اتصال هزار و ۱۲۹واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون هزار و ۱۲۹ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

احمد فعله گری رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و اظهار داشت: موضوع مهم و حساسی که اکنون مورد توجه است، این است که گاز طبیعی افزون بر اینکه حدود ۷۵ درصد سبد انرژی در داخل کشور را تشکیل می‌دهد، به‌عنوان خوراک در برخی صنایع، مانند صنعت پتروشیمی، برای تولید اوره و آمونیاک، همچنین تولید محصولات پلیمری مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد دوگانه گاز طبیعی به‌عنوان سوخت و خوراک صنایع، نقش محوری گاز در صنعت را برجسته‌تر می‌سازد.

او با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۲۸ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۵۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند که با گازدار شدن هزار و ۱۲۹ واحد صنعتی در مصرف سالانه ۴۵ میلیون و ۱۴۰ هزار لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با گازرسانی به ۱۱۲۹ واحد صنعتی ۸۹ درصد حجم جایگزینی گازطبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق گردیده، گفت: با تحقق اهداف پیش بینی شده سال جاری، گام‌های اساسی برای دستیابی به جهش تولید برداشته می‌شود و سالانه در مصرف چهارمیلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی خواهد شد و حجم جایگزینی به ۹۱ درصد خواهد رسید.

او در ادامه سخنانش بهره مندی واحد‌های صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال زایی دائم ذکر کرد و گفت: در سال جاری تعداد ۱۴۹ واحد تولیدی و صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند که ۵۹ مورد آن را واحد‌های جدیدالاحدث تشکیل می‌دهد. 

فعله گری در پایان اظهار داشت: با پروژه‌هایی که در بخش گازرسانی به واحد‌های صنعتی فعال است تا پایان سال چاری تعداد ۱۲۰ واحد دیگر به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی متصل می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.