شکارچیان متخلف در خلخال دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: شکارچیان متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده شهرستان خلخال کرده بودند، دستگیر شدند.

نعمت اله جوانمردی گفت: با تلاش محیط بانان این اداره و طی دو عملیات جداگانه چهار شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ واقع در بخش شاهرود این شهرستان کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: از این افراد سه قبضه سلاح شکاری مجاز و دارای مجوز حمل سلاح و همچنین یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و غیرمجاز که برای کشتار وحوش منطقه حفاظت شده بکار گرفته شده بود، در حوالی روستای تیل از توابع بخش شاهرود کشف و ضبط شد.

جوانمردی با بیان اینکه هوشیاری محیط بانان منطقه مانع از شکار پرندگان وحوش این منطقه شده و قبل از کشتار حیوانات وحشی شکارچیان متخلف دستگیر شدند، اظهار کرد: از افراد دستگیر شده تعدادی فشنگ ساچمه‌زنی ویژه شکار پرندگان کشف و ضبط شد.

او با اشاره به خسارات وارده از جانب شکار غیرمجاز وحوش در مناطق حفاظت شده، افزود: شکارچیان متخلف پس از تکمیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به محاکم قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از حیات وحش منطقه گفت: همیاران و دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده شکارچیان غیرمجاز در منطقه هرگونه تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.