چمن از فضای سبز شهری حذف می‌شود/ کاشت گونه‌های مقاوم با کم آبی

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: از سال ۹۸مجموعه طرح‌های آبخیزداری در دو محدوده طالقانی شمالی و منطقه بیجی اجرایی شده که علاوه بر مقابله با سیلاب‌های خطرناک، تغذیه و ذخیره سفره‌های آب زیرزمینی را نیز به دنبال خواهد داشت.

پور رستمی با بیان این که تغییر گونه‌های گیاهی در چند سال اخیر در دستور کار فضای سبز قرار گرفته و باید به سمت کاشت گونه‌های کم‌مصرف، مقاوم به کم‌آبی  در کرج برویم گفت: باتوجه به کاهش نزولات آسمانی و تبع آن کاهش منابع آبی و خشک سالی‌های اخیر باید دانش طراحی منظر و فضای سبز در شهر‌ها به سمتی پیش برود که با حداقل مصرف آب، حداکثر کارایی را در نگهداری فضای سبز و مناظر طراحی شده داشته باشیم.
 
اومی گوید: کلانشهر کرج در موضوع فضای سبز سازگار با کم آبی با اصلاح روش‌های تامین، انتقال، توزیع و مصرف آب و اصلاح الگوی کاشت موفق عمل کرده و پیش از این مدیرکل دفتر فنی وزارت نیرو از شهرداری کرج و مشهد به دلیل اقدامات موثر در زمینه کاهش وابستگی آبیاری فضای سبز به آب آشامیدنی، تقدیر کرده است.
 
پوررستمی در بخش دیگری با اشاره به اجرای طرح حذف چمن و جایگزینی پوشش گیاهی «فیله‌آ» در کرج افزود: کاشت و نگهداری چمن مستلزم مصرف آب زیاد و صرف هزینه‌های سنگینی است.
 
به گفته  سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج  یکی از اقدامات موثر جهت سازگاری با شرایط کم آبی فعلی، حذف گونه‌های گیاهی با نیاز آبی زیاد نظیر چمن و کاشت گونه‌های مقاوم به کم آبی و یا خشکه منظر سازی است.
 
او افزود: خشک منظری روش منظرسازی است که تکنیک‌های خلاقانه حفاظت از آب و کاهش نیاز به آبیاری با شیوه‌های مناسب باغبانی که سازگار با اقلیم و خاک منطقه باشد را در کنار هم جمع کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.