سامانه «تصمیم» راه حلی برای کاهش طلاق

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۳۹۱ زوج در استان به سامانه «تصمیم» مراجعه کرده اند.

شرفی گفت: سامانه «تصمیم» برای متقاضیان طلاق راه اندازی شده است و قبل از مراجعه به دادگاه باید در این سامانه ثبت نام کنند و تحت مشاوره قرار گیرند.

او به هدف از راه اندازی سامانه «تصمیم» اشاره کرد و افزود: هدف این بود که با برگزاری جلسات مشاوره به حل مشکل زوجین بپردازیم و از طلاق زوجین در صورت امکان جلوگیری و پیشگیری شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۳۹۱ زوج در استان به سامانه «تصمیم» مراجعه کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰۶ زوج به سازش رسیدند و ۳۴۷ زوج به دادگستری ارجاع داده شدند و مشاوره ۵۳۸ در حال حاضر ادامه دارد.

او عنوان کرد: سامانه تصمیم توانسته است بر روی کنترل و کاهش طلاق در استان تاثیر به سزایی بگذارد و این تعداد سازش از ابتدای امسال تاکنون نشان دهنده پیشگیری از بروز طلاق در استان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه کمبود مهارت‌های سازگارانه علت طلاق برخی از زوجین است، گفت: متاسفانه برخی از زوجین مهارت ارتباطی لازم را ندارند و اگر تحت آموزش و مشاوره قرار گیرند مشکلات آنان حل خواهد شد و سامانه تصمیم در همین خصوص راه اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.