آوار شعار زن زندگی آزادی بر زندگی زوج‌ها!

باید بپذیریم که در پس شعار زن زندگی آزادی، چیز‌هایی نهفته است که بسیاری از مردم ما امروز به سبب فضای احساسی حاکم بر جامعه، آن‌ها را نمی‌بینند.

بیایید روزی را تصور کنید که به سبب  شعار زن زندگی آزادی ، بسیاری از پوشش‌ها از بین رفته، بی بند و باری بیش از پیش رواج پیدا کرده و حتی دیگر حریمی برای روابط بین زن و مرد باقی نمانده؛ به خوبی می‌دانید که در رابطه با از بین رفتن این حریم‌ها مبالغه نمی‌کنیم، زیرا طبق آنچه از تفکرات غرب گرایانه برمی آید، این تصویر قطعا یکی از ابعاد نهفته شعار زن زندگی آزادی خواهد بود. تصویری که حتی فکر کردن به آن، نه تنها برای ما حتی برای خود آن‌هایی که امروز این شعار را سر می‌دهند، می‌تواند رعب انگیز و کابوس گونه باشد.

تعارف نداریم؛ باید چشم هایمان را باز کنیم و بپذیریم که درپس این شعار، چیز‌هایی نهفته است که بسیاری از مردم ما امروز به سبب فضای احساسی حاکم بر جامعه، آن‌ها را نمی‌بینند و تصور می‌کنند که آزادی زنان صرفا به برداشتن روسری ختم می‌شود، اما آیا با ورود تفکر غربی به زندگی هایمان، می‌توانیم از فجایع ناشی از آن جلوگیری کنیم؟ به قول یکی از نمایندگان، ولی فقیه «اگر روسری حذف شود، دغدغه شلوار را چه کنیم؟» شاید خیلی‌ها به این جمله خندیده و خیلی‌ها هم به فکر فرو رفته باشند که قطعا دسته دوم، عاقبت اندیش بوده و به خوبی می‌دانند سرانجام این شعار چیزی بسیار فراتر از برداشتن روسری‌ها خواهد بود!


بیشتربخوانید


پرده اول

چقدر حاضرید به همسران تان آزادی بدهید؟

واقعیت این است که مردان ایرانی حسابی روی همسرانشان تعصب دارند و زنان هم نسبت به مردان خود بسیار حساسند و این خصلت در میان همه زوج‌های ما فارغ از رده سنی رواج دارد. خصلتی که چندان حاصل باور‌های مذهبی نیست و ریشه در یک فرهنگ عمومی دارد. به خوب یا بد بودنش کاری نداریم که البته بنا به هزار و یک دلیل، نباید منکر خوبی‌های متعادلانه این تعصبات باشیم، اما مساله اینجاست که با چنین پیشینه‌ای از زوج‌های ایرانی، اگر قرار باشد بی حجابی در میان خانواده‌ها رخنه کند، قطعا پس لرزه‌های این تحول، روابط بسیاری از زوج‌ها را نیز به لرزه می‌اندازد. آن‌هایی که ادعای روشن فکری دارند، ممکن است در اولین واکنش بگویند «اصلا برداشتن حجاب چه ارتباطی به رابطه زوج‌ها دارد؟» پاسخ این سوال کاملا واضح است، اما ما، بنا را بر روشن گری گذاشته و می‌خواهیم تصویری واقعی از این اتفاق را پیش رویتان قرار دهیم.

سوال این است؛ در فضایی که آزادی حرف اول را می‌زند و دیگر محدودیتی برای پوشش زنان وجود ندارد، همسران (زن و مرد) نسبت به این مساله چه واکنشی خواهند داشت؟ چند درصد از مرد‌ها آزادی بی قید و شرط همسرانشان در نحوه پوشش را می‌پذیرند و یا چنددرصد از زنان قبول می‌کنند که زنان دیگر در مقابل همسرانشان با حداقل پوشش ظاهر شوند؟ جالب است که وقتی با خانمی از جمع معترضان صحبت می‌کردیم، آزادی را صرفا در چارچوب برداشتن روسری می‌خواست و تصور روشنی از آینده این آزادی نداشت. او می‌گفت که به هیچ عنوان حاضر نیست مثلا جاری هایش و یا دوستانش با پوشش حداقلی و نامناسب در مقابل همسرش حاضر شوند! اتفاقا برخی مرد‌ها هم همین نگاه را به آزادی داشتند و می‌گفتند اجازه نمی‌دهند که زنان شان با هر لباسی در جمع ظاهر شوند!

گرچه برخی‌ها مثل این افراد، نگاهی سطحی به شعار زن زندگی آزادی دارند، اما واقعیت چیز دیگری است و متاسفانه باید به این دست از زنان و مردان جامعه گوشزد کنیم که برفرض محقق شدن این آزادی، دیگر شما تعیین کننده نیستید و عملا این آزادی، حد و مرزی ندارد و برداشتن روسری مقدمه‌ای است برای تغییر سبک پوشش با سرانجامی به نام بی بند و باری؛ محصول آفت زده‌ای که اکثر زوج‌ها حتی آن‌هایی که اعتقادی به حجاب ندارند و دم از روشن فکری می‌زنند، خیلی زود از آن منزجر خواهند شد و درنهایت نیز جرقه اختلافات زناشویی زده می‌شود، زیرا هریک از زوجین، آزادی موردنظر خود را حقی مسلم می‌داند و اگر تفاهم حاصل نشود، کار به مجادله‌های جدی کشیده می‌شود. پس باید باور کنیم که شکستن قبح حجاب با برداشتن روسری، تازه اول راه است برای هزار و یک اتفاق دیگر.

پرده دوم

آزادی زنان یک تیغ دولبه است

شاید باورکردنش سخت باشد و خیلی از مدافعان این شعار تصور کنند که ما به سیاه‌ترین شکل ممکن درحال تصویرسازی آزادی موردنظر آن‌ها هستیم، اما اگر هریک از ما نگاهی به سبک زندگی غربی یا اصلا نگاهی به آدم‌های به اصطلاح روشن فکر دور و برمان با حکایت‌های رنگارنگ زندگی شان بیندازیم، حتما متوجه می‌شویم که چه چیزی بعد از شعار زن زندگی ازادی در انتظارمان است و عملا دلخوری میان زوجین و ایجاد اختلافات میان آن ها، خوشبینانه‌ترین پیامد این آزادی خواهد بود.

همانطور که دین اسلام در آیات و روایات مختلفی به مساله بی حجابی و آسیب‌های بسیاری همچون از بین رفتن آرامش روانی، ابتذال زن و سقوط شخصیت او، تحریک نابه جای مردان، گسترش فحشا و فساد و... اشاره کرده، قطعا دیر یا زود، ترکش‌های بی حجابی به زندگی همه آن‌هایی که مدعی آزادی هستند، برخورد خواهد کرد، زیرا این افراد به طبع ارتباط خوبی با باور‌های دینی و ترس از خداوند ندارند و درپی همین بی اعتقادی نیز خواه ناخواه به سمت بداخلاقی‌های شرعی با جنس مخالف پیش می‌روند و آنوقت است که معنای واقعی آزادی غیرمشروع درک خواهد شد.

به زبان ساده‌تر می‌توان اینطور گفت که این آزادی یک تیغ دولبه است و همانقدر که به زنان خواهان آزادی، قدرت انتخاب در نوع پوشش و رفتارشان را می‌دهد، همانقدر هم زنان آزاد را در مقابل دیدگان مردان شان می‌گذارد و این یعنی یک آزادی خودخواسته، اما مخرب که به سبب برداشته شدن بسیاری از حریم‌های ظاهری و باطنی میان زنان و مردان، می‌تواند کانون بسیاری از زندگی‌های مشترک را از هم بپاشد. وقتی که زن‌ها با هرپوششی و بدون هر قید و بندی در جامعه، محافل دوستانه و خانواده ظاهر شوند، عملا فرصت‌هایی که نباید را برای خود و مردان دور و برشان فراهم می‌کنند و درنتیجه پرده‌های حیا کنار رفته و نگاه جنسیتی به زنان که محصول بی بندوباری است، بیش از پیش جان می‌گیرد و آسیب‌های پس از آن نیز از راه می‌رسد که ورود نفر سوم به رابطه زوجین، بخشی از همین آسیب هاست. قطعا هیچ کس دلش نمی‌خواهد در بطن خانواده، این اتفاق ناخوشایند را تجربه کند، اما به هرحال در زمانی نه چندان دور، این آسیب تلخ به لطف آزادی نصیب طرفداران آن خواهد شد!

پرده سوم

خیانت و طلاق، محصول آزادی نامشروع زنان

سال‌ها قبل، با اینکه شاهد اعتقادات دینی و مذهبی بیشتر و بی بند و باری کمتر بودیم، طلاق تلخ یکی از دختر‌های فامیل، درس عبرتی شد برای همه زوج‌های جوان تا بیشتر حواس شان را به زندگی هایشان بدهند و از دوستی‌های مسموم فاصله بگیرند. متاسفانه این طلاق حاصل روابط آزادانه و ناسالم دوست عروس با داماد بود و درنهایت نیز ثمره اش شد میوه گندیده خیانت و مهر طلاق. نکته قابل تأملی که در مورد این زوج وجود داشت، همین مساله بی حجابی و بی اعتقادی به باور‌های مذهبی بود. با اینکه همه فامیل اهل دین و ایمان بودند، این دخترجوان، تمایلی به رعایت حدود شرعی نداشت و بعد از ازدواج نیز تقریبا تمام شب هایشان نیز با دورهمی‌های نامتعارف دوستانه سپری می‌شد و به خیال خود، به دوستان بی بند و بارش کاملا اعتماد داشت تا اینکه در کمتر از یکسال، خبر طلاق او به علت خیانت داماد با یکی از دوستان عروس به گوش اقوام رسید و سرانجام این آزادی نیز برای خود او کاملا روشن شد!

مشابه این حکایت آن قدر زیاد است که احتمالا گوش مان از آن‌ها پر شده و هربار هم سری از تاسف تکان داده ایم، اما تک تک این حکایت‌ها می‌تواند درس بزرگی باشد برای همه آن‌هایی که امروز شعار آزادی سرداده اند. موضوع اینجاست که براساس آمار‌های موجود، اکثر خیانت‌ها و طلاق‌ها در خانواده‌های اتفاق می‌افتد که اعتقادی به پوشش و حریم روابط بین زن و مرد ندارند. به واقع این آمار، زنگ خطری است برای همه آزادی طلبانی که حتی حاضر نیستند برای لحظه‌ای به رهاورد‌های این شعار مخرب فکر کنند. آیا اگر عمق شعار زن زندگی آزادی برای این افراد روشن شود، آن‌ها بازهم حاضرند پیامد‌های ناشی از آن را بپذیرند و خوشبختی شان را با آزادی تاخت بزنند؟ قطعا پاسخ روشن است، اما متاسفانه در این روز‌ها و با ایجادی فضایی احساسی در جامعه، گوش شنوایی برای واقعیت‌ها وجود ندارد و هرکس صرفا به تصورات ناقص خود از آزادی بسنده می‌کند که همین نیز می‌تواند آینده پرچالشی را پیش روی آن‌ها قرار دهد.

شاید با خواندن این گزارش کامتان تلخ شده باشد، اما این، فقط یکی از رهاورد‌های شعار زن زندگی آزادی است و در پس این شعار، رهاورد‌های بسیار تلخی نهفته که مستقیما خانواده‌ها را نشانه می‌گیرد و آینده خانواده بزرگ تری به نام ایران را.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
این آزادی ای که داریم میبینیم فقط سقوط آزاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
زن ،زندگی،نیسان
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۰۱:۳۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
ان‌شاالله ایران مثل سوریه بشه طمع آزادی واقعی رو اون موقع حس میکنن خیلی هم کیفش بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
این شعار توو خود آمریکا هم جایگاه نداره. زن فاحشگی آزادی رو برای ایران پیچیدند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آهای ...
مردم جهان ، که فکر زن و زندگی و آزادی هستید... !!!


از شیرین ابو عاقله ( خبرنگار شهید..) چه خبر...؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۳:۳۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اونایی که شعار آزادی میدید بفرمایید همینو میخاید دیگه بازم کشتن یه عده ییگناهو بازم کشتن زن و بچه و جوون مردمو ایذه هم شد شاهچراغ
داعشیای وطن منتظر جووونای مثل من باشید که لوطی وار خاک شهداییم و راهشونو تا آخرین نفس ادامه میدیم فکر کردید اینجا مثل سوریه میشه حتی تو خوابم نمیبینید داریم براتون ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
واییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
تلاش کنیم دیگری را که متفاوت از ما می اندیشد را درک کنیم نجات کشور در گروه درک متقابل از یکدیگر است
طی چهل سال اخیر ما فقط یک گفتمان را تبلیغ کردیمو شنیدیم دنیا پر از امکانات دیگری هم هست که باید انها را هم به رسمیت شناخت چه بسا از انچه تو از کودکی تا بزرگ سالی به ان خو کرده ای بهتر باشد
Iran (Islamic Republic of)
مینو
۱۶:۰۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
دوست گرمی سعی کن دیگری را غیر را یعنی کسی که متفاوت از شما می اندیشد را درک کنی و به رسمیت بشناسی نجات کشور در گروه این تحول فکری جامعه نهفته است
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۴:۵۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
من یه مرد مجردم از زمانی که دخترا شل حجاب شدن منم خیلی هیزو چشم چرون شدم کم کم دارم منحرف میشم البته خانما که بدشون نمیاد با این حجابشون بیشتر خودشونو به نمایش میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
شما در اسرع وقت به دکتر مراجعه کن .
برای حفاظت از خانواده خودت هم که شده خوبه .

پیمان اشراقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
حجاب تو قرآن هم برای مرد و هم زن‌هر دو توصیه شده. شما یکم رو خودت کار کن. البته اگه شرایط ازدواج براتون مهیا باشه بهتر که اونم حکومت باید پاسخگوی جوانان مجرد باشه با این وضع اقتصادی که درست کرد
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۱:۰۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
مردها از طریق چشم و دیدن تحریک جنسی می شوند و حرف شما کاملا صحیح است. کسانیکه میگویندبه دکتر مراجعه کن و ... یا زن هستند یا بیماری جنسی دارند و یا مغرض و پلید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
حالم ازشعار زن زندگی آزادی به هم می خوره ازبس این چند روز زنان بی بنوبار را دیدم که روسری رااز سر برداشتند و سینمای مردان هرزه شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
یه جوری حرف میزنید انگار زن ها شیطانی اند که داخل حجاب زندانی شدند اگه آزاد بشند دنیا به فساد کشیده میشه. همین طوری حرف میزنید که دخترها از حجاب بدشون میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
یعنی این همه زن و دختر بی حجاب که تو کشوری مثل فرانسه به علت خیانت شوهرهاشون دارن بچه شون رو به تنهایی بزرگ می کنن. شیطانی بودن؟
خواهر محترم!
اون زن ها هم آرزومند شوهری ان که بتونه پدر وفاداری برای فرزندشون باشه. اما مجبورن تا آخر عمر رو تو رنج و حسرت سپری کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
یاد هلیا قمه کش افتادم. تربیت درست خیلی موثر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آهای دهه ی پنجاهیا و دهه ی شصتیا لطفا لطفا بچه هاتونو درست و باایمان تربیت کنید
مخصوصا دختراتوتو
دخترها بیشتر مهمترن دخترهاتونو لطفا و خواهشا
که بعدا چوبشو خودتون نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خه خه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
معنی آزادی، تلاش برای رسیدن به بی بندوباری نیست. معنیش اینه که همونطور که میخوای زندگی کنی، بدون ترس از اینکه کسی اعتقادات خودش رو به زور بهت تحمیل کنه یا تو رو با معیارهای خودش موررد قضاوت قرار بده. نهایت حقارت، تحجر، ناپختگی و کوته بینی هست اگر فکر کنیم که آزادی پوشش (در چارچوب عرف جامعه) موجب بی بندوباری و از بین رفتن بنیان خانواده ها میشه. هر وقت تونستیم انسانها رو بدون قضاوت کردن و همونطور که هستند بپذیریم، اونوقت میتونیم روی خودمون اسم "اشرف مخلوقات" و "متمدن" بگذاریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خداوند برای آدم تعیین و تکلیف کرده ، نیاز نیست هر کس هر جوری دلش خواست باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
باید با یک طرح ضربتی بی حجابارو بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
با یک طرح ضربتی داعش های کج فهمی مثل شمارو باید کشت تویی که دم از کشتن بی حجابی میزنی بدون از داعش بدتری صد رحمت به سگ داعش تا آدمایی مثل تو خیلی از بی حجاب ها از با حجاب ها برترند آدمند نه مثل توی داعش سگ فهم تفکر نجس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
به جز خون و کشتار چیز دیگه ای به ذهن شماها نمیرسه.اخوی ما همه باهم هموطنیم .یکم احترام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ساعت خواب مسئولین،فساد وخیانت درخانواده وجامعه جمهوری اسلامی غوغا بپا میکنه ،اونوقت اززنگ خطر آزادی صحبت میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۴۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
سلام واقعا برای نظرات توهین امیز متاسفم این افراد قطعا نفاق و دودستگی در جامعه را طالب هستند لطفا کمی تامل کنید هر انسانی حق و حقوقی در جامعه خود دارد با کلمات توهین امیز و رنج اور در این شرایط اقتصادی و ..... خودتون را مدیون هم وطنان خود نکنید هر ایرانی که به واسطه تفکراتش یا عقایدش در این مدت جان باخت از هر جبهه ای واقعا در اور است خونشان بر گردن افرادی که متاسفانه خواسته های واقعی جامعه خود را نمیگم اصلا اما کمتر دیدند برای عقاید مخالف خود بیشتر احترام میگذاشتیم شاید امروز شاهد شرایط بهتری بودیم ⚘⚘
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
احترام به معنای آزادگذاشتن قانون شکنان نیست قطعا کسانیکه قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت نمی کنند محترمند ولی درصورت عدم رعایت قانون برخورد وجریمه می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
کشور ما کشور اسلامی ولایتمون ولایت امیر المومنین پس حکم می‌کنه که حجابمون رعایت کنیم و چشم بر نامحرم ببندیم،پس اونایی که مهسا رو بهونه کردن و می‌خوان بی‌حجاب باشن و برهنه بیان بیرون جاشون اینجا نیست گورشونو گم کنند برن همون کشورهایی که زنا بی ارزش و برده و بی شخصیت مثل خودشون زندگی کنند،،،، حجاب و عفت و حیا شخصیت زن هست و بدون اینا یه ارزن هم نمی‌ارزد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۲۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
میشه بفرمایید کجای کشور ما اسلامی هست؟؟؟
اقتصاد؟ رفاه؟ عدالت؟ برابری؟ بانکداری؟ مسکن؟ دارو؟
کدام معیار نظام اسلامی در کشور ما وجود دارد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
این کشور برای همۀ انسانهاست، با هر دین و مذهب و آیین و نژاد. این مملکت ارث آباء و اجدادی شما نیست که راجع به افرادی که خلاف نظر شما فکر و رفتار می کنند، چنین حرفی می زنید. چهل سال پیش مردم اون دوره تصمیم گرفتند که قوانین اسلام و قرآن بر جامعه حکم‌فرما باشه (که به نظر من اگر واقعا این کار انجام میشد، الان وضع ما این نبود). چه تضمینی هست الان که چندین نسل از اون موقع گذشته، همون درصد از مردم همچنان بر همین نظر و عقیده پایبند باقی مونده باشند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
در جواب ناشناس 23:34
مهمترین چیز حکومت ولایت امیر این بود که اگر قانونی یا هر چیزی که در حکومت است یا برای همه و یکسان یا برای هیچکس بود
حجاب اگر قانون است باید برای همه در همه جا ( از ادراه جات، دفاتر پیشخوان دولتی،گرفته تا شبکه های صدا سیما) برای همه یکسان باشد نه فقط برای مردم در پارک آن همه به صورت صلیقه ای برخورد رفتار شود!!!!! که اصلا در قانون حد حدود جرم نگاری درباره بد حجابی نشده است!!!! که به چه پوششی بد حجابی القا می شود!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
معنی اصلی زن زندگی آزادی فریب زنا و سؤاستفاده از زنای بدبخته
Iran (Islamic Republic of)
زن زندگی مادر ، زن زندگی خواهر ، زن زندگی همسر ، زن زندگی دختر
۲۱:۳۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
هدف از این شعار استفاده ابزاری از زن است ، همان ها که میگفتند زن کالا نیست ، حالا خودشان زن را به دید یک کالا نگاه میکنند!!!!!
برای آنها بی عفت شدن و بی حیایی زن مهم نیست ، برای آنها حرمت و شخصیت زن مهم نیست ، برای آنها ناموس معنی ندارد ،که این تیپ افکار اتفاقا زن را نابود میکند و آنها را زندانی فکری و شخصیتی میکنند و آنها دیگر برای زن ارزش قایل نیستند. و این برای زن که جایگاه بالایی حتی نسبت به مرد دارد خیلی خطرناک است.
شعاری که اینها با همین دید میدهند ، برای استفاده ابزاری است ، چون قبلا در ایران هم زن از یک جایگاه بالایی برخوردار بوده و هست و هم آزاد در امور بوده و هست. اینها چهارتا ناپخته که دنبال عیاشی هستن حالا با کمک دشمن قسم خورده ما همسو شدن و اینها را بازیچه ی سیاست کثیف کرده اند.
تا زنده ایم اجازه نخواهیم داد جایگاه زن بازیچه دست عده ای خدا نشناس شود.
تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
زوج ها خیلی وقته فرد شدن به این شعار ربطی نداره... گرانی مسکن ،مخارج پوشاک خوراک مسافرت مهمانی دورهمی فرزند مراقبت از والدین همه همه رو فرد شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
این شعار هم قوز بالا قوز مشکلات هست.
Iran (Islamic Republic of)
خوش خلق
۱۸:۱۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
کلا میخاین بگین تمام جهان اشتباه میکنن و فقط ما بر حقیم و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
