شوک به حیات وحش، سهمیه فشنگ توزیع شد + فیلم

در حالیکه هنوز مجوزی برای شکار صادر نشده است دارندگان اسلحه شکاری سهمیه فشنگ گرفتند.

حیدرپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل گفت: هنوز هیچ مجوزی برای شکار صادر نشده است اما کسانی که مجوز حمل و نگهداری اسلحه شکاری دارند سهیمه فشنگ امسال خود را گرفتند.

او با بیان اینکه پانزده هزار قبضه اسلحه شکاری در شهرستان بابل وجود دارد، افزود: اداره اسلحه و مهمات به دارندگان هر دفترچه شکار ۱۰۰ عدد فشنگ سهمیه‌ای داده است.

حیدرپور با انتقاد از این اتفاق، ادامه داد: وقتی  حفاظت محیط زیست هنوز پروانه‌ای برای شکار صادر نکرده است چرا به کسانی که سلاح شکاری دارند فشنگ داده شده است؟

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل گفت: وقتی شکارچی صد فشنگ در اختیار داشته باشد امکان دارد وسوسه شود و پیش از اینکه پروانه شکار را بگیرد به شکار بپردازد.

او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خواستار تعامل اداره اسلحه و مهمات با محیط زیست شد و افزود: وقتی شکار ممنوع اعلام می شود بهتر است اداره اسلحه و مهات نیز سهمیه فشنگ ندهد.

حیدرپور ادامه داد: برخی‌ها شکارکُش‌ها هستند که فرصت را غنیمت شمرده و بدون رعایت هیچگونه اصولی اقدام به شکار می‌کنند که وظیفه ما مقابله و برخورد با این شکار کُش‌ها است.


توزیع فشنگ منع قانونی ندارد
مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران نیز با تایید توزیع فشنگ بین دارندگان سلاح شکاری، گفت: بر اساس قانون سهمیه فشنگ به کسانی که دفترچه شکار دارند و از مراجع قانونی نیز مجوز حمل سلاح گرفته اند تحویل داده می‌شود.

او افزود: محیط زیست در توزیع سلاح و مهمات هیچ اختیار قانونی ندارد بلکه وظیفه ما فقط کنترل و برخورد با شکارچیان متخلف است.

او افزود: توزیع فشنگ برای کسانی که دفترچه شکار دارند منع قانونی ندارد اما سوال ما این است چرا پیش از اینکه مجوزی برای شکار صادر شود اقدام به توزیع فشنگ شده است که این مورد نیز به صورت مکتوب و شفاهی به مراجع اعلام شده است.

آهنگری ادامه داد: نگهداری این فشنگ ها برای افرادی که مجوز قانونی نگهداری سلاح شکاری دارند جرم نیست اما کسانی که این فشنگ‌ها را دریافت کرده اند اگر بدون پروانه شکار اقدام به شکار کنند متخلف محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: دارندگان سلاح شکاری سهمیه فشنگ را دریافت کرده اند تا اگر زمانی پروانه شکار صادر شده است بتوانند شکار کنند.

او با بیان اینکه سهمیه فشنگ هر سال بین دارندگان اسلحه شکاری توزیع می‌شود، افزود: از نظر محیط زیست زمانی می‌توان فشنگ را توزیع کرد که پروانه شکار صادر شده باشد و وقتی پروانه‌ای صادر نشده است دلیلی برای توزیع فشنگ وجود ندارد.

آهنگری ادامه داد: مرجع توزیع فشنگ نیز استدلال می‌کند که این افراد از لحاظ قانونی مجوز حمل سلاح دارند و ممکن است از این فشنگ‌ها  برای اهداف پروازی یا مسابقات ورزشی یا تفریحی استفاده کنند.

او در خصوص زمان صدور پروانه شکار نیز گفت: پیشتر سازمان حفاظت محیط زیست پروانه شکار را صادر می‌کرد اما بر اساس قانون جدید، مرجع صدور پروانه شکار فقط شورای عالی حفاظت محیط زیست است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران افزود: اگر سازمان حفاظت محیط زیست درخواست صدور پروانه شکار را داشته باشد با ذکر مناطق مجاز برای شکار،  به این شورا اعلام می‌کند تا در جلساتی تصمیم گیری شود.

آهنگری ادامه داد: شورای عالی حفاظت محیط زیست هنوز هیچ تصمیمی برای صدور پروانه شکار به ما ابلاغ نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار