تدوین و اجرایی شدن طرح سامان خانواده در استان یزد

مدیر طرح سامان خانواده استان یزد گفت: طرح ۶ محوری سامان خانواده شامل ترویج ازدواج، تسهیل ازدواج، تشکیل خانواده، تعالی خانواده، تحکیم خانواده و تکلیف خانواده در استان تدوین شد.

محمد حسین رحیمی نسب مدیر طرح سامان خانواده استان یزد در نشست شورای اداری مهریز با بیان اینکه محور‌های طرح سامان خانواده شامل تعالی، تشکیل، تحکیم، تکلیف، تسهیل و ترویج و تبیین است، گفت: این طرح مزایای زیادی از جمله روان سازی عملیات حوزه خانواده، شبکه سازی در حوزه فعالیت‌های خانواده و قابلیت ارزیابی عملیات و فعالیت در هریک از محور‌های ۶گانه را دارا است.

او افزود: در جهت عملیاتی کردن این طرح، ۶ کمیته شامل کمیته تعالی، کمیته تحکیم، کمیته تکالیف، کمیته تشکیل، کمیته تسهیل و کمیته ترویج و تبیین ایجاد شده است.

رحیمی نسب تصریح کرد: برای هر یک از کمیته‌ها در راستای روان سازی عملیات طرح سامان خانواده دو نوع وظیفه عمومی و اختصاصی برنامه ریزی شده که برای هر کمیته وظایف تخصصی برنامه ریزی شده است.

او ادامه داد: افزایش سن ازدواج در جامعه یکی از معضلات مهم و اساسی اجتماعی است به نحوی که میانگین سن ازدواج در پسران به ۲۹ سال و در دختران به ۲۶ سال رسیده و این یعنی فاصله سن بلوغ تا ازدواج نزدیک به ۲۰ سال است و این تبعاتی در کشور به دنبال دارد و باید برای حل مشکل، خیران و مسئولان اقدام کنند.

رحیمی نسب ادامه داد: در چندین سال متوالی رشد جمعیت پائین و پائین‌تر از عدد یک می‌باشد و نگران پیر شدن جمعیت در استان یزد وحتی کشور هستیم.

او با اشاره به اینکه ایران جزء کشور‌های پرهزینه در امر ازدواج می‌باشد، تصریح کرد:۱۰ میلیون جمعیت باید به کشور اضافه شود تا از تله جمعیتی خارج شویم.

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز در این نشست، با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث ازدواج جوانان اظهار داشت: متولیان و مسئولان در این زمینه باید تلاش بیشتری کنند و برای اجرای کامل طرح باید مسئولان و مردم همراهی لازم را داشته باشند.

او اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل در کشور موضوع ازدواج است و باید با یک اقدام جدی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق آن اقدام مناسب در استان و منطقه صورت گیرد و مسئولان نسبت به اشتغال، مسکن و تسهیلات ازدواج جوانان و معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار