یک متخصص بیماری های عفونی در ارومیه خبر داد

فراوانی ابتلا به آنفلوآنزا در بین دانش آموزان

یک متخصص بیماری های عفونی در ارومیه گفت: چرخش ویروس آنفلوآنزا فعالانه ادامه دارد و این در حالیست که شیوع آن در بین کودکان و دانش آموزان بیشتر است.

دکتر سید جلیل موسوی با بیان اینکه تشخیص بیماری آنفلوآنزا عمدتاً بالینی است و آمار ثبت آن مثل کرونا دقیق و جامع نیست، افزود: فعلاً در اوج اپیدمی آنفلوآنزا قرار داریم و روند کاهشی را در هفته های آینده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: چرخش ویروس آنفلوآنزا فعالانه ادامه دارد و فراوانی آن در بین کودکان و دانش آموزان زیاد است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان اظهار کرد: طی هفته جاری ۸ درصد از بیماران تست شده ، دارای پی سی آر مثبت بودند لذا به نظر می رسد اکثر بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و بستری ها آنفلوآنزا باشند.

دکتر موسوی با اشاره به آمار کرونا در استان نیز گفت: در حال حاضر ۱۳۴ بیمار دربخش‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۷ نفر با تشخیص قطعی و مثبت بودن تست کرونا بستری هستند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۰ نفر در استان بستری شدند که از این تعداد تست هیچکدام مثبت نبود، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی مثبت نیز در استان ثبت نشده است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان آمار مبتلایان مثبت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را در استان ۵ نفر اعلام کرد و گفت: در این بازه زمانی ۹ نفر به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کردند.

دکتر موسوی تصریح کرد: تعداد بستری های کل در بخشهای کرونایی استان طی دو هفته از ۱۵۹ نفر به ۱۴۶ نفر رسید همچنین تعداد مراجعین به مراکز درمانی نیز به طور میانگین در همین بازه زمانی از ۴۹ نفر به ۲۰ نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به رنگ‌بندی کرونایی استان نیز گفت: در حال حاضر ۶ شهرستان زرد و مابقی شهرهای استان آبی کرونایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.