اجرای طرح‌های راهبردی صنایع تبدیلی در گرو اعطای تسهیلات

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای ۴۰ طرح راهبردی صنایع تبدیلی در استان در گرو اعطای تسهیلات بانک کشاورزی است.

علی‌اصغر داورپناه گفت: درحال حاضر ایجاد ۴۰ طرح راهبردی صنایع تبدیلی در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار دارد و اجرای آن‌ها نیازمند همکاری و تایید و ارائه تسهیلات از سوی بانک کشاورزی است.

او با بیان اینکه بنابر به تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی، طرح آمایش صنایع تبدیلی در استان تهیه شده، افزود: با توجه به مجموع اطلاعات و آمار‌های معاونت‌ها و مدیریت‌های حوزه تولیدات گیاهی، دامی و شیلات ظرفیت‌های موجود و خالی استان مد نظر قرار گرفته شد.

داورپناه با بیان اینکه اجرای طرح آمایش صنایع تبدیلی در سطح استان نیازمند آماده شدن و نیاز سنجی است، ادامه داد: بر این اساس مجوز‌ها صادر خواهند شد تا سرمایه گذاران به این سمت سوق داده شوند.

به گفته مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛ نیازسنجی‌ها درخصوص طرح‌های صنایع تبدیلی استان آماده شده و مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

او می‌گوید: با توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های باغداران استان به ویژه در زمینه سیب، سازمان در تلاش است تا با همکاری بانک کشاورزی زمینه ایجاد سردخانه و دیگر صنایع تبدیلی در استان فراهم شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: تاکنون ۴۰ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی به بانک کشاورزی استان پیشنهاد داده شده و از این میان بانک قول مساعدی در زمینه (چهار طرح) سردخانه داده، اما تاکنون کاری انجام نشده است.

به گفته داورپناه؛ این ۴۰ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی با سرمایه گذاران خوب، به بانک کشاورزی استان ارائه شده، اما این بانک عنوان می‌کند طرح‌های مذکور توجیه اقتصادی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.