کشاورزان در طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها بیمه می‌شوند

کارشناس بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه بیمه محصولات کشاورزی در طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها شرایط خوبی برای حمایت از کشاورزان ایجاد شده است.

احمد کریم‌زاده در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی، گفت: بیمه مانع خسارت مالی کشاورزان در مواجهه با انواع حوادث طبیعی، هجوم آفات و ... می‌شود و بخش قابل توجهی از آن در راستای اشتغال‌زایی و تامین امنیت غذایی کشور از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.

کارشناس بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در این راستا از حق بیمه ۲۳۰ هزار تومانی که کشاورز باید برای بیمه مزارع خود در هر هکتار پرداخت کند، ۵۰ هزار تومان را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی متقبل می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: ۵۰ هزار تومان دیگر در هر هکتار کشت دیم‌زار را جهاد کشاورزی پرداخت می‌کند که بر این اساس سهم کشاورز در هر هکتار تنها ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود که همین موضوع باعث افزایش انگیزه کشاورزان برای بیمه محصولاتشان و توسعه طرح کشت دیم می‌شود.

کریم‌زاده بیان کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های کشور در سومین سال خود قرار دارد و به ترتیب در سال اول ۶۷۰ هزار هکتار، سال دوم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار و امسال قرار است ۴ میلیون ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع دیم‌زار به زیر کشت برود.

کارشناس بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی استان افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در سال آینده سطح زیر کشت دیم‌زار‌های کشور به ۶ میلیون هکتار افزایش یابد و ظرفیت برداشت محصول از هر هکتار به صورت میانگین در طرح جهش تولید دیم‌زار‌ها حدود یک تن برآورد شده است.

وی ادامه داد: طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به استان چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده که ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم مستثنیات تحت پوشش این طرح خواهد بود.

کریم‌زاده با بیان اینکه اعلان میزان بیمه و سطوح بیمه شده کشاورزی در سال زراعی جدید اعلام شده، افزود: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بیمه محصولات کشاورزی در طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها شرایط خوبی برای حمایت از کشاورزان ایجاد شده است.

این کارشناس بیمه محصولات کشاورزی در پایان افزود: این تفاهم‌نامه به دنبال حمایت و تشویق کشاورزان ۲۱ استان است که در سومین سال اجرایی طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها حضور دارند به امضا رسیده است که انگیزه‌ای باشد تا کشاورزان بیشتری به این طرح اضافه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار