پایان تلخ زندگی نوجوان ۱۰ ساله شیرازی؛ مرگ در استخر شنا

شش روز از زمانی که نوجوان شیرازی وارد استخر کوثر شد گذشته است، استخری که به نقطه پایان زندگی پسر بچه ۱۰ ساله بدل شد و هنوز معلوم نیست که دقایق پایانی عمر این پسر بچه در استخر کوثر چگونه گذشته است؟

شانزدهم آبان‌ماه امسال سخنگوی اورژانس استان فارس از مرگ یک کودک ۱۰ ساله در استخر کوثر شیراز خبر داد و اعلام کرد که پس از اعلام غرق شدگی آرتین حجازی، نیرو‌های اورژانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

حسن همتی بیان کرده بود که هنگام رسیدن نیرو‌های اورژانس، نجات غریق حاضر در استخر، کودک را احیا کرده بود و نیرو‌های اورژانس اقدامات تکمیلی را انجام و کودک با تنفس، ضربان قلب و فشار مطلوب به بیمارستان نمازی انتقال داده و در بیمارستان فوت کرده است. پیکر آرتین حجازی کودک ۱۰ ساله که در استخر کوثر جان باخته بود چهارشنبه ۱۷ آبان ماه در آرامستان دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

بررسی‌های اولیه کارشناسی گویای آن است که دریچه بدون درپوش درکف استخر کوثر شیراز منجر به گیر کردن پای "آرتین حجازی" در این دریچه منجر شده است؛ واقعه‌ای که نه تنها خانواده وی را داغدار کرد، بلکه موجب نگرانی دوستداران ورزش‌های آبی در استان فارس شد.

در همین راستا رحیم خداجو رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز اعلام کرد: پارک آبی استخر کوثر شیراز که سه شنبه ۱۷ آبان ماه در آن کودک ۱۰ ساله‌ای به نام آرتین حجازی جان خود را از دست داد، تا اطلاع بعدی بسته شد و در مرحله تحقیقات و بازرسی از این اتفاق تلخ هستیم از این رو تا حصول نتیجه کامل از چگونگی این حادثه، پارک آبی استخر کوثر اجازه فعالیت ندارند.

او گفت: از محل تاسیسات این استخرهم بازدید کردیم و دریچه‌ای که پس از شکسته شدن از کف استخر در لوله‌های مربوطه گیر کرده بود را برای تحقیقات بیشتر صورت جلسه کردیم.

خداجو ضمن اظهار تاسف و گفتن تسلیت به خانواده زنده یاد آرتین حجازی گفت: برای جلوگیری از اینکه دیگر شاهد قربانی شدن آرتین‌های دیگر نباشیم پس از تحقیقات بیشتر به مردم اعلام خواهیم کرد که چه کسانی مقصر این حادثه تلخ بوده اند.

همچنین محمد ناظری رییس هیات نجات غریق فارس هم در این بازدید گفت: ناجیانی که در این پارک آبی مشغول به کار بودند تا تحقیقات کامل اجازه فعالیت ندارند و پس از تحقیقات این امکان وجود دارد که مجوز فعالیت برخی از ناجیان این استخر باطل شود.

شش روز از زمانی که "آرتین حجازی" وارد استخرکوثر در شیراز شد گذشته است، استخری که به نقطه پایان زندگی پسربچه ۱۰ ساله بدل شد و هنوز معلوم نیست که دقایق پایانی عمر این پسر بچه در استخر کوثر چگونه گذشته است؟ خبرنگار تسنیم برای اطلاع از آنچه که در دقایق پایانی عمر این پسربچه در استخر کوثر شیراز گذشته پای صحبت‌های امیرحسین حجازی پدر "آرین حجازی" نشست تا روایت از آنچه حدفاصل ساعت ۱۵ تا ۱۶ عصر روز شانزدهم آبان‌ماه در استخر کوثر شیراز گذشته را بیان کند.

پایان تلخ زندگی نوجوان ۱۰ ساله شیرازی؛ مرگ در استخر شنا

او با بیان اینکه هیچ‌اطلاع‌رسانی در خصوص غرق شدگی فرزندم به بنده داده نشد و تماسی نگرفتند، گفت: طبق معمول ساعت ۱۵ فرزند آرتین را به استخر ورزشی کوثر شیراز بردم و ساعت ۱۶ هم دنبال وی رفتم که در ابتدا دیدم چند نفر درب استخر ایستاده‌اند و به من گفتند نگران نباش بچه‌ات یکم آب خورده! والسلام... و خودم بالای سر جنازه پسرم رفتم.

آقای حجازی با بیان اینکه با حضور بر بالین پسرم دیدم که به وی اکسیژن وصل کرده بودند، اما خودم دیدم که مردمک چشم بچه‌ام گشاد شده بود، گفت: پای راست پسرم که درون مکش استخر گیر کرده بود؛ موجب سیاه و کبودی ران سمت راست بچه‌ام شده بود که حتی در بیمارستان از معده پسر من خون بیرون می‌آمد.

او در ادامه تصریح کرد: مکش آنقدر زیاد بوده است که نمیتوانستند پای بچه‌ام را بیرون بیاورند و کپسول اکسیژن هم نبوده که به این طفل معصوم امدادرسانی کنند.

پدر آرتین حجازی گفت: آن‌چیزی که سایت‌ها اعلام کردند که آرتین غرق شده است اینگونه نیست بلکه حادثه غرق شدگی نبوده است و تنها قصور و سهل‌انگاری عوامل استخر بوده است و در این راستا تمام مستندات را دارم.

او در پاسخ به اینکه مدیران مجموعه استخر چرا به شما اطلاع‌رسانی در این خصوص نداشتند، بیان کرد: آن‌ها گفتند که دنبال شماره شما بودیم در صورتیکه زمان ثبتنام شماره تماسم را داده بودم و حتی با پیامک می‌دادم.

آقای حجازی در پاسخ به این سوال که آیا تیم نجات غرق در استخر حضور داشته یا خیر؟، افزود: افراد غریق نجات ظاهرا حضور داشتند، اما اینکه چه زمانی متوجه این حادثه شدند را نمی‌دانیم.

او با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، اظهار کرد: این حادثه که منجر به مرگ پسر بچه من شده است تنها بر اثر بی لیاقتی مدیران استخر بوده که شکایت را از مراجع قانونی انجام داده‌ام و تنها هدفم این است که دیگر به دلیل سهل‌انگاری مسئولان برای امثال آرتین‌ها مشکلی پیش نیاید.

آقای حجازی از مسئولان ورزش استان و مدیریت مجموعه‌های ورزشی درخواست دارم تا سطح استاندارد‌ها را بالا ببرند که شاهد همچنین سوانح تلخی نباشیم که امیدوارم نظارت‌ها در این راستا تداوم داشته باشد.

او در ادامه از حضور مدیر کل ورزش استان در منزل وی سخن گفت و افزود: آقای ددکتر صفرپور قول پیگیری این موضوع را به بنده دادند و این استخر در حال حاضر پلمب شده است.

پایان تلخ زندگی نوجوان ۱۰ ساله شیرازی؛ مرگ در استخر شنا

به گفته محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس در ۶ ماهه نخست امسال ۵۸ مورد غرق شدگی به دیسپچ اورژانس استان گزارش شده است که متاسفانه ۲۰ نفر بر اثر غرق شدن در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان فارس جان خود را از دست داده‌اند.

حالا تقریبا یک هفته هست که از حادثه گذشته؛ باید منتظر ماند و دید که ادامه نتیجه پزشکی قانونی و روند قضایی و انتظامی چه کسانی را به عنوان مقصران این حادثه اعلام خواهد کرد و چه حکمی انتظارشان را می‌کشد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
عزیزم چه زجری کشید ه خدا ببخشه اون مسولان و که با سهل انگاری باعث مرگ این کودک شدن خدا صبر بده به خانواده اش
آخرین اخبار