محدودیت اعتبارات مانع ساخت ۵۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی در استان زنجان

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۵۰۰ کلیومتر پروژه راهسازی در استان در دست اجرا است که با محدودیت اعتبارات در کوتاه مدت به نتیجه نمی‌رسد.

 اصغر اسماعیلی،سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی استان زنجان که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه پروژه‌های مهمی در بخش راه استان وجود دارد، افزود: موقعیت استراتژیک زنجان موجب شده است به عنوان یکی از پیوند دهنده‌های کریدور به استان‌های شمالغرب کشور محسوب شود و هم اکنون ۵۰۰ کلیومتر پروژه راهسازی در این استان در دست اجرا است که با توجه به محدودیت اعتبارات در کوتاه مدت به نتیجه نمی‌رسد.

وی لازمه تحقق اهدف تعیین شده در این بخش را عزم و اراده جدی در اجرای پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اعتبارات و محدودیت‌هایی که در سطح کلان وجود دارد اجرای پروژه‌های راه سازی زمان بر است.

اسماعیلی با بیان اینکه زنجان ظرفیت و مزیت‌هایی دارد که می‌توان از آن برای پیشبرد کار‌ها به ویژه در حوزه راهسازی استفاده کرد اظهار داشت: در پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان و بخصوص پروژه‌های نهضت مسکن ملی نیروی انسانی عظیمی مشغول به کار هستند که نیرو‌های متخصص و فنی که در این پروژه‌ها همکاری دارند برای اداره کل راه و شهرسازی استان بسیار با ارزش و مهم هستند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مهندسین مشاور، پیمانکاران، ناظرین و نیروی انسانی متخصص و فنی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن یک فرصت طلایی برای بخش فنی استان زنجان است، گفت: باید از این ظرفیت در استان به نحو احسن استفاده شود.
مدیرکل قبلی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه تامین مسکن یکی از سه شعار اصلی دولت سیزدهم است، ادامه داد: این کار با قانون جهش تولید مسکن مصادف و در نهضت ملی مسکن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی برنامه ریزی شد.

مسعود بیات منش افزود: اجرای نهضت ملی مسکن توسط بخش خصوصی در حال انجام است و دولت نقش سیاستگذاری را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح مسکن مهر در استان زنجان ۲۸ هزار واحد مسکونی احداث شد که حدود ۱۰ سال طول کشید و از این تعداد ۱۷ هزار واحد بصورت خود مالک بوده و زمین ۱۱ هزار واحد آن تامین شد.

بیات منش با بیان اینکه در سطح زنجان حدود ۴۸ هزار نفر برای مسکن در سامانه ثبت نام کرده‌اند اظهار داشت: از این تعداد طبق پالایش‌ها حدود ۱۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و حدود ۲هزارو ۵۰۰ نفر در کوی مهرآرا و کوی زیتون که زمین وجود داشت، تخصیص زمین داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان یادآور شد: به این مهم باید توجه داشت که ۱۶ هزار متقاضی مجردی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده بودند حذف نشده‌د و در واقع برای اولویت‌های بعدی نگهداشته شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.