یک بام و دو هوا به سبک سازمان ملل!

برخورد دوگانه سازمان ملل با کشور‌های عضو خصوصا در سال‌های اخیر به شکل قابل توجه‌ای عیان شده است.

مطرح کردن موضوع ارسال سلاح‌های جنگی و پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای استفاده این کشور در جنگ علیه اوکراین یکی از آخرین بازی‌های آمریکایی‌ها و متحدان اروپایی آن‌ها بر علیه ایران بود. اتفاقی که طبق معمول سازمان ملل نیز به تبعیت از آن درآمد و در هفته‌های گذشته صحبت‌های زیادی را درباره نقش ایران در این جنگ مطرح کرد.

این بحث، اما از کجا شروع شد.

روسیه از اسفند ۱۴۰۰ جنگ علیه اوکراین را آغاز کرد که همچنان ادامه دارد. در این مدت آمریکایی‌ها با کمک رئیس جمهور اوکراین شایعات زیادی درباره استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی بر علیه اوکراینی‌ها مطرح کردند و این موضوع را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانستند. بر همین اساس امریکا و سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان خواستار تحقیق سازمان ملل متحد درباره منشاء پهپاد‌های روسیه در جنگ اوکراین شدند. آن‌ها عنوان کردند که روسیه از پهپاد‌های ایرانی شاهد در جنگ با اوکراین استفاده می‌کند.

در این نامه امده است: از تحقیق دبیرخانه سازمان ملل متحد به عنوان مسوول نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت استقبال می‌کنیم. ماآمادگی داریم از فعالیت دبیرخانه سازمان ملل برای تحقیق فنی و بی طرفانه حمایت کنیم.

این ادعا نخستین بار از سوی مشاور امنیت ملی کاخ سفید مطرح شد. او دوشنبه ۲۰ تیر در اظهاراتی مدعی شد که ایران بزودی چند صد پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز بامداد ۲۶ مهر ماه ادعا کرد که آمریکا از ماه جولای اطلاعاتی در دست داشت مبنی بر اینکه ایران برای فروش صد‌ها پهپاد به روسیه آماده می‌شود.

وی گفت: شاهد حجم ویرانی که این پهپاد‌ها ایجاد می‌کنند هستیم. ایرانی‌ها تکذیب می‌کنند، اما همگان می‌توانند دروغشان را ببینند. ما هر کاری بتوانیم برای متوقف کردن آن از طریق تحریم روس‌ها، ایرانی‌ها یا هر کسی که در انتقال تسلیحات نقش داشته باشد، انجام می‌دهیم».

وی در واکنش به تأکید مقامات ایرانی مبنی بر عدم ارسال سلاح به طرف‌های جنگ در اوکراین، عنوان کرد: «به آن‌ها می‌گوییم که به شواهد و مدارک بنگرید. من مطمئنم که اتحادیه اروپا هم به همین نتیجه خواهد رسید و انتقال آن پهپاد‌ها را تحریم خواهد کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ۲۲ تیر در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی به ادعای «جیک سالیوان» واکنش نشان داد. وی به روزنامه «ریپابلیکا» گفت: «ما اشکال مختلفی از همکاری با روسیه از جمله در حوزه دفاعی داریم، اما به هیچ یک از طرف‌های درگیر در درگیری (اوکراین) کمک نمی‌کنیم چرا که مطمئن هستیم (این جنگ) باید به اتمام برسد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ۱۱ مهر در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده در هفته‌های اخیر و نیز موضع برخی مقامات اوکراینی مبنی بر استفاده ارتش روسیه از پهپاد‌های ساخت ایران در جنگ اوکراین گفت: جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تأیید نمی‌کند.

در این مدت مقامات روسیه نیز این ادعا‌ها را مردود خواندند. در این خصوص، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین ۲۶ مهر با رد ادعای مقامات غربی درباره خرید پهپاد از ایران، گفت: در جریان عملیات نظامی در اوکراین از تسلیحات تماماً روسی با نام‌های روسی استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره اینکه آیا روسیه در کل پهپادی از ایران خریداری کرده یا خیر، عنوان کرد: «ما در مورد گزارش خرید پهپاد‌های ایرانی اطلاعاتی نداریم و این‌ها مربوط به وزارت دفاع است».

تمامی این صحبت‌ها و واکنش‌های مختلف از کشور‌های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل، اما تنها برای ایران مطرح می‌شود در این روز‌ها که بسیاری از رسانه‌ها با انتشار عکس‌های مختلف حضور سلاح‌ها و تانک‌های اسرائیلی را در جنگ اوکراین و بر علیه روس‌ها ثابت کرده اند نه سازمان ملل و نه سایر کشور‌ها واکنشی به این موضوع نشان نداده اند.

تل‌آویو ابتدا در جریان بحران اوکراین موضعی بی‌طرفانه در این جنگ داشت، اما تحت فشار‌های آمریکا در نهایت مجبور شد در جبهه مقابل مسکو قرار بگیرد و علاوه بر محکوم کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین اقدام به ارسال تجهیزات جنگی برای اوکراینی‌ها کند تا از آن‌ها مقابل مسکو استفاده کنند.

تانک های رژیم صهیونیستی

برخی اطلاعات نیز نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی اخیرا اقدام به فروش تانک و جنگ‌افزار به اوکراین کرده و هم‌زمان با آن در تلاش برای ترغیب یهودیان روسیه جهت مهاجرت به فلسطین اشغالی است. اسرائیل در جبهه آمریکا و اوکراین ایستاده و دست کم به طور پنهانی و غیر علنی تسلیحات و تخصص‌های نظامی در اختیار نیرو‌های اوکراینی قرار داده و نظامیان بازنشسته خود را برای جنگ در کنار ارتش اوکراین مقابل روسیه فرستاده است.

تانک های رژیم صهیونیستی

با وجود این اطلاعات درز شده نسبت به حضور جدی صهیونیست‌ها در جنگ روسیه، اما تا به امروز هیچ موضع جدی از طرف دلواپسان حاضر در سازمان ملل علیه صهیونیست‌ها گرفته نشده است و هیچ کشوری نیز بر علیه آن‌ها بیانیه‌ای صادر نکرده است.

اتفاقی که مواضع نه چندان درست و جدی سازمان ملل را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
تصمیمات سازمان ملل با وتو یک رای از بین می رود نمی تواند برای اجرای عدالت و حامی حق باشد احمدی نزاد بنظرم یک حرف جالبی زده تصمیمات سازمان ملل یک کاغذ میباشد و بنظرم میشود با اتحاد و همدلی همه جناها داخل کشور اگر غرور به آنها اجازه بدهد دشمنان توان هیج غلطی را ندارند ولی حیف در داخل به دلایل مختلف این وحدت را نداریم .البته ها گروها و جناها ضرر می نمایند متاسفانه الان تمام دشمنان ایران جهت از بین بردن ایران با بی رحمی تمام بسیج شدند ولی این را اعتقاد داریم تا خدا را داریم تمام دنیا بسیج شودند فقط نگاه خدا کافی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
مزورالممالک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
سازمان نا ملل، آنچه امنیت جهان را بهم میزنه سلاح اتمیه و دارندگانش نه موشک و نه صادراتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
زین پس به جای واژگان منحوس سازمان ملل بگویید تروئیکای غربی یا مک دونالد یا اوراقچی آمریکایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان مللی وجود ندارد این فقط یک دروغ است زور گوها یک جایی را درست کردند که فقط وظیفه ش اینه اگر کشوری روپای خورش بود و پیشرفت داشت با استفاده از سازمان ملل جلو آن کشور را بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
همه دنیا دروغ میگن مسعولان ما راست میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل کیلویی چند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل مدافع مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر ظالمین
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۱۹:۵۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
اگه پهپادهای ما اینقدر قویی و دقیقند چرا تروریستهای داخلی را با اینها شکار و رهگیری نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۹:۴۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
خطاب به سازمان ملل ،یک شهروند ایرانی از زاگرس مرکزی:
سازمان ملل ،اینقدر گاگول و گیج نباش
خلع سلاح اتمی اولویت توست نه موشکهای متعارف دفاعی ایران
تو یک سازمان بیخود و آلت دست چند کشوری نه سازمان همه کشورها
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۴۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
دهه هفتاد من بچه بودم داشتن مترو تهران می‌ساختند یه عده غرب گدا اون موقع میگفتن بخاطر
در آوردن زیر خاکی دارن زیر زمین میکنن ما هم بچه بودیم باور میکردیم
ولی بعد ۲۰ سال الان میفهمیم که دشمن برای هر کار ما ایراد در میارن
الان اونهایی که کم سن هستند حرف دشمن باور میکنند
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۴۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل تروریست ترین سازمان دنیاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
شک نکن غیر مستقیم حامی تروریستها و دارندگان سلاح اتمی است تعجب فراوان از این سازمان بی ملل و سازمان تنها چند ملل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
پس قبول کردند که همان پهباد ها و موشکها که تا چندی قبل میگفتند فتوشاپ است حالا از حجم ویرانگری آن به وحشت افتاده‌اند واقعاً این نشان از ترس آنها هست پس بترسید و بلرزید که ایران به هر کشوری که بخواهد موشک وپهباد میفروشد این است اقتدار جمهوری اسلامی ایران که آمریکا از ترس به شورای امنیت شکایت میکند
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۴:۴۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
مهم ترین نکته این هستش که ما داریم در مورد روسیه حرف میزنیم که خودش در تجهیزات نظامی تقریبا چیزی کم نداره.زیره به کرمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
در قضیه حمله روسیه به اوکراین ، کشور های اروپایی فرسوده شدند .
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۴:۳۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل چرا به خلع یلاح اتمی نمی اندیشد؟؟ این سازمان مفت نمی ارزد
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۰:۱۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
اون سازمان ملل نیست بلکه سازمان دول متجاوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
یعنی شما تا حالا به ماهیت این سازمان آمریکایی شک داشتین که این خبر رو گذاشتین. این سازمان فقط محل اظهار نظر کشورها و نماد همراهی عملی با آمریکا و نوچه هایش بوده هست و خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان بعضی ملل درسته البته بعضی مواقع هم قطعنامه های غیرالزام آور هم میدن تا بگن ماسازمان مللی بیش نیستیم !!! شک نکنید یه وقتی ! بعد ازساخت وپاخت آمریکا باهیتلر!!! درحمله به لهستان! ( مثل الان که با اوکراین این نقشه روکشیدن !) ونهایتاً ناجی جهان شدن آمریکا ( اسنادی موجوده که نشان میده هیلترتاآخرعمردرآمریکازندگی کرد!) ونوکروعمله شدن کل اروپا برای آمریکای ناجی!! کلنگ سازمان ملل هم زدن (به موازات کوبیدن میخ دلارروی سراقتصادعالم!) تاکدخدایی عموسام! برای جهانیان ثابت شود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
ایران بایدمقتدر باشد سلاح بفروشد سلاح بخرد هرچه قد عقب
نشینی کند دشمن خیره ترمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
آفرین ،درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل فقط یک دروغ کثیفه
Iran (Islamic Republic of)
خانبیگی
۱۲:۵۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
وقتی مقر سازمان ملل در خاک امریکاست یعنی افسارش در دست امریکاست .جو وکاه ودان از دیگران میخورد به اسم حق عضویت ولی تنها باری که میبرد بار امریکاست .هرگز از عدالت در ان خبری نخواهید شنید.سازمان ملل= خر امریکا.تنها چیزی که از سازمان ملل نصیب کشورهایی مانند ایران خواهد شد (جفتک ) است .فقط بپایید که جفتک به پیشانیش نخورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل
شورای امنیت
شورای حکام
حقوق بشر
کوفت و زھرمار
ھمہ تو خاک رژیم تروریستی خونخوار آمریکاست
ھمہ گماشتہ این رژیم ھستن
اگر بہ غیر از این کار دیگہ ای بکنن باید تعجب کرد
نمیدونم چرا بعضی ھا منتظرن اینا کار دیگہ ای بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل نوکر آمریکاست باید درش گلب گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل نوعی وسیله برای پیش بردن اهداف خبیث شیطان بزرگ آمریکاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل از اهداف اولیه خود خیلی دور شده در حقیقت وسیله ای برای رسیدن به اهداف آمریکاه و اسائیل و انگلیس شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل کیلو چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل یعنی اهرمی برای فشار و چپاول و غارت کشورهای حق گو و ضعیف

همه هم میدونن ولی یا باهاشون شریکند یا میترسند

البته اگه این گاوهای شیر ده و ترسوهای بزدل گول تبلیغات و سر و صدای تو خالی رو نخورن آمریکا اسراییل و اروپای جنایتکار جرائت چنین کاری رو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان امریکای است نه ملل امریکا و غرب هرکاری که پیش نرفت بوسیله سازمان به اصتلاح ملل خوشان کارشان را جلو می برند اصلا کی گفته مقر این سازمان در امریکا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۰:۵۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سازمان ملل مساوی با سازمان توحش
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۵۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
حالا سلاح هم داده باشیم خلاف که نیست
چرا آلمان به عراق سلاح شیمیایی داد ؟؟
چرا رژیم صهیونیستی سلاح اتمی دارد متجاوز و اشغالگر و کودک کش است؟؟؟
چرا حمله عراق بعد از سالهای سال محکوم نشد چرا عربستان را به انواع و اقسام تجهیزات برای کشتار و تجاوز مجهز کردید و هزاران مورد دیگر
سازمان ملل چرا محکوم نکرد و نمیکند انموقع کور و کر بود ایرانی که پهپادهایش را قبل جنگ اوکراین داده بود هیچ خطایی نکرده و بده بستان تسلیحاتی و فروش تسلیحاتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
چرا کسی کاری به کمکهای مالی و تسلیحاتی اسرائیل و آمریکا و غرب به اکراین نداره. همین الان ترکیه از محل فروش پهپاد به اکراین کلی درامد داره کسب میکنه. خیلی جالبه همین کسانی که خودشون بزرگترین فروشندگان سلاح آن هم به رژیم های کودک کش اسرائیل و عربستان هستند بجای اینکه پاسخگوی اعمال ننگین خودشون باشن ، شدن حکام جهان و فروش سلاح توسط ایران را زیر سوال می برند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
چیزی به نام سازمان ملل وجود نداره،این سازمان فقط تبدیل شده به اهرم فشار آمریکا به کشور های مقابل خودش
آخرین اخبار