کاش همه اینو میدونستند که بابا ما مسلمونیم حجاب قانون خداست برید تو قران ببینید همچنان که اختلاس و دزدی بده بی حجابی هم خلاف دینمونه با کی دارید لجبازی میکنید مگر اینکه دینتونو کامل فروخته باشید که وای به حالتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
برو ببین قرآن چه گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
در هر مسئله ای اگر حکم خدا باشد، تنها حکم حق، حکم خداوند است.
کل افرادی که در کشتی نوح نشستند کم تر از 18 نفر بودن. پس معیار بر حق بودن مردم جهان نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اونهایی که آزادی می خواهند بروند در همون کشورهایی که آزادی است
چرا اینجایید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ما بیشتریم شما چرا نمیرید طالبان
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۶:۲۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چون مملکت ارث پدریتون نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چون راشون نمیدن. هیچ وقت غرب، دنباله روهاشو تو شرق آدم حساب نکرده و نمیکند.
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۶:۰۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
سلام.اگر پدر و برادر و شوهرهای این زنان یک جو غیرت داشتند نمی‌گذاشتند ناموسشان اینطور خودش رو عرضه کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
این همه تو سر خودتون میزنید که آی مردم ببینید در غرب از زنها استفادۀ ابزاری میشه. ولی همین نظر شما یعنی اینکه خودتون رو (اگر واقعا یک زن باشید) به عنوان یک وسیله و مایملک برای مردان میدونید و حق اظهار نظر و ابراز وجود رو از خودتون گرفتید. غیرت اینه که برای حفاظت از ناموست و حفظ آزادی اون از جون خودت مایه بگذاری (همون کاری که شهدا کردند)، نه اینکه حتی اجازۀ فکر کردن هم بهشون ندی. من به عنوان یک مرد و در کمال غیرتی که روی ناموسم دارم، هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم اعتقادات و تفکرات خودم رو بهشون تحمیل کنم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
زن ، هرزگی ، اسارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
زر زر نکن...
Iran (Islamic Republic of)
احسنت
۱۹:۰۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ادب داشته باش توهین نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
واقعا دنبال همین هستن. هیچی دیگه نمیخوان جز لخت شدن.
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۵:۵۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
ساختار طراحی زن زندگی ازادی به شرکت های هرمی شباهت داره برخی افراد که در بالای هرم قرار دارند از این راه و مسلک بیشتر استفاده میبرند و اما هرچه فرد از راس هرم دورتر باشه و شرایط و توانش پایینتر باشه بیشتر کلاه سرش میره و اکثریت جامعه را هم هرم های پایینتر تشکیل میدهند
طراحان این هرم با تبلیغات افراد موفق و بالای هرم را به بقیه نشان داده و با وسوسه و نیرنگ انها را تشویق به حضور پر رنگتر در این بازی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
دوست من داشته با خانومش تو خیابان ولیعصر می رفته که خانومش روسریش رو بر میداره وشوهرش میگه این کاررونکنه وزنش گوش نمیده درنتیجه به مشکل خوردن ودوستم داره زنش رو طلاق میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
جالبه خواهر من عکس پروفایلش بی حجابه تو ماشینشم بی حجابه جلوی شوهر من چادر سر میکنه بعد خواهر کوچیکم جلوی شوهرای من و خواهرم کاملا بی حجابه و حالا خواهرم باهاش قهر کرده میگه حیا نداری پیش شوهر من روسریتو برداشتی یک هفتس باشوهرش قهره خیلی خنده دار شدهتازه برادرامم کلا با دوخواهرام قهرن میگن درست بیایین خونه ما منم فقط دارم فکر میکنم به عکسای پروفایلشون چرا اخه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
خداروشکر دست زنش رو شد براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
خدا به مرد رحم کرد. زنی که در خیابان به حرف مردش گوش نکند، یعنی از مردان دیگر علیه شوهرش استفاده می کند.
یک چنین زنی نمی تواند حافظ منافع همسرش باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
من هم اگه همسرم یا دخترم یا عروسم همچین غلطی بکنن قطعا برخورد میکنم.ما مطیع اوامر الهی هستیم نه مطیع هرزگان و بی وطنها
Iran (Islamic Republic of)
زن واقعی
۰۸:۵۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
بذار طلاقش بده کاری نداشته باش اون زن زندگی نیس بدن و موهای یه زنو فقط باید شوهرش ببینه نه مردای نامحرم.بعد طلاق با خیال راحت بره هرزگی کنه این زنها دنبال اینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
خودمان را با شعارهای آنور آبی ها گول نزنیم آزادی حیوانی رو میگن که زندگی با اصالت ما رو هدف بگیرن ! حتی قانون خود آن کشور ها هم اجازه چنین رفتاری رو نمیده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
چقدر میگید خارجیا والا بخدا مطالعه و دیدن فیلم اونور ابی هم فرهنگشون تعصب به زناشونو نشون میده نرفتین دیدین دست مردم که،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
درود.متن بسیار خوب و سنجیده ای بود.کاش این هم اضافه میکردین که اکثرا این صحبت ها رو قبول و اعتقاد دارن ولی هوا و هوس و لذت و غریضه شیطانی غلبه بر این موضوع دارد.و اینکه همانطور که اشاره کردین عده ای ناآگاه از عواقب آن هستند.باید مثل این متن خوب اطلاع رسانیه بیشتری انجام شود چون قشر نوجوان و جوان خیلی سردرگم هستند و بی اطلاع.البته اشتباه نشود متاسفانه بخاطر بسیاری از مشکلات و عدم برنامه ریزی مناسب توی کشور مثل بیکاری و فقر و گرانی و دزدی و اختلاس و نبود شادی و رفاه و رفتن افراد شایسته از کشور و......که خیلی از این موارد زیاد شده و همه به معضلات جامعه آگاه هستند/این معضلات بیشتر و بیشتر شده و خواهد شد.کاش از افراد فهمیده و بادانش و افراد نخبه بدون نعصب از دین مذهب استفاده و مشورت میگردید.چرا کشور ما با توجه به این همه منابع باید پیشرفت چشمگیر مثل صنعت خودرو و دیگر صنایع نداشته باشد؟چرا همه دارند به نوعی از کشور میروند؟و خیلی چراهای دیگر که خودتان میدانید.باید قبول کنیم که راه را اشتباه رفته ایم.با آرزوی تفکر و داشتن دانش و تلاش برای این سرزمین کهن و آینده فرزندان این سرزمین که متاسفانه همه نگران از آینده هستند.نباید این کشور با این همه پتانسیل خوب به چنین روزی بیافتد.باید عقلانی و بدون تعصب تصمیم گرفت و از قشر جوان تحصیلکرده و با دانش استفاده کرد.چرا هر مسئولی آمده وضع بدتر شده و خیلی از فسادها رو شده؟خب وقتی افراد اینها رو میبینند دین و اعتقاد و همه چیز رو از دست میدهند.همانطور که از دست رفته.امثال خاوری و زنجانی و خیلی های دیگه.من به صحبتهای شما کاملا اعتقاد دارم.نه من بلکه خیلی های دیگه.ولی همه خسته و ناراحت و معترضیم.البته معترض سالم و منطقی نه اغتششاگر.خدا نکهدار شما و این سرزمین مردمانش باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
میگن تو کشورای دیگه پوشش ندارند نگاه بدنمی کنند خب وقتی پوشش هست فساد در حد چشم چرانیه ولی وقتی برهنگی عادی میشه فساد میره به مرحله بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
واقعا گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حج ممد
۱۸:۰۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
این استدلال حاصل چندین سال تلاش و زحمت مستمر در دانشگاه ها و مراکز علمی و هیات های تخصصی در رابطه با جامعه شناسی مدرن می باشد . استاد شما حتما دوره آموزشی برقرار کنید و علوم مربوطه را با مردم عادی به اشتراک بگذارید شاید احدی از آن جمع به روشنگری و روشنفکری و فراخ ذهن و عبور از ظلمات جهالت برسد . علی برکه الله
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ایران
۱۴:۳۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
زن ذاتا خودنمایی را دوست دارد ولی چطور مرد بی غیرت قبول میکنه ناموسش جسمش رو به نمایش بگذاره ؟ ببخشیدا ولی بنده اینجوری فکر میکنم که این خانم با این نوع پوشش داره با زبان بی زبانی میگه من به غیر از شوهر و خانواده ام مال شما مردم هم هستم !

آقایی که ناموست اینجوری میره بیرون ! میدونی این کار یعنی رضایت شما نسبت به دست درازی و لذت بردن از اون کسی که فقط فقط مال خودت هست !

جالب اینجاست همون خانم که اینجور میاد بیرون اگر ببینه همسرش به یه خانم دیگه با وضع به قول خودشون اروپایی داره نگاه میکنه طاقت نمیاره ! و پوست کله شوهرش رو میکنه ! باور کنید اون اروپایی ش هم اینقدر بی جنبه نیست لااقل تو زمستون ترجیح میدن لباسی بپوشن که اونهارو بپوشونه !

به خدا قبر و قیامت راسته ! به خدا عذاب راسته !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اینا ناموس سرشون نمیشه ندیدی فیلمشو میگن ما ناموس نداریم حالا هرکی قاطی بشه با اینا خواه ناخواه بی ناموس میشه و زن و بچه اش مال خودش نیست حالا خود دانید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۳۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
قبر و قیامت برای سران مملکت هم هست یا فقط برای مردم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
مادامي كه جنس زن رو انسان فرض نكنيد و بين زن و مرد تفاوتي غير از ظاهر و عواطف لحاظ كنيد.. اين نظريات مزخرف رو چاپ مي كنيد… يعني كه چي براي زنان تصميم بگيريم و قانون وضع كنيم؟؟ اجبار هميشه نتيجه عكس داده… خيلي مرديد حجاب رو ترويج كنيد نه اينكه اجبار! ذات انسان اينه! اگر علمش بِه چيزي نرسه و بلد نباشه، از زور استفاده مي كنه… ميخواد مسلمون باشه ميخواد نباشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
قانون ایران اینه که حجاب داشته باشیم. قانون است و باید به قانون احترام گذاشت. علاوه بر قانون یک کار عقلانی هم هست چون از فساد جلوگیری می کنه
France
Factorx
۱۴:۳۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
برده داری هم یه زمان قانون ولی امروزدیگه نیست!
قوانینی که آزادی نیمی ازجامعه روسلب میکنه بایدمثل قانون برده داری ریخت توچاه مستراح
Lithuania
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
یعنی با این مطلب مردم رو قانع کردین که آزادی چیز بدیه و باید یه نفر براتون تعیین کنه چه جوری زندگی کنین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
کسی که خودشو به خواب زده باشه هرگز قانع نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
هیچ میدونید قسمت اعظم علایم ظهور امام زمان (عج)ظاهر شده . ما در آستانه ظهوریم قطعا . ۹۵ درصد مردم دنیا دیندار نیستن. خیلیاشون فقط ادای دینداران رو در میارن. دجال ظهور کرده و دین مردم رو از دم تیغ گذرونده . بزودی صدای اناالمهدی از کنار مکه به گوش می رسه خیلی زود .از دینمون مراقبت کنیم آخر خط کم نیاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
مگه صحبت نماینده مجلس رو نشنیدید که می گفت حفظ این حکومت حتی از جان امام زمان (عج) هم واجب تره؟ با این وضعیتی که من می‌بینم، حتی اگه همین الان هم امام زمان (عج) ظهور کنه و اون اسلام واقعی که قرار هست رو ارائه بده، به جرم نشر اکاذیب و اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و مجازات میشه...
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۳۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج،دینداری در اخرالزمان وحفظ حیا وحجاب سخته واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
خوب مردها روخودشون کارکنن واین تفکر رو پروش بدن که همه ی خانمها مثل دختران ومادرانشان هستن وبه خودشون اجازه چشم چرانی و شهوترانی ندن هیچی نمیشه همه ی اینا به این دلیل هست که مرپها فکرمیکنن چون مردهستن اجازه دارن هرژرز فکر ونگاهی داشته باشند کاش به مردان هم عفت وپاکدامنی رویادبدن هیزززز نباشیم!‌!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
همه باید وظیفه شان را درست عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
تو کوچه ما همسایه ای است که چشم هاش ناپاکه. وقتی دخترهای آرایش کرده و تیپ زده رو می بینه چشم هاش از حدقه در می یاد ولی وقتی خانم حجاب داشته باشه، دیگه شرمش می یاد نگاه کنه. من این مطلب رو که در قرآن اومده که بعضی در دل مرض دارند رو به عینه دیدم. فقط هم پسر داره و متاسفانه پسرهاش هم همین جوری هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
این گزارش آزادی رو مترادف با بی بندوباری و برهنگی و فساد میدونه
نه عزیز من
وقتی در کشور ما زن نمی تونه بدون اجازه شوهر مسافرت خارجی بره
نمی تونه قاضی دادگاه باشه و مستقل از قاضی مرد حکم بده
وقتی تا در دادگاه عدم صلاحیت مرد رو احراز نکنه نمی تونه سرپرستی فرزندش رو بر عهده بگیره
وقتی طرح حجاب و عفاف بهش اجازه دوچرخه سواری و موتور سواری رو بهش نمیده
وقتی حق طلاق رو نداره و مجبوره بخاطر گرفتن طلاقش هزار تا قانون رو دور بزنه یا با ابزار مهریه طرف رو مجبور به طلاق بکنه
وقتی نمی تونه با همکلاسی پسر در غذا خوری دانشگاه روی یک میز بشینه
یادتونه تا چند ماه پیش حتی اجازه ورود به ورزشگاه رو نداشتن و اگر فوتبال کشور در معرض تعلیق قرار نمی گرفت حتی این اجازه رو امروز پیدا نمی کردند.
وقتی هنوز کودک همسری در کشور دیده میشه ...
آیا آزادی فقط آزادی پوشش هست؟ پس آزادی بیان و آزادی اعتراض چی میشه؟؟؟
کسی که این گزارش رو تهیه کرده نگاهی یک جانبه به مسئله داره و گزارش جامعی تدوین نکرده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
من توی دانشگاه وقتی با پسری صحبت می کردم که کاری مربوط به دانشگاه داشتم. جالبه بدونید که همین پسرها از دخترهای هرزه بدشون می اومد و دوست نداشتند این دخترها رو ولی به من می گفتند که تو با اونها فرق داری. پس اینکه من با یک پسر غذا بخورم آرزوی من نیست بلکه داشتن حیا و شرف آرزوی من است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
برادر یاخواهر گرامی
زن هم میتونه حق طلاق رو داشته باشه ..
هم اینکه ما قاضی زن داریم...
لطفا با علم نطق بفرمایید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
الان زن تو قاضی بشه یا خودت اگه زنی ولمون میکنی راضی میشی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
خیلی پیاز داغشو زیاد کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اربابان این جماعت. تنها کسانیند. که. میدانند عاقبت به کجا باید برسند ،،، این. روسری برداران. فکر میکنند اخر همین است. که اه میکشند چقدر راحت شدیم ،،اما از اربابانتان.
سوال. کنید. زن زندگی. ازادی چیست. میگویند فلان خانم را دیدی. خود را برهنه. کرد. گفت من ازادی میخوام. یعنی اخر این شعار یعنی برهنگی و بی حیائی یعنی هالیوود
