امام جمعه زاهدان: امنیت پایدار پیش نیاز توسعه سیستان و بلوچستان است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: این استان به همت دولت سیزدهم به کارگاه عمرانی تبدیل شده و پیش نیاز طرح‌های عمرانی و توسعه اقتصادی امنیت پایدار است که این مساله باید همواره مورد توجه باشد.

حجت الاسلام  محامی در جمع علمای شیعه و سنی ایرانشهر که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اظهارداشت: در گذشته در جمع معتمدان و سران طوایف بیان کردم سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه عمرانی شده و از شمال تا جنوب این استان طرح‌های عمرانی در حال اجراست که پیش نیاز آن امنیت پایدار است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: هر گونه سخن و اقدامی که علیه وحدت در این استان انجام شود بر روی امنیت تاثیر گذاشته و دود آن به چشم مردم می‌رود.

امام جمعه زاهدان افزود: در حوادث اخیر خسارت به اموال عمومی و خصوصی وارد شد و مهمتر و آسیب مستمرتر که ترمیم آن بسیار سخت‌تر است فضای غبار آلود و کینه توزی هست که این همان دو قطبی سازی است و ترمیم آن زمان می‌برد.

وی ادامه داد: باید هوشیار بود و آب به آسیاب دشمن نریزیم پیگیر مطالبات بوده و از هیئت اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب می‌خواهیم فقط به ارائه یک گزارش اکتفا نکنند و نقش وکیل مدافعی را همچنان در مسیر دنبال کنند تا مصوبات اجرایی شود و مردم آثار عنایت رهبر معظم انقلاب را به صورت ملموس در جامعه ببینند

آیت الله محامی با اشاره به اینکه میهمان‌نوازی مردم ایرانشهر باعث شد که رهبر معظم انقلاب در دوران اقامت اجباری در زمان رژیم پهلوی احساس غربت نکنند و عشق و محبت مردم به ایشان در تاریخ ماندگار است اظهارداشت: کمک به سیل‌زدگان و حضور در بین مردم باعـث نزدیک شدن دل‌های مردم به رهبر معظم انقلاب شد.

امام جمعه زاهدان افزود: پایه‌ریزی عملی وحدت در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری نماز جمعه و اعلام خطبه‌های انقلابی، رسیدگی به سیل‌زدگان، برقرای پیوند عاطفی بین مردم، شناخت دقیق از مردم سیستان و بلوچستان و تعبیر رهبر معظم انقلاب از استان به عنوان تنگه احد و گنج پنهان، از ثمرات حضور رهبری معظم انقلاب در ایرانشهر است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب به استان بویژه ایرانشهر بسیار بالا است بطوریکه احیای دوباره کارخانه بافت بلوچ (ایرانشهر)یکی از توجهات ایشان به منطقه است تصریح کرد: این حضور آحاد مردم در مراسم نشانگر دلدادگی مردم به رهبری است.

آیت‌الله محامی با اشاره به اتفاقات اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: از همان روز نخست تاکید کردم باید بر اساس عدالت و انصاف به دنبال بررسی جامع دقیق و منصفانه قضایا شد و بر اساس آن بررسی، با خاطیان از هر طرفی که باشد برخورد و احقاق حق از همه اطراف نیز صورت گیرد، هم برخورد با خطا بازدارند باشد که دیگر جرات نکند مشابه آن عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار