اصلاح و بازنگری برخی از قوانین بانکی عاملی برای تسهیل در کارآفرینی و اشتغالزایی

رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد و توسعه بانک‌های خصوصی و صنایع بزرگ در استان، اصلاح و بازنگری قانون کار برای پایداری بنگاه‌های تولیدی عواملی برای تسهیل در اشتغالزایی به شمار می‌رود.

امین مالکی اظهار داشت: یکی از اقدامات کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری ایجاد بستر برای تقویت همراهی و همکاری دولت و بخش خصوصی است و این مهم در دولت سیزدهم به خوبی محقق شده است.

وی افزود: این همسویی سبب شده است تا با وجود تنگنا‌های اقتصادی موجود، سرمایه‌گذاران تمایل خوبی برای سرمایه‌گذاری در این استان داشته باشند و حجم بالایی از سرمایه‌گذاری در استان وارد شده است.

مالکی با بیان اینکه در شهرک صنعتی شهرکرد زمینی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران وجود ندارد، اضافه کرد: چنانچه این همدلی در استان تقویت شود و زیرساخت‌های مناسبی شکل گیرد بی‌شک ظرف یک سال آینده تحولات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در استان شکل می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در خصوص کارآفرینی اقدامات قابل قبولی در این استان انجام نشده است، گفت: همین موضوع سبب شد تا این استان همواره رتبه‌های نخست کشور در خصوص افزایش بیکاری را به خود اختصاص دهد از همین رو می‌طلبد موانع کارآفرینی در استان برطرف شود.

مالکی با بیان اینکه در این استان حلقه ارتباطی بین دانشگاه، صنعت و پارک علم و فناوری شکل نگرفته است، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات برای تقویت کارآفرینی در استان ایجاد این حلقه ارتباطی است و هنوز نتوانسته‌ایم ایده‌پردازان را به سرمایه‌گذاران متصل کنیم.

وی نبود زیرساخت‌ها را از مهمترین موانع کارآفرینی در استان برشمرد و افزود: عملکرد کمرنگ در حوزه فرهنگسازی، نبود حمایت مالی برای شرکت‌های نوپا و نبود زیرساخت‌های فیزیکی از دیگر موانع کارآفرینی در استان به شمار می‌رود.

مالکی اصلاح و بازنگری برخی قوانین بانکی را عاملی برای تسهیل کارآفرینی و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: ایجاد و توسعه بانک‌های خصوصی، ایجاد صنایع بزرگ در استان، اصلاح و بازنگری قانون کار برای پایداری بنگاه‌های تولیدی، آموزش کارآفرینان و کاهش بروکراسی اداری از دیگر راهکار‌های موثر در این خصوص است.

وی ادامه داد: امسال پنج هزار و ۷۱۵ طرح به مبلغ ۶۸۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بانک‌های عامل معرفی شده است که تاکنون به پنج هزار و ۶۰۲ طرح مبلغ ۴۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار