رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه ایثار و شهادت اختصاص می‌یابد

معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بر توجه ویژه همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها به خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد.

 امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام گفت: بنیاد شهید بودجه عمرانی ندارد و شورای برنامه ریزی استان‌ها می‌توانند بسیار به این حوزه کمک کنند، امیدواریم در خصوص مرکز توانبخشی و تجهیز و تکمیل یادمان‌های استان به بنیاد شهید کمک کنند.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در استان برای تکریم خانواده شهدا و سرکشی از آنان، افزود: برای خدمت دهی به جامعه ایثارگران و رزمندگان زائرسرایی در مهران راه اندازی می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ترکیب فرادولتی دارد، چراکه موضوع ایثارگران منحصر به یک دستگاه نیست و در این شورا همه علاوه بر مسوولیت قانونی مسوولیت انقلابی و اخلاقی داریم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها به سهم خود باید اقدامات در راستای خدمات دهی به ایثارگران را تشریح و فعالیت‌های انجام گرفته را برای مردم ارایه کنند.

وی مطرح کرد: استان ایلام با وجود جمعیت کم، اما در جنگ با دشمن ایستادگی نمود و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرد.

وی از ثبت نام ۶ هزار و ۸۵۴ نفر در استان از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سامانه اشتغال بنیاد خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را برای اشتغال زایی خانواده معظم شهدا و ایثارگران به کار خواهیم گرفت.

وی مطرح کرد: در دولت سیزدهم ۵۵۹ نفر در استان ایلام استخدام دستگاه‌های دولتی داشته ایم که این آمار نشان می‌دهد نگاه دولت به وضعیت استخدامی ایثارگران بسیار خوب است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر رفع مشکل اشتغال ایثارگران و خانواده‌های شهدا، افزود: موضوع اشتغال، استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران در سطح ملی پیگیری می‌شود.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در حوزه سرمایه گذاری و پشتیبانی در سطح استان‌ها باید اقدامات لازم در میدان عمل با تلاش مجموعه شورا انجام شود و ما هم تلاش می‌کنیم منابع مالی حوزه سرمایه گذاری در استان را در اشتغال ایثارگران فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.