طی ۸ ماهه اخیر۲۷۳ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در هشت ماهه امسال ۲۷۳ عنوان کتاب در استان لرستان به چاپ رسیده است.

 منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: در آخرین روز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی قرار داریم. لرستان استانی زرخیز و دانشمند پرور و اندیشمند پرور است و سرمایه‌های ارزشمندی در سطح کشور دارد.

او افزود: هر گاه ما در عرصه فرهنگ عمومی و دینی دستاورد‌هایی را کسب کردیم دشمن برای سرکوب این فرهنگ‌ها تلاش کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت:در حوزه فرهنگ عمومی به استحضار می‌رسانم که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین و خطیرترین رسالت خود را ارتقا فرهنگ عمومی قرار داده و در این راستا برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است. به این هدف خواهیم رسید به شرط آنکه همه از خودشان کار را شروع کنند.

او یادآور شد: ما در لرستان فرهنگ غنی همدلی و میهمان نوازی و جوانمردی و غیرت و تعصب خوب را داریم و برای اینکه بتوانیم این سرمایه‌های فرهنگی را رشد دهیم و آن را ارتقا بخشیم باید از نفس خود و از خانواده خود شروع کنیم.

احمدی اظهار داشت: فرهنگ را می‌توان مهندسی کرد و این کار با ابزار و امکانات فرهنگی امکان پذیر است و کتاب و کتاب خوانی مهمترین ابزار این کار است.

او تصریح کرد: کسی که مطالعه می‌کند علم و آگاهی و دانش خود را افزایش می‌دهد. کسی که مطالعه می‌کند آرامش در او بیشتر و استرس در او کم می‌شود. مطالعه روزانه باعث تقویت ذهن می‌شود. مطالعه روزانه حتی برای ۲۰ دقیقه در روز بسیار مهم و تاثیر گذار برای فرد و جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه عنوان کرد: در هفته کتاب ۲۳۰ برنامه فرهنگی در حوزه کناب در دستور کتاب قرار گرفت.

او بیان کرد: در هشت ماهه امسال ۲۷۳ عنوان کتاب در استان لرستان به چاپ رسیده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.