کمیته امداد سیستان و بلوچستان۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان ‌و بلوچستان گفت: کمیته امداد استان امسال باید ۲۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که تاکنون با جذب ۵۸۴ میلیارد تومان منابع ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

سید مهدی عبادی اظهارداشت: کمیته امداد سیستان و بلوچستان سال گذشته فعالیت‌های مهم و گسترده‌ای انجام داده که مهمترین آنها بحث مسکن و اشتغال بوده است.

وی بیان کرد: اعتبار اشتغال سال گذشته سیستان و بلوچستان ۴۰۸ میلیارد تومان بوده که ۳۹۲ میلیارد تومان آن پارسال و بقیه در فروردین و اردیبهشت سالجاری جذب شد که این میزان اعتبار ۱۴ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده و همین امر باعث شد تا کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در جشنواره شهید رجایی به عنوان برتر معرفی و لوح تقدیر دریافت و مقام سوم کشوری را در زمینه ایجاد اشتغال کسب کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان افزود: بانک‌ها به عنوان همیاران کمیته امداد نقش موثری در پرداخت اعتبارات به مردم دارند که بر این اساس تاکنون اقدامات خوبی شکل گرفته است.

وی به مسکن مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: طرح ۶ هزار واحدی مسکن مددجویان در اواخر سال ۹۸ آغاز شده که امیدواریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

عبادی بیان کرد: همچنین بیش‌از یک‌هزار و ۵۰۰ واحد دیگر در حال ساخت است و امسال نیز تفاهم‌نامه‌ای با سپاه، بنیاد مستضعفان و چند ارگان دیگر منعقد شده تا اتفاقات خوبی برای مددجویان کمیته امداد رقم بخورد.

اهدای ۹۶۰ سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد

وی افزود: سال گذشته ۹۶۰ مورد جهیزیه نیز به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان اظهارداشت: رسیدگی به درمان خانواده‌های تحت پوشش نیز از دیگر اقدامات انجام شده هست که در این زمینه تاکنون ۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: کمک به رفع سوء تغذیه در کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده از دیگر اقدامات انجام شده است که این امر تنها مختص مددجویان کمیته امداد نبوده و سال گذشته حدود ۱۹ هزار نفر در این طرح قرار گرفتند.

عبادی افزود: ۱۰۷ هزار دانش آموز و پنج هزار دانشجو نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان قرار دارند که سال گذشته و به تبع آن امسال رسیدگی به دانش آموزان مقطع پایان تحصیل و پشت کنکور در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: پارسال ۱۸۶ نفر از مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان موفق به قبولی در کنکور فرهنگیان شدند و امسال نیز در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: در زمینه اشتغال نیز پنل خورشیدی، استخرهای پرورش ماهی، بخش خدمات در شهرها، کمک به اصلاح ناوگان شهری توسط مددجویان تحت پوشش انجام شده و امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته یک‌هزار دستگاه تاکسی با وام چهار درصد هفت ساله در حال انجام است که در زاهدان تا سقف ۵۰۰ دستگاه تاکسی توسط مددجویان کمیته امداد راه‌اندازی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار