پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه ملی پاتاوه-دهدشت

پروژه ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر از مهمترین طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه ملی ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه به دهدشت گفت: برای برون رفت از محرومیت و توسعه راه‌های ارتباطی، بخش سرفاریاب در شهرستان چرام به جاده ملی پاتاوه - دهدشت متصل می‌شود.

عابد محمدی می‌گوید: اتصال بخش سرفاریاب شهرستان چرام از طریق منطقه دمه - منتنگان به جاده ملی پاتاوه به طول ۲۰ کیلومتر صورت می‌گیرد که تاکنون ۶ کیلومتر از این مسیر اجرا شد.

او به همکاری شرکت ملی نفت در تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در این قرارداد ۴.۵ کیلومتر از این مسیر تکمیل خواهد شد.

به گفته محمدی؛ کار نقشه برداری، طراحی مسیر فوق به اتمام رسیده و عملیات خاکبرداری و بهسازی این محور آغاز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود تونل‌های زیاد در مسیر کوهستانی و پر پیج و خم جاده ملی پاتاوه - دهدشت، گفت: این جاده به عنوان یک طرح پدافندی می‌توانند در صورت بروز هر گونه مشکل جایگزین مناسبی برای تردد مسیر دهدشت- اصفهان نیز باشد.

او اضافه کرد: برای بهره برداری از این طرح بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

محمدی محرومیت زدایی و توسعه خدمات در مناطق محروم را یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان و اضافه کرد: در سفر دوم هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک طرح پیشنهادی به منظور تامین اعتبار‌های لازم ارائه خواهد شد.

او افزایش سطح ایمنی راه، توسعه محور‌های مواصلاتی و ارتقا رفاه حال اهالی منطقه را از مزایای مهم این طرح در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ۵۰ روستا در منطقه لوداب، چیتاب و بخش سرفاریاب از راه ارتباطی مناسب بهره مند می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.