برگزاری یک هزار عنوان برنامه ویژه هفته کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تدارک یک هزار عنوان برنامه طی هفته کتاب در خراسان جنوبی خبر داد.

فرخنده  در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و جمعی از کتابداران با نماینده ولی فقیه در استان گفت: سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران امسال از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» برگزار می‌شود.

او افزود: در سنوات گذشته آنچه که در استان در هفته کتاب اتفاق می‌افتاده افتراق در حوزه اجرا بوده است که اکنون بحث هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان در دستور کار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  با بیان اینکه به لحاظ قانونی دبیرخانه بزرگداشت هفته کتاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کردند و امسال مکلف شدیم با هم افزایی دستگاه‌های متولی این ستاد را شکل دهیم، تصریح کرد: امسال حدود یک هزار عنوان برنامه در سطح استان به مناسبت هفته کتاب برگزار خواهد شد.

فرخنده بیان کرد: در سطح استان ۴۷ باب کتاب فروشی، ۳۴ انتشاراتی و حدود یکصد نویسنده داریم و در سال گذشته ۱۱۱ عنوان کتاب در خراسان جنوبی چاپ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال تاکنون ۶۰ عنوان کتاب چاپ شده است، عنوان کرد: پنج عنوان کتاب هم به صورت رسمی در استان رونمایی شده است.

او با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۰ میلیارد تومان در حوزه اهدای کتاب به مناطق مختلف استان هزینه شده است، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی امسال ۱۰۰ میلیون تومان از بودجه ۱۴۰۰ به مجموعه کتابخانه‌ها تخصیص یافت.

فرخنده در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در تأمین سلامت فکری جامعه از طریق کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: روزنگار هفته کتاب از نخستین روز تا پایان هفته شامل روز کتاب، دانش آموز آینده؛ روز کتاب، خانواده، زندگی آگاهانه؛ کتاب، روز دانشجو، پیشرفت دانش‌بنیان نامگذاری شده است. روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار؛ کتاب، رسانه و زبان فارسی و کتاب، ناشران کتاب و صنعت نشر از دیگر عناوین این هفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار