مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خبر داد

شناسایی ۹۵ کانون آتش‌سوزی در استان ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: ۹۵ کانون آتش‌سوزی در استان شناسایی شده است که ۲۷ ایستگاه کنترل و پایش در مناطق مستعد آتش‌سوزی به صورت مستمر و در طول شبانه روز بر عرصه‌ها نظارت می‌کنند.

ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در جلسه شورای معاونین اداره کل اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده ۹۵ کانون آتش‌سوزی در استان شناسایی شده است که ۲۷ ایستگاه کنترل و پایش در مناطق مستعد آتش‌سوزی به صورت مستمر و در طول شبانه روز عرصه‌ها را کنترل و نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حضور مستمر و شبانه روزی عوامل اجرایی یگان حفاظت اداره کل، آتش سوزی در سطح استان نسبت به سال‌های گذشته به حداقل رسید.

وی ادامه داد: هر چند در فصل آتش‌سوزی حریق‌هایی در عرصه‌ها رخ داد، اما با توجه به وسعت کم و مهار سریع این آتش‌سوزی‌ها در همان مراحل اولیه شکل‌گیری، مهار و از سرایت به اطراف جلوگیری شد.

وی افزود: نظارت مانیتورینگ و پایش لحظه‌ای عرصه ها، حضور به موقع نیر‌های واکنش سریع هنگام بروز آتش‌سوزی و افزایش تجهیزات اطفاء حریق در صفر بودن آتش سوزی‌ها نقش مؤثری داشت.

وی گفت: تعداد ۱۵ دستگاه دمنده، ۲۴۰۰ فلکس پک و سه دستگاه موتورسیکلت به تجهیزات اطفاء حریق اضافه و ۷۵۳ کیلومتر آتش بر در عرصه‌ها ایجاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.