نارندرا مودی: برقراری صلح در جهان در صدر اولویت‌های گروه ۲۰ قرار دارد

نخست وزیر هند در سخنرانی خود در نشست گروه ۲۰ تاکید کرد که برقراری صلح در جهان در صدر اولویت‌ها قرار دارد.

نارندرا مودی در نشست گروه بیست در بالی اندونزی گفت: حس مالکیت بر منابع طبیعی، مشکلات امروز را بیشتر و اوضاع محیط زیست را وخیم‌تر می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، نخست وزیر هند گفت: برای تضمین آینده زمین، تنها راه حلی که وجود دارد این است که رویکرد خودمان را درباره منابع طبیعی تغییر دهیم چرا که این منابع تاثیر زیادی در آینده حیات ما دارد. مهم است که همه از توسعه برخوردار باشند و فواید توسعه باید فراگیر باشد. باید اطمینان داشته باشیم که توسعه، برای همه مردم تاثیر مثبت خواهد داشت. توسعه جهانی بدون مشارکت زنان امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: در دستور کار گروه بیست، ما به اولویت دادن به تلاش‌های زنان در توسعه ادامه می‌دهیم. بدون صلح و ثبات، نسل‌های آینده نخواهند توانست از پیشرفت فن آوری استفاده کنند. گروه بیست صلح را در اولویت خود قرار خواهد داد و همه این اولویت‌ها در تلاش‌های ریاست هند بر گروه بیست در سال آینده وجود خواهد داشت.

مودی گفت: ریاست گروه بیست، موجب افتخار همه هندی‌ها است و نشست‌هایی در مناطق و شهر‌های مختلف کشورمان برگزار خواهیم کرد و مهمانان فرصت آشنایی با تنوع گسترده در سنت‌ها و فرهنگ‌های غنی هند را پیدا خواهند کرد. ما با هم، گروه بیست را موتور اصلی تغییرات جهانی قرار خواهیم داد.

رهبران کشور‌های گروه ۲۰ (G۲۰) روز سه شنبه مذاکرات خود را در جزیره بالی با درخواست اندونزیِ میزبان برای اتحاد و اقدام مشخص در خصوص اصلاح اقتصاد جهانی با وجود شکاف‌های عمیق بر سر جنگ در اوکراین آغاز کردند.

گروه ۲۰ که شامل کشور‌هایی از برزیل گرفته تا هند، عربستان سعودی و آلمان است، بیش از ۸۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان، ۷۵ درصد تجارت بین المللی و ۶۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
صلح اونم با وجود امریکا فقط یه رؤیای شیرینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آهای ...
مردم جهان ، که فکر زن و زندگی و آزادی هستید... !!!


از شیرین ابو عاقله ( خبرنگار شهید..) چه خبر...؟؟؟
آخرین اخبار