هالی وود که همه راه نمیددهند ،پس. جامعه قبیح. غربی. در ازادی را به کجا میکشد. ،،،،، به پشیمانی. ،، پس زتن زندگی ازادی. دروغ. بی. حیا هاست ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
زن و شوهر هارو با بی بند و باری نسبت به همدیگه سرد میکنن دنبال آزادی هم هستن جل الخالق
Netherlands
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
بعضیا میگن آزادی فقط در حد روسری و به فحشا و زنا و همه همسری ختم نمیشه؛ اما به همونها باید جامعه غرب و شرق رو خیلی خوب نشون داد و آمار خیره کننده سقط جنین که نوعی قتل هست رو در این چوامع به اصطلاح متمدن بهشون گفت؛ اگه قرار باشه همه از همدیگه لذت چشمی و جنسی ببرن دیگه معنی و مفهوم ازدواج چی میشه اونوقت؟ شاید یه چیزی شبیه به آمیزش منجر به تولید مثل بدون هیچ قاعده و قانون اخلاقی و به دور از تمدن انسانی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
ما زنان ایران اسلامی، به غیرت مردان شریف ایرانی می بالیم.
مرد غیور سبب گرمی خانه و مهربانی بین اعضای خانواده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
من عاشق همسر باغیرتم هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
در کل این شعار،شعار نابه جاییست... چرا که زنان در ایران هم زندگی می کنند و هم آزادی دارند... ازادی هم برای دینداری و هم برای بی دینی...
شعار زن زندگی آزادی اصولاً شعاری است برای فریب خود شعاردهندگان. شاید بهتر بود شعار میدادند: « زن، فحشا، نابودی...»
و اما باید دید فهم و شعور شعاردهندگان در چه حدی است؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
بله ،این نوع آزادی در واقع سرآغاز برهنگی و بی بندوباریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
هرجی بخاین فشاربیارین برمردم بدترمیشن
این توی خلق وخوی بشه نهفته است مردم رومحدودنکنین بزارین زندگی کنن کم کم همه چیزدرست میشاگرم واقعا میخاین مردم باز بحججاب برگردن اسلام رواحیاکنید
اولم از خودتون شروع کنید از رانت خاری ودزدی دوری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اصل این شعار اینه...
زن ......... زندگی........ آزادی .......
زن بگیری زندگی داری آزادی نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
کدوم فهمیده ای این گزارش رو نوشت .خدا خیرش بده فق، باید گفت احسنت خدا حفظتون کنه
Lithuania
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اگه کنایه بود، خوب گفتی.
اگه تایید کردی، خودت فهمیده ای. خدا خودت رو حفظ کنه.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۱۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
طبق آمار رسمی بیش از ۸۰ در صد طلاق ها بخاطر خیانت زوجین هست
در حالی که ما فکر میکنیم ملت بخاطر بی پولی طلاق میگیرند
اگه کشور آزادی بشه همین ۲۰ درصد که دارن زندگی میکنند هم طلاق خواهند گرفت
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۱۴:۵۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
دلیل این کرنش اینه که مردم شما رو دوس ندارن و ترجیح میدن برعکس رفتار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۲:۱۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
خدا خیرتون بده چشماتونو باز کنید دور و اطرافتونو درست نگاه کنید. حجاب خیلی وقته دیگه مثل قبل نیست و تو این اواخر بدترهم شده. قم که شهری بود که از این نوع بدحجابی ها کمتر میدیدیم الان خیلی زیاد شده. با عملکرد بد گشت ارشاد اومدین ابروشو درست کنید زدید چشمشم کور کردین. واقعیت تلخه ولی دیگه چیزی درست نمیشه که هیچ بدتر هم میشه. ماهم دوست نداریم این همه بی بندوباری رو ولی قبول کنید خودتون هم تو این ماجراها مقصر بودین، خیلی وقته جوونا غرب زده شدن و دیگه جمع کردن این بدحجابی و بی حجابی کار غیر ممکنی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
شکر خدا که جدیدا، تعداد چادری ها بسیار زیاد شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
من ساکن قمم، یعنی تربیت هیچ نقشی نداره فقط مسئولین و جامعه مقصرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
گور پدر همشون، حقوق مردم بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
گفته شما درست هست ، ولی فشار اقتصادی که منجر به فقر و فحشا میشه و باعث بروز خیانت و طلاق میشه رو چه استدلالی میتونید براش بیارید ؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۲۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
طبق فرموده فرماندهی پلیس
دلیل فحشا بی پولی نیست بلکه طی تحقیقات که شده بیش از ۹۰ درصد این زنان زندگیش اشرافی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
طبق فرموده پلیس ........
اگر فقر و فحشای ناشی از اون رو نمی بینید لطفا به چشم پزشک مراجعه کنید.
مشکلات اقتصادی حتی اجازه فکر کردن به ازدواج و خرید مسکن و خودرو به جوانان نمی ده و همین امر روابط جنسی خارج از حدود ازدواج رو در بین مجرد ها بسیار افزایش داده
تهیه کننده این گزارش احتمالا ، در سیاره ای دیگر زندگی میکنه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اگه فقر باعث بی حجابی است پس کشور‌های عقب تر ازما مثل یمن و افغانستان و..... باید بیشترین بی‌حجابی ها آنجا باشه که بر عکسه تمام پولداراشون حجاب ندارد
‌در ایران بیشتر مد و گوش کردن به شبکه‌های اجتماعی ماهواره ای شایع است و بیشتر بیشتر نا آگاهی خانمها از حکمت با حجاب بودن است
و دشمن هم تمام تلاش خودرا برای از بین بردن نسل پاک ایرانیان است چون تنها کشوری هستیم که به سنت ازدواج به روش صحیح مذهبی از اجداد خود پیروی میکنیم
وقتی زنان را متقاعد کردند که در جامع عریان ظاهر شوند کمکم این اتفاق زنا و زنازادگی عادی شده و در چند سال آینده نسل پاک پر این کشور نایاب خواهد شد که استکبار و صهیونیسم همیشه به دنبال این قضیه بوده اند تا ما را از داخل نسبت به دین کمرنگ کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
نوک تیز حملات شما فقط متوجه زنان است،
از نظر شما مردان فرشتگانی پاک و معصوم هستند، که اگر زنان از سلول‌های انفرادی پستوی خانه ها بیرون بیایند نسل مردان را منقرض می‌کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
از پستوی خونه که خیلی وقته بیرون اومدن ولی کی گفته بیرون نیان و... ؟! مسئله سر اینه با لباس مناسب بیان این که حرف من و حرف دیروز و مدتی قبل نیست !! حرف خدا و پیغمبره !!
ضمنا بیرون بیان نسل مردها رو منقرض نمیکنند ولی اگه خودت فکر نمیکنی لااقل متن رو بخون ..!
خودت اگه خانمی چشمت برمیداره جلو همسرت خانمها با این طرز لباسها و... ظاهر شن و همسرت باهاشون حتی سلام علیک کنه؟!
اگه آقا هستید هم فکر کنم منظورتون اینه مرگ خوبه فقط برای همسایه!! یعنی خودت راضی هستی ناموست 0زن ، دختر ، خواهر..) با اینگونه پوششها جلو آقایون ظاهر شن و آقایون نگاه کنند و.. چشمت بر میداره یا فقط دوست داری بقیه خانمها به غیر خانواده خودت این شکلی باشند؟؟!
والا غیرت بعضیها واقعا دیگه ته کشیده و زن و مرد هم نداره !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
نه اتفاقان نوک تیز کاملا متوجه مردانه
بهت میگه خواهرم مردها هوس رانن و کم ظرفیت و تو خانم که ظرفیت بالایی نسبت به مرد ها داری خودتو حفظ کن در مقابلشون
خدا ارزشتو میدونسته که حجاب برات گذاشته
خواهرم تو مرواریدی هستی در صدف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
غرب در تلاش است که مسئله اسپانیا را در ایران مجدد اجرا کند عزیزان لطفاً مطالعه کنید که اسپانیا ی مسلمانان چگونه در برابر جنگهای صلیبی شکست خورد با چندین سال مبارزه فقط با فرمول ساده و ارزان (مشروبات الکلی و زنان ) توانستند جوانان اسپانیا را به زانو درآوردند پس موضع گیری بدون مطالعه ممنوع
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
به نظر من زن در ایران آزادی دارد . البته مفهوم ازادی رو هنوز یک عده شاید درک نکن . ازادی پوشش چه برای زن چه برای مرد خوب نیست . اگر فک میکنید زن در اورپا امنیت دارد با اینکه از لحاظ پوشش ازاد هست اشتباه میکنید . زنها در همه جا خیلی وقتا مورد ازار و اذیت قرار میگرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
عزیز خب همینجا توی جمهوری اسلامی ایران هم مورد آزار و اذیت قرار میگیرند
شما یه سر به دادگاه یا دادستانی استان یا شهرت بزن و یه تحقیق در مورد تجاوز به عنف توی سال گذشته یا جاری رو در مقایسه با جوامع اروپایی یا حتی اسلامی مقایسه کن.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
بله نوشته شده همه جا . ایران هم مورد ازار قرار میگیرند اروپا و امریکا هم با اینکه ازادی خیلی بیشتر هست و ارتباط در انجا راحتر است ولی باز هم زن مورد ازار قرار میگیره . در مجموع گفته شده زن در ایران ازادی دارد . ازادی پوشش هم خوب هست و در حد متعادل هست و این شعار زن زندگی ازادی به شدت مضخرف است . در هرصورت مشکل مردم ایران ازادی پوشش نیست . مشکل در اقتصادمون هست در حالیکه کشور ثروتمندی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
همینطوره.زن ها در غرب حتی در مترو و.. هم مورد آزار جنسی واقع میشن و اونقدر زیاده که خیلی ها اصلا پیگیر شکایت هم نمیشن،وضع اونقدر خرابه که خیلی از مسئولینشون هم درگیرشن.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۱:۲۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
مطالب مطرح شده کاملا درست، واقع بینانه و حاصل دور اندیشی است. واقعیت و عاقبت بی حجابی دقیقا همین مواردی است که مطرح شد. خدا همه خواب رفته ها و خواب زده را بیدار کند...الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
کسی که خواب باشد خلاصه یکوقت بیدار میشود ولی کسی که خودش را به خواب زده اصلأ بیدار نمیشود مگر در گور که دیگر نمیتوان بیدار سد وکاری برای نجات خود از آتش جهنم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
هیچکس درهیچ کجا نمیتواند کاملا آزاد زندگی کند،چون کل دنیا فقط متعلق به او نیست ،آزادی باید منطقی وعادلانه وعاقلانه وباتکیه بر نظر اکثریت باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
کی گفته اقلیت باید آن به نظر اکثریت بدن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
با اجرای غیر قانونی برداشتن روسری از سر زنان و دختران ایرانی در ایران به زودی همگان مشاهده خواهند کرد که امنیت زنان و دختران بی روسری چندین برابر به خطر خواهد افتاد و جرم و جنایت بر علیه زنان و دختران بی روسری چندین برابر خواهد شد و همچنین واقعه طلاق و پاشیدن کانون خانواده ها بطور بسیار زیاد چندین برابر خواهد شد و احترام به والدین قطعا چندین برابر کاهش خواهد یافت و این ها و بسیاری از مضرات دیگر ارمغان اجرای شعار زن زندگی آزادی در ایران خواهد بود و شکی در آن نیست که شعار دهندگان این شعار هم دوست ندارند این ارمغانها وارد زندگی شخصی آنها بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
گرفتاری شدیم ....
هر کسی آنچه کاشته درو میکند وقتی افرادی صلاحیت مسئولیت ادوار گذشته رو بر عهده داشتند که امروز جامعه رو برداشت کنند
مرگ بر نفوذی مرگ بر نفوذی مرگ بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
این راهی بود که غربی ها و شرقی ها در جامعه دیدند و درس عبرت برایشان شد و خواستند بقیه ی کشور ها را درگیر معضلات کشور کنند بین مردم با فیلم ها و تبلیغات رواج دادند
خیلی ها که به پوچی رسیدند و فهمیدند این راهی که می‌روند به غیر از تباهی چیزی ندارد و پشیمان برگشته اند
امیدوارم مردم عزیزم بدانند که با بی‌بندوباری و اطاعت از نفس خود فقط به خودشان ظلم نمی‌کنند بلکه گریبان خانواده و جامع هم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
چرا ازدواج جوانها و میانسالان! رو تحریم کردید که الان به چه کنم بیافتید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
کی چنین اتفاقی در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده
اگه چشم باز داشته باشی هر ساله ازدواج دانشجویان توسط دولت به مناسبت های مذهبی و جشن ها ملی انجام میشود و آسان ولی خود مردم این ازدواج جوانان را سخت کرده اند
آیا در خانواده شما چنین نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
مردها دوست دارن تمام زنان دنیا لخت بشن ارزوی خیلی از مردها هست نه همه مردها این میشه ازادی اما اما ازادی شهوت است .
به زنان بگید روسری چیه ما کامل لخت دوست داریم
Netherlands
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
آی گل گفتی؛ فتنه و امتحان آقایون تو دنیا کنترل چشماشونه و فتنه و امتحان خدابرای خانم ها کنترل خودنمایی و ول انگاری در قضیه حجاب؛ اگه ما مردا به خدا و روز حساب اعتقاد نداشته باشیم و یا اکه خبری از قیامت و روز حساب نبود ما مردا از خدامون بود خانما لخت شدن و همه لذتشو ببرن :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
خاک بر سرجفتتون حالم بد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
شما جفتتون فطرتتون مرده فقط غریزتون کار میکنه وگرنه انسان فطری باحیاست برید یه مقدار به مرگم فکرکنید شاید این همه شهوت پرستی از سرتون افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
