دبیر فدراسیون شطرنج:

همگانی شدن ورزش شطرنج در دستور کار است

دبیر فدراسیون شطرنج گفت: گرایش مردم به این رشته ورزشی در جامعه به ویژه بوستان ها، مغازه‌ها و دور همی‌های محله‌ای در حال افزایش است.

امیرعرفان هاشمی گفت: همگانی کردن ورزش شطرنج یکی از رویکرد‌های مورد تاکید فدراسیون به هیات‌های استانی است و معتقدیم این رشته می‌تواند به راحتی در دسترس عموم قرار بگیرد.

او گفت: از هیات‌های استان‌ها خواسته‌ایم تا نسبت به راه‌اندازی کمیته همگانی اقدام کنند و مسئولیت کمیته برگزاری دوره‌ها، جشنواره‌ها و رقابت‌های عمومی شطرنج در بین آحاد مردم است.

دبیر فدراسیون شطرنج گفت: هم اکنون در برخی استان‌ها شاهد دورهمی رده‌های سنی به خصوص میانسالان در ورزش شطرنج هستیم که می‌تواند یکی از جذاب‌ترین برنامه‌ها در اوقات فراغت این قشر به ویژه بازنشسته‌ها باشد.

هاشمی گفت: در استان‌ها این آمادگی وجود دارد که شطرنج به صورت فراگیر آموزش داده شود و البته در رده‌های سنی پایه همکاری بسیار خوبی با آموزش و پرورش وجود دارد.

او گفت: آموزش شطرنج یکی از سیاست‌های اصلی فدراسیون با همکاری آموزش و پرورش است تا ضمن استعدادیابی، نخبه‌های این ورزش را در مسابقات رسمی مورد ارزیابی قرار دهیم.

دبیر فدراسیون شطرنج  در خصوص رشته بوکس شطرنج نیز گفت: این رشته زیرمجموعه فدراسیون نیست و وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی شرایط سپردن مسئولیت آن به یکی از فدراسیون‌ها است و شاید هم به ما بدهند.

هاشمی با اشاره به اینکه همدان در بوکس شطرنج یکی از استان‌های قدرتمند کشور است، گفت: سعید نوروزی یکی از چهره‌های ملی و مطرح بوکس شطرنج است.

همدان یکی از استان‌های مطرح در ورزش شطرنج کشور به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.