واگذاری ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان به طرح ملی مسکن گیلان

رئیس بنیاد مستضعفان در سیاهکل گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی این بنیاد برای اجرای طرح ملی مسکن گیلان واگذار شده است.

سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان ماه) در بازدید از کارخانه سیمان دیلمان سیاهکل با تشریح روند فعالیت این کارخانه از سال ۹۲ گفت: با پیگیری انجام شده مشکلات کارخانه سیمان دیلمان در خصوص پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی اخذ شده که موجب زیان دهی آن شده بود، حل و فصل شده است.

او با اشاره به اینکه با پرداخت بدهی‌ها توسط سازمان مستضعفان، فضای سود دهی کارخانه سیمان فراهم شده است، افزود: این بنیاد به تداوم فعالیت کارخانه سیمان دیلمان با وجود مزیت‌هایی همچون معدن بهره برداری، که از معادن خوب کشور محسوب شده، تکنولوژی بالا، تولید با کیفیت سیمان با مقاومت بالا و ۲۴۰ نفر قرار داد نیروی انسانی مستقیم و غیرمستقیم که از بومی‌های منطقه هستند، کمک خواهد کرد تا در خدمت مردم باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: با توجه به خواسته بحق مردم در زمینه جاده دسترسی، ارزیابی لازم برای همیاری بنیاد مستضعفان و کارخانه سیمان و نیز حمایت دولت در جهت رسیدگی به جاده‌های منطقه صورت پذیرد و اقدامات مورد نظر انجام شود.

به گفته فتاح، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای بهسازی راه دسترسی محور رودسر و املش رحیم آباد به کارخانه سیمان دیلمان سیاهکل در نظر گرفته شده تا بتوان با شتاب بیشتر این پروژه به ثمر بنشیند.

اوبا اشاره به اینکه برای کمربندی سیاهکل به دیلمان نیز ۳۰ میلیارد تومان با نظر استاندار گیلان از سوی بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده، ابراز امیدواری کرد که با این مشارکت بتوان مشکل بهسازی راه‌های دسترسی منطقه دیلمان مرتفع شود.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین از آمادگی برای واگذاری یکصد هکتار از اراضی این بنیاد چهار شهرستان گیلان جهت ساخت و احداث مسکن نهضت طرح ملی مسکن و مساعدت ۱۰ میلیارد تومانی به کمیته امداد و بهزیستی شهرستان سیاهکل خبر داد.

فتاح با اشاره به سهم ۸۷۰ واحدی گیلان در احداث مسکن محرومان کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن در برنامه‌های ملی احداث مسکن محرومان بنیاد مستضعفان کشور گفت: با توجه به ظرفیت و نیازمندی موجود در استان، قرار شده تا دهه فجر با عنایت به ساخته شده و آمادگی تحویل این واحد‌های مسکونی سهم گیلان در این بخش هم افزایش یابد.

او تحویل زمین‌های بنیاد علوی به مردم گیلان را از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد مستضعفان کشور برشمرد و افزود: با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی، سند این اراضی که مردم سالیان متمادی در آن سکونت و یا فعالیت داشته اند تقریبا رایگان اعطا می‌شود که قرار شد برنامه اهدایی سند در دهه فجر امسال در گیلان انجام شود.

در این جلسه که رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستانی حضور داشتند، مسایل مختلف و طرح‌های اجرایی محرومیت زدایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید رئیس بنیاد مستضعفان کشور از کارخانه سیمان دیلمان سیاهکل

سید پروز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور در پی دیدار ۲۵ مهر ماه با اسدالله عباسی استاندار گیلان در تهران، به دعوت او، امروز در سفری ۲ روزه به منظور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های این نهاد و همچنین همیاری و مشارکت بنیاد مستضعفان کشور در جهت تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت زدایی به استان سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.