خارجی ها مشتری پروپاقرص محصولات لبنی مازندران

مدیر کل دامپزشکی مازندران از صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن محصولات لبنی از استان خبر داد.

دکتر گلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: صادرات محصولات لبنی از ابتدای امسال تاکنون از استان ۴۶۴ گواهی به وزن بیش از ۹۵۰۰ تن و تحت نظارت دامپزشکی بوده است.

او افزود: با توجه به توانمندی و ظرفیت‌هایی که در صنایع وابسته به دام مازندران در زمینه صادرات فرآورده‌های غذایی با منشاء دامی ایجاد شده است، در آبان ماه امسال ۳ هیئت از دامپزشکی دولتی کشور‌های ترکیه، مالزی و روسیه با حضور در استان، بازدید از واحد‌های تولیدی استان که دارای کد صادراتی IR از دامپزشکی هستند را آغاز کرده اند.

گلپایگانی گفت:مازندران در زمینه خوراک دام و طیور، کشتارگاه صنعتی، صنایع لبنی، صنایع شیلاتی، بسته بندی فرآورده‌های خام دامی و غذایی با منشاء دامی، دارای واحد‌های متعددی است که به پشتوانه همکاری و انتقال دانش همکاران دامپزشک توانسته است در سالی که مزین به شعار تولید دانش بنیان اشتغال آفرینی است فعالیت نقش گسترده‌ای در صادرات و ارزآوری برای ایران اسلامی داشته است.

او با تاکید بر اینکه مازندران کانون مورد توجه دیپلماسی غذایی قرار گرفت، افزود: اجرای الزامات بهداشتی در واحد‌های پرورشی، توزیعی مهمترین شاخص در تائید و صدور مجوز صادرات می‌باشد که استان در این خصوص توانسته نقش مهمی را ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار