آغاز سرشماری پاییزه پستانداران در کرمانشاه

معاون محیط زیست استان کرمانشاه از آغاز سرشماری پاییزه پستانداران در کرمانشاه خبر داد.

فرشاد فتاحی معاون محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آغاز سرشماری پستانداران در کرمانشاه، گفت : سرشماری پاییزه هر سال از نیمه‌های آبان آغاز شده و حدود یک ماه طول می‌کشد.

وی با بیان اینکه سرشماری پستانداران همزمان با فصل جفت گیری آن‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: البته امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و گرم بودن هوا، طی بازدید‌هایی که کارشناسان ما از مناطق داشتند هنوز جفت گیری آغاز نشده و از همین رو روند سرشماری ممکن است همراه با تاخیر باشد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه اولویت اصلی سرشماری را با پستانداران بزرگ جثه گوشتخوار و گیاهخوار شامل کل، بز، قوچ، میش، آهو، خرس، گرگ و ... اعلام کرد و یادآور شد: این سرشماری در ۱۰ منطقه و با همکاری محیط‌بانان و کارشناسان انجام می‌شود.

به گفته فتاحی، نتایج این سرشماری برای برنامه ریزی درباره گونه‌های جانوری و تنوع زیستی مورد استفاده خواهد بود.

وی اضافه کرد: وضعیت حیات وحش از نظر بیماری‌هایی مانند تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و ... نیز بررسی می‌شود که البته خوشختانه تاکنون موردی در کرمانشاه نداشته ایم.

وی سپس از سرشماری بیش از ۲۸۰۰ پستاندار بزرگ جثه گیاهخوار در سال گذشته خبر داد که رشد مناسبی نسبت به آمار سال‌های گذشته داشته و تاکید کرد: وقتی جمعیت پستاندار گیاهخوار مناسب باشد، قطعا در پستانداران گوشتخوار نیز وضعیت خوبی داریم.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه بهبود وضعیت حیات وحش کرمانشاه را حاصل فعالیت‌های نظارتی و حفاظتی و همچنین بهبود فرهنگ مردم بلحاظ کاهش شکار و صید اعلام کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.