سالهاپیش گفته شد که برای کنترل خانم ها قوانینی وضع شود و جالب هست اگر یک تحقیق کامل و عمومی انجام شود بیشتر این کارها از زنانی انجان میشه که ازدواج فرموده و در پس مهریه سنگین از خانه مدر بدر شده و در حساب خود کلید فشار و ازادی را بدست اورده اند بارها گفته شد که الان گاهی برخی زنان در ماشین ننیسه بهشون بگی کمربند ببند الان ملیس ایستاده انگار جریمه تاثیر گذار نیست چون عقل و فکر شون اینه فکر نیکنن داره از حیب اقا نیره قوانین اگر باز دارنده باشد از این اتفاق ها نخاهد افتاد بهترین کار کسر مهریه در صورت اثبات همسر در مورد بی حجابی و سایر موارد تا ترمز زن زندگی ازادی کشیده شود و گرنه این جماعت هم خود کشور و همه جیز را در اینده ای نه چندان دور نابود خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
یعنی طبق گفته‌ی شما
اون دسته از خانوم هایی که چادر سر میکنند و مذهبی هستند به هیچ عنوان به همسر و فرزندشون خبثیانت نمی کنند؟؟؟!!!
یعنی بغیر از ما مسلمانان همه‌ی دنیا بهم(هر دو زوج همسر) خیانت میکنند؟؟!!!
کمی واقع بین باشیم
آنکه این حرف ها را میگوید نادان
آنیکه این حرف ها را باور میکند نادان تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
نگفتن بقیه طلاق و خیانت دارن ما نداریم گفتن با این نوع آزادی طلاق و خیانت خیلی بیشتر میشه و وضع اسفباری باری پیش میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
معنی پوشش اسلامی را نفهمیدی. اشتباه زدی داداش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
بله خیلی از کشورها روسری و.. نمیپوشند ! ولی یه نگاه کنید میبینید که تو همون کشورها هیچ کدوم به اندازه بعضی از غرب گراهای خودمون این شکلی لباس نمیپوشند(البته لباس چه چه عرض کنمممم).
اما درمورد چادر و مذهبی ها که میگید مگه اونها خیانت نمیکنند و..!
خوب و بد همه جا هست.! اما خودت فکر کن چند درصد مذهبیها و چادریها خیانت میکنند و چند درصد غیر مذهبی ها و بی حجابها ؟؟!
این که اصلا فکر هم نمیخواد ..
یه سر بزن به دادسراها و دادگاههای خانواده و ببین چند نفر اونجا چادری و مذهبی میبینی که به خاطر خیانت و.. و طلاق اومدن و چند نفر بدحجاب و ...!
البته بله میشه گفت شل حجاب داریم و طبق عادت و خانواده و... اینطوری بار اومدن ولی پایبند هم هستند به شرع و عرف و..! ولی بدحجابها و... موضوعشون کلا متفاوته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
مطلب کلی است
چرا شاید زن محجه هم خیانت کند
ولی در کل حجاب بازدرندگی است
در ضمن حجاب فقط پوشش نیست
حجاب در کلام ،گفتار و رفتار هم میباشد وبه کلیت اینها حجاب گفته میشه واگه هر یک از اونها اجرا نشه حجاب ناقصه
پس یک زن محجبه با یک زن محجه مذهبی فرق میکند چون زن محجه مذهبی حجاب رو با کلیتش نگاه میکنه و در رفتار ،پوشش ،گفتار و منشش اونو اجرا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
بله که زن بی حیا همه کار میکند اگه زن حیاداشته باشه خودش رودر معرض دید دیگران نمایش نمیده ،قبح یه کار بریزه اون شخص همه کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
محصولی که در غرب تجربه شده و حالا طبق آمار خودشان مبینیم چه بر سر کانون خانواده در غرب آمده و چه تعداد بچه ای که نه پدرشان و نه مادرشان مشخص نیست به دنیا آمده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
خب اونا که برهنه بودن رو تجربه کردن چرا مثل علمشون که پیشرفت کردن در پوشش تغییر نکردن و با حجاب نشدن استاد عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
حاجی یه اسنپی میگفت چهار تا دختر سوار کردم زده بودن یه جای نزدیک سوار که شدن ۱۵۰ بهم دادن گفتن ما میخوایم بریم دانشگاه بعد یه آدرس بهم دادن رفتم اونجا به اونجا که رسیدم بهم التماس کردن برم ...نگ بگیرم (مواد مخدر) بعد اینا تو ماشین اینو کردن لای سیگار میکشیدن و شعار زن و.... میدادند. اصلا بهشون نمیخرد که به این کثافتی باشن بعد یک ساعت و نیم هم تو ماشین میگشتم که مواده از سرشون بپره. طرف میگفت من اینو که دیدم دیگه حتی به همسر خودمم اعتماد ندارم. تازه میگفت خواهرمم نمیزارم بره دانشگاه . به هر حال یه فکری بکنید به حال دانشگاه آزاد. واقعا وضع خیلی خرابه مردم با هزار امید دخترشون میفرستن دانشگاه بعد یه نفر که بد باشه همه رو نابود میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اون راننده اسنپ وجدان داشته آیا؟خب تو چرا براشون مواد گرفتی تو چرا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
دانشگاه چیه آقا یه نگاه به مدارس بکن، کلا اوضاع خراب شده. به خدا چندروز پیش داشتم از یه کوچه رد میشدم یه دو سه تا بچه دبستانی داشتن از مدرسه میومدن یکیشون داشت میگفت ما شبا تو خونه شیشه میکشیم بعد داشت دقیق برای دوستش توضیح می‌داد. حالا ما میگیم اون بچه داشته بلوف میزده ولی یه بچه تو این سن چطور این چیزارو میدونه؟ خدا در آینده به داد بچه هامون برسه میخواد چی بشه واقعا؟ چی به سره خانواده ها میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
البته درستش اینه که جمع نبندید !!
الان مگه کم داریم دخترهای محجبه وکلا سالم از هرلحاظ که دانشگاه چه آزاد چه دولتی میرن و با معدل خوب و خیلی سنگین درسشونو تموم میکنند؟!
و اصلا مگه دانشگاه دولتی و غیر دولتی داره که میگید دانشگاه آزاد؟؟! اصلا دخترهایی که این شکلی هستند دانشگاه نباشند سالم میشن و سالم زندگی میکنند؟! تازه اونها بدتر هستند چوناونی که دانشگاه رفته لااقل فرصتش کمتره برای اینطور مسائل و باید درس هم بخونه ولی اونهائی که اهل این موارد هستند و بیکا و سرگرمیشون هرروز دور هم بودن و ول چرخیدن با دوستانشون هست به نظرت بدتر نیست؟!
خلاصه درکل فقط میخواستم بگم جمع نبند!
کم آدم نداریم که با هزار بدبختی دارن خرج تحصیل دانشگاه آزاد دخترشونا تهیه میکنند که درس بخونه و کلی جمع میبندی یعنی انگ مینی به تمام دانشجویان دانشگاههای آزاد..!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
قشنگ بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
این بی حجابی و بی بندوباری که طی این دو ماه اخیر پیش آمده و گاها شاهد این هستیم که زن ها بدون روسری در شهر تردد می‌کنند باید جمع بشه اینها آدم‌هایی هستند که با تبیین هم دست از این کارها برنمیدارند مگر نمیبیندد چقدر شهید می‌دهیم مگر نمیبینند تبلیغات رسانه های بیگانه را بر علیه ایران،آیا نمیبینند؟چرا میبینند خودشان را به ...زدند،باید برخورد انجام شود در مقابل افرادی که هنجار شکن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
این ها مسلمان نیستند. اکثرا بهایی هایی هستند که با صهیونیستها در ارتباطند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اهان فقط شهیددادیم که زنانمان بیحجاب نباشن؟
آخرین اخبار