فعالیت ۴۳ مرکز مثبت زندگی در استان یزد

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: تعداد ۴۳ مرکز مثبت زندگی در استان یزد فعال هستند که به عنوان بازوان اجرایی بهزیستی برخی از وظایف و فعالیت‌های این سازمان را بر عهده دارند.

رضا ابهّت مدیرکل بهزیستی استان یزد در جلسه شورای اداری این اداره کل که با حضور معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی برگزار شد، افزود: گردانندگان مراکز مثبت زندگی یک تیم قوی، برنامه ریز و از جنس کار هستند.

او فعالیت مراکز مثبت زندگی در سطح محلات و با محوریت محله را اثر بخش دانست و گفت: در تمام برنامه‌های پیشگیرانه و اجتماع محور و از جنس جامعه این مراکز می‌توانند به جامعه خدمات ارائه دهند.

ابهت استفاده از توانمندی‌های محلات از سوی مراکز مثبت زندگی را ضروری دانست و اظهار داشت: به همین منظور بهزیستی استان یزد اقدام به امضاء تفاهم نامه با گروه‌های جهادی کرده است تا این گروه‌ها یاریگر مراکز مثبت زندگی در محلات باشند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد مددکار محوری و آی تی محوری را ویژگی مراکز مثبت زندگی ذکر کرد و گفت: سرعت در انجام کار و سهولت کار در مراکز مثبت زندگی اتفاق افتاده است و مراکز باید دسترسی ارتباطی از منظر سامانه‌ای با سازمان داشته باشند.

او توانمندسازی جامعه‌ی هدف را ضروری دانست و افزود: اگر توانمندسازی در همه ابعاد فکری، ارتباطی، شغلی، فرهنگی و اقتصادی اتفاق نیفتد در واقع کاری برای فرد صورت نگرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار