تکنولوژی پلیمر نیز در این مراسم گفت: ۶۲۵ مقاله به دبیرخانه سمینار ارسال شد که حدود ۳۰۰ مقاله از نظر داوران علمی حائز شرایط ارائه شفاهی شدند.

محمود معصومی با اشاره به ارتقای سطح کیفی مقاله‌ها در این سمینار، افزود: با توجه به محدودیت زمانی سه روزه رویداد، ۱۲۰ مقاله بالاترین امتیاز را برای ارائه در سمینار کسب کردند و ۴۰۰ مقاله در قالب پوستر در معرض دید شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های امیرکبیر، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، صنعتی اصفهان و تربیت مدرس بیشترین مقاله‌ها را در این سمینار در زمینه‌های سنتز پلیمر و پلیمرازیسیون، زیست پزشکی و نانو کامپوزیت ارائه کردند.

معصومی با اشاره به حضور شرکت‌های فناور در نمایشگاه جانبی سمینار گفت: این نمایشگاه بهترین فضا برای ارائه نیاز‌های فناورانه شرکت‌ها و برقراری ارتباط میان صنایع و پژوهشگران پلیمری است.

امروز سخنرانانی نیز از دانشگاه‌های مختلف دنیا در این سمینار مقاله‌های خود را ارائه می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به پروفسور کلمنس هولزر از دانشگاه مونتان لئوبن اتریش، نیره تائب نیا از دانشگاه کارولینا سوئد و علیرضا فروزانی از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینز آلمان اشاره کرد.

پانزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمر (ISPST ۲۰۲۲) توسط انجمن پلیمر ایران و دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان سه شنبه ۱۷ آبان در دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور متخصصان، استادان و دانشجویان آغاز شد و تا ۱۹ آبان ادامه دارد.

سمینار‌های بین المللی علوم و تکنولوژی پلیمر بصورت دوسالانه و با هدف ارائه آخرین روند پیشرفت مواد پلیمری و تسهیل ارتباط و تبادل اطلاعات میان پژوهشگران و متخصصان در زمینه‌های مختلف علوم و مهندسی پلیمر برگزار می‌شود.

چهاردهمین دوره این سمینار آبان سال ۹۹ در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.