کمبود منابع و نیروی انسانی مسبب تأخیر پرداخت وام ازدواج

به گفته دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی کمبود منابع انسانی و کمبود منابع از مهم‌ترین علت تأخیر در پرداخت وام ازدواج است.

زرنگ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: فروردین امسال بانک مرکزی بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور بخشنامه‌ای مبنی بر تسهیل در پرداخت وام ازدواج از نظر تضامین و مدت دریافت ابلاغ کرد.

او افزود: عدم اجرا یا تأخیر در اجرای این بخش نامه از سمت بانک‌ها تخلف و قابل پیگیری است، اما کمبود منابع و کمبود شدید منابع انسانی در استان باعث تأخیر در پرداختی‌ها می‌شود.

زرنگ بیان کرد: در استان از ۲۹ واحد بانکی و موسسه مالی اعتباری و بانک، ۱۱ بانک در پرداخت وام ازدواج همکاری دارند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی ادامه داد: در بخشنامه آمده است که متقاضی تا ۱۵ روز وقت دارد مدارک خود را تکمیل و بانک ظرف مدت ۱۰ روز اقدام به پرداخت وام کند.

او عنوان کرد: پرداخت تسهیلات به نیروی انسانی نیز بستگی دارد که هم اکنون در استان کمبود شدید نیرو داریم و در بحث منابع نیز تمام منابع در مخزن بانک مرکزی است و خود بانک‌ها دخالتی در آن ندارند.

زرنگ تصریح کرد: هر چقدر مردم بیشتر در بانک‌ها حساب قرض الحسنه باز کنند منابع بیشتری در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد و روند اعطای وام ازدواج زودتر صورت می‌گیرد.

برچسب ها: بانک ، پرداخت وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار