قوه قضائیه با آشوبگرانی که جان و مال مردم را تهدید می‌کنند با شدت برخورد کند

امام جمعه خرم‌آباد گفت: تأخیر در اعمال قانون با اراذل و اوباش و آزاد سازی آن‌ها با وثیقه و غیر وثیقه آن‌ها را جسور‌تر می‌کند.

 حجت الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی امام جمعه خرم آباد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم آباد در مصلی این شهر با اشاره به اغتشاشات و حوادث اخیر کشور و با بیان اینکه به نظر می‌رسد جای مسامحه و مماشات نیست، اظهار داشت: آمریکا و کشور‌های غربی و گروهک‌های تجزیه طلب علنی اعلام کرده‌اند که ما پشت صحنه این ترور‌ها و آشوب‌ها هستیم و لذا دیگر تسامح و تعلل جایی ندارد.

او با تاکید بر اینکه امنیت خط قرمز نظام اسلامی است، افزود: موتور سواری با سلاح گرم به بسیجیانی حمله می‌کند که دستشان خالی بوده و برای حفظ نظم و امنیت ایستاده‌اند. باید تدابیری اندیشید که مانع از چنین تهاجمی شد و در صورت وقوع باید در همان محل حادثه جواب آنهارا داد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که عده‌ای اراذل و اوباش در مرکز و پایتخت یک کشور، بازار را به تعطیلی بکشانند، عنوان کرد: این نوع برخورد‌ها تبهکاران را جسورتر می‌کند همچنانکه جسورتر کرده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه آن‌هایی که ابهام داشته‌اند، ابهامشان برطرف شده، افزود: مگر اینکه خودشان را به خواب زده باشند و کسی هم که خودش را به خواب زده باشد هر کاری کنی بیدار نمی‌شود.

او با بیان اینکه این میزان تسامح و مماشات امنیت را کمرنگ می‌کند، تصریح کرد: تأخیر در اعمال قانون با اراذل و اوباش و آزاد سازی آن‌ها با وثیقه و غیر وثیقه آن‌ها را جسور‌تر می‌کند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ترحم به ظالم ظلم بزرگی است، ادامه داد: فرصت دادن به ظالم سبب می‌شود که جای ظالم و مظلوم عوض شود.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاهی است که می‌تواند افراد دانا، توانا و متعهد تربیت کند، افزود: خدمت گذارانی که بتوانند یک شهر، یک استان و یک کشور را متحول کنند، انسان‌هایی که تأثیر گذار بوده‌اند در درون آموزش و پرورش تربیت شده‌اند.

او با بیان اینکه شایسته نیست که در درون این جایگاه تعلیم و تربیت افرادی باشند که هنوز پشت صحنه این اغتشاشات و آشوب‌ها را پی نبرده باشند، عنوان کرد: من خدمت گذار آماده هستم در این مورد با کسانی که در چنین جایگاه تعلیم و تربیت قرار دارند در فضایی آرام و به دور از فضای امنیتی گفتگو کنم.

امام جمعه خرم آباد  با بیان اینکه دیده می‌شود که تعداد اندکی، در آموزش و پرورش، اطلاعات نادرست به دانش آموزان می‌دهند، تصریح کرد: به دور از هوشمندی است که اطلاعاتی که همراه با سخنان سخیف و بی پایه باشد به دانش آموزان منتقل شود.

شاهرخی افزود: قطعاً فرهنگیان متعهد، انقلابی و مسئولان مربوطه در مقابل چنین سخنانی از خود واکنش نشان خواهند داد و افرادی را که مصر به این شیوه هستند اعمال قانون خواهند کرد.

او تاکید کرد: مسئولان آموزش و پرورش در صورت تداوم این شیوه‌های نادرست و سخنان بی پایه، در موردشان اعمال قانون کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه این روز‌ها اصطلاح جنگ ترکیبی را زیاد شنیده‌ایم، عنوان کرد: شیطان بزرگ یعنی آمریکا از همه روش‌های خود برای آسیب زدن و جایگزینی نظام‌های مستقل استفاده می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه از تحریم، کودتا، جنگ نظامی و جنگ تحمیلی، نفوذ نرم، نبرد در فضای مجازی، جنگ اطلاعاتی، عملیات جاسوسی، فعالیت‌های دیپلماتیک برای ایجاد اعتراض و اغتشاش، کشته سازی تا از طریق آموزش‌هایی در داخل و کشور‌ها که یک نوع جنگ ترکیبی است، تصریح کرد: این رژیمی که امام آن را شیطان بزرگ نامید، دانشکده و اندیشکده‌های مختلفی دارد.

او با اشاره به اینکه دشمنان با دانشکده آموزش ترور، دانشکده کشته سازی، اندیشکده تبدیل اعتراضات به آشوب و اغتشاش، اندیشکده تبدیل آشوب و اغتشاش به جنگ مسلحانه، ورود گروه‌های تجزیه طلب، تبهکار، خون آشام و بد سابقه به دنبال این هستند که استقلال کشور را از بین ببرد، عنوان کرد: برای مقابله با این اقدامات شیطان بزرگ جهاد تبیین و روشنگری لازم است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در این هفته نیز شاهد شهادت چندین نفر از حافظان امنیت، نیرو‌های انتظامی، بسیج و طلبه و نیرو‌های مسلح در برخی از شهر‌های کشور بودیم، افزود: در چنین قضایایی ابتدا ممکن است ابهاماتی وجود داشته باشد، اما علاوه بر اینکه باید خردمندانه و با صبر و بصیرت عمل کرد، باید به گونه‌ای عمل کرد این التهاب و آشوب‌ها به دیگر شهر‌ها سرایت نکند.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه راه پیروزی بر مشکلات، اتکا بر توان داخلی و بهره گیری ازنخبگان و صاحبان ابتکار است، افزود: در سازمان‌ها و ادارات ما در نظام جمهوری اسلامی بیش از گذشته باید نخبگان و صاحبان ابتکار در اندیشه و عمل پیوند حاصل کنند.

او با بیان اینکه در سازمان‌ها و ادارات ما افراد خدمت گذاری هستند که برخی از آن‌ها ۴۰ سال است در این ادارات مشغول به کار هستند، عنوان کرد: ضمن تقدیر و تشکر از این افراد، باید با تصویب قوانینی جای این افراد را به افراد تازه نفس، نخبه و اهل ابتکار در اندیشه و عمل سپرد تا موتور حرکت سازمان‌ها و ادارات با قدرت و قوت بیشتری به حرکت خودش ادامه دهد.

امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، تصریح کرد: بسیج روح حماسه، ایثار و از خود گذشتگی ملتی است که بند بند زنجیر‌های استبداد رژیم شاهنشاهی را از هم گسست.

شاهرخی با بیان اینکه بسیج عصاره‌ای از شجاعت ملتی است که در درون کشور و در بیرون از کشور و در سرحدات در مقابل تبهکاران، تجزیه طلبان، داعشی‌ها و منافقین کمربندی امنیتی برای انسجام و یکپارچگی ملت فراهم کرده است، عنوان کرد: بسیج و بسیجی مانند شهید پور دهقان، شهید کرم پور، شهید لطفی، شهید عبدالهی، شهید خانی چگنی، شهید آرمان علی وردی و شهید عجمیان در کوچه و خیابان‌ها و در مرز به شهادت می‌رسند تا دختران و بانوان این سرزمین از چشم، دست و تعرض داعشی‌ها و مردان فروافتاده در فرهنگ غرب مصون و در امان بمانند.

نماینده  ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه لازم می‌دانم از فرماندهان سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین که از ابتدای تشکیل بسیج تا کنون در پذیرش، جذب، ساماندهی و برنامه ریزی مشارکت کرده‌اند تقدیر و تشکر کنم، افزود: برای همه شهدا و به خصوص شهدای بسیجی علو درجات را درخواست می‌کنم و در مقابل جانبازان و آزادگان بسیجی و خانواده‌های آن‌ها تکریم و تعظیم می‌کنم.

شاهرخی گفت: از عموم مردم استان لرستان می‌خواهم که بسیج را همراهی کنند و در برنامه‌های بسیج و حلقه‌های صالحین که در پایگاه‌های بسیج تشکیل می‌شود مشارکت کنند و نوجوانان خود را به حضور در پایگاه‌های بسیج و شرکت در حلقه‌های صالحین تشویق کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
قصاص قاتلای جوونای مردم