اجرای طرح ملی نذر آب ۵ در روستا‌های استان زنجان

طرح ملی" نذر آب ۵" در روستا‌های "خلیفه قشلاق" و "قره ولی" شهرستان خدابنده در قالب پروژه‌های آبرسانی، معیشتی – حمایتی آغاز شد.

سید قاسم موسوی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح طرح نذر آب ۵ در روستای خلیفه قشلاق گفت: اجرای این طرح از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در ۲ روستای قره، ولی و خلیفه قشلاق شهر گرماب از مناطق کم برخوردار و خشکسال شهرستان خدابنده است، آغاز شد.

سید قاسم موسوی افزود: در این طرح ۲ دستگاه تصفیه آب صنعتی ۱۰ هزار لیتری همراه با تانکر‌های آب در روستا‌های هدف نصب شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: برای این ۲ دستگاه تصفیه آب آشامیدنی نصب شده در روستای قره، ولی و خلیفه قشلاق پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

موسوی یادآور شد: لوله کشی آب آشامیدنی برای آبرسانی به ساکنان روستای خلیفه قشلاق تا درب منازل انجام شده است. این پروژه‌ها با مشارکت اجتماعی شرکت آب و فاضلاب استان، روستاییان و خیرین در روستا‌های خلیفه قشلاق و قره، ولی محقق شد.در حال حاضر آب شیرین کن برای استفاده اهالی روستا‌ها فراهم شده است.

موسوی به ارائه خدمات درمانی رایگان کاروان سلامت هلال احمر استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: این کاروان شامل پزشکان فوق تخصص ارتوپد، متخصص داخلی، متخصص اطفال، دندانپزشک، زنان و رایمان، ۲ پزشک عمومی، کارشناسان بینایی سنجی، بهداشت محیط، بهداشت تغذیه است.

وی اظهارداشت: علاوه بر ارائه این خدمات بیان شده، ۵۰۰ بسته حمایتی - معیشتی شامل ۱۰ قلم، ۳۰۰ بسته لوازم التحریر، ۲۰۰ بسته اقلام بهداشتی شامل شامپو، مسواک، خمیردندان و سایر اقلام مورد نیاز را میان خانوار‌های کم برخوردار در روستا‌های خلیفه قشلاق و قره، ولی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال توزیع می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: برای اجرای طرح نذر آب ۵ در استان زنجان بیش از ۱۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین و مشارکت‌های اجتماعی مردم نوعدوست و نیکوکار تامین شده است.

موسوی اضافه کرد: امسال در پنجمین سال اجرای نذر آب ۵ این طرح در روستا‌های متاثر از خشکسالی استان زنجان اجرا شد و در سال‌های گذشته این خدمات در روستا‌های محروم و کم برخوردار استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ارائه شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۲ تیم سحر نیز در روستا‌های قره، ولی و خلیفه قشلاق برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و بازی برای کودکان و دانش آموزان ارائه می‌دهند.

گفتنی است، طرح نذر آب ۵ با مشارکت خیرین و نیکوکاران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، فرمانداری شهرستان خدابنده، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، کمیته امداد، بخشداری و دهیاری روستا‌های قره، ولی و خلیفه قشلاق و خانه هلال گرماب محقق شده است.

روستای قره، ولی با ۱۰۵ خانوار و ۳۵۰ نفر جمعیت، خلیفه قشلاق نیز با ۱۰۷ خانوار و ۳۰۰ نفر جمعیت به ترتیب در ۱۶۰ و ۱۸۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان واقع